  • Data: 2009-08-09 15:59:31
    Temat: Re: zwiększenie mocy przyłacza - jak z przepisami?
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    nuclear2001 pisze:
    > Witam
    > Tak porządkując dokumenty mi się przypomniało: Jest dom jednorodzinny na
    > wsi,linia napowietrzna moc przyłacza niewiadoma dokładnie (zab
    > przedlicznikowe 3x25A) i jest potrzeba zwiększenia go (np do 3*32),

    Ja mam 1 fazę i 4kW na przyłączu izolowanym napowietrznym samonośnym,
    złożyłem podanie tylko o dodatkowe 3kW i w warunkach otrzymałem
    konieczność wykonania projektu i uzyskania zgody właściciela posesji na
    której stoi słup w celu wymiany istniejącego przyłącza 2x25mm2 na
    również napowietrzne ale 4x25mm2, co ciekawe w warunkach jest wyraźnie
    zaznaczone że rozdział przewodu zerowego i ochronnego za złączem więc
    wymiana kabla na 4 żyłowy jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Niemniej
    ZE bez wyjaśnienia upiera sie przy swoich warunkach i zmusza mnie
    pośrednio do zapłacenia dodatkowych pieniędzy za projekt bo u nich
    będzie to trwało około roku tymczasem sąsiad i tak nie wyraża zgody
    przez co mam w domu mieszkalnym przy bojlerze i kuchni elektrycznej 4kW
    z powodu widzimisię jakiegoś półgłówka z ZE. Nie wspominam o tym że
    musiałem również wynieść licznik na zewnątrz, na razie moje wydatki
    sięgają tysiąca złotych w sytuacji gdzie naprawdę wystarczyło wymienić
    bezpiecznik 20 na 32 a jak zużyję więcej prądu to przecież za niego
    zapłacę.