  • 1. Data: 2009-08-09 10:15:11
    Temat: zwiększenie mocy przyłacza - jak z przepisami?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Tak porządkując dokumenty mi się przypomniało: Jest dom jednorodzinny na
    wsi,linia napowietrzna moc przyłacza niewiadoma dokładnie (zab
    przedlicznikowe 3x25A) i jest potrzeba zwiększenia go (np do 3*32), W roku
    97 było składane w tej sprawie pismo do zakładu energetyvcznego i w
    odpowiedzi przyszło że a i owszem, ale pod warunkiem pociągnięcia włąsnego
    kabla od stacji trafo, włacznie z uzyskaniem zezwolenia od wszystkich
    włascicieli gruntów po drodze. w zwiazku z niemożnością uzyskania takiego
    (cześć wlascicieli za granicą inni by chcieli na tym zarobić kokosy) pomysł
    upadł. I teraz pyranie, jak to wygląda tegaz po tyw wszystkich
    przekształceniach i wejsciu do Unii. Czy dobrze mi się wydaje że teraz moim
    problemem jest tylko pociągnięcie grubszego kabla do słupa a dalej to juz
    problem ZE ? czy nadal moge pomarzyć o większej mocy...?

  • 2. Data: 2009-08-09 10:47:35
    Temat: Re: zwiększenie mocy przyłacza - jak z przepisami?
    Od: "TERRAnova" <t...@b...waw.pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moim problemem jest tylko pociągnięcie grubszego kabla do słupa a dalej to
    > juz problem ZE ? czy nadal moge pomarzyć o większej mocy...?
    A co to ma wspolnego z ta grupa??
    Chyba sa inne odpowiedniejsze na to pytanie.

  • 3. Data: 2009-08-09 12:54:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 9 Aug 2009 12:15:11 +0200, nuclear2001 napisał(a):

> [...]
    > problemem jest tylko pociągnięcie grubszego kabla do słupa a dalej to juz

    No to gdzie miała by być róznica?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-09 15:48:29
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > wsi,linia napowietrzna moc przyłacza niewiadoma dokładnie (zab
    > przedlicznikowe 3x25A) i jest potrzeba zwiększenia go (np do 3*32),

    Temat na pl. misc.budowanie a nie tutaj.

> [...]
    > moim problemem jest tylko pociągnięcie grubszego kabla do słupa a dalej to
    > juz problem ZE ? czy nadal moge pomarzyć o większej mocy...?

    Jeśli słup jest twój i masz na nim skrzynkę z pomiarem to odcinek od słupa
    do chałupy jest traktowany jako WLZ i ty musisz go sam zmodernizować. Reszta
    w realizacji ZE za kwotę dopłaty do mocy zamówionej.
    Zwróć uwagę ze ZE może żądać wyniesienia licznika na zewnątrz, co musisz
    zrealizować swym nakładem.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2009-08-09 15:59:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    nuclear2001 pisze:
> [...]
    > wsi,linia napowietrzna moc przyłacza niewiadoma dokładnie (zab
    > przedlicznikowe 3x25A) i jest potrzeba zwiększenia go (np do 3*32),

    Ja mam 1 fazę i 4kW na przyłączu izolowanym napowietrznym samonośnym,
    złożyłem podanie tylko o dodatkowe 3kW i w warunkach otrzymałem
    konieczność wykonania projektu i uzyskania zgody właściciela posesji na
    której stoi słup w celu wymiany istniejącego przyłącza 2x25mm2 na
    również napowietrzne ale 4x25mm2, co ciekawe w warunkach jest wyraźnie
    zaznaczone że rozdział przewodu zerowego i ochronnego za złączem więc
    wymiana kabla na 4 żyłowy jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Niemniej
    ZE bez wyjaśnienia upiera sie przy swoich warunkach i zmusza mnie
    pośrednio do zapłacenia dodatkowych pieniędzy za projekt bo u nich
    będzie to trwało około roku tymczasem sąsiad i tak nie wyraża zgody
    przez co mam w domu mieszkalnym przy bojlerze i kuchni elektrycznej 4kW
    z powodu widzimisię jakiegoś półgłówka z ZE. Nie wspominam o tym że
    musiałem również wynieść licznik na zewnątrz, na razie moje wydatki
    sięgają tysiąca złotych w sytuacji gdzie naprawdę wystarczyło wymienić
    bezpiecznik 20 na 32 a jak zużyję więcej prądu to przecież za niego
    zapłacę.

  • 6. Data: 2009-08-09 16:36:45
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Temat na pl. misc.budowanie a nie tutaj.

    przyznaje rację

> [...]
    > Reszta w realizacji ZE za kwotę dopłaty do mocy zamówionej.
    > Zwróć uwagę ze ZE może żądać wyniesienia licznika na zewnątrz, co musisz

    słup jest na mojej posesji, skrzynka z licznikiem znajduje się wewnątrz
    budynku (tak, wiem że trzeba przeniesc na zewnątrz). Problem w tym, dlaczego
    przy zwiększnaiu mocy o kilka kW ZE chciał żeby pociągnąć własny kabel do
    stacji trafo a nie tylko do tegoż słupa, skoro odpowiada to jakby nie
    patrzeć podłaczeniu kolejnego domu (których nawiasem od tego czasu kilka
    podłaczono do tej lini), i czy mogą ode mnie tego żądac? problem nie leży
    nawet w cenie takiego kabla itp tylko w tych nieszcżęsnych pozwoleniach ;/

  • 7. Data: 2009-08-09 16:53:22
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > odpowiada to jakby nie patrzeć podłaczeniu kolejnego domu (których
    > nawiasem od tego czasu kilka podłaczono do tej lini), i czy mogą ode mnie

    W 1997 jeszcze im komuna ze łba nie wywietrzała i po prostu chcieli wykonać
    modernizację twej sieci na twój koszt.
    Teraz się im dobrali do skóry i takie coś nie przechodzi (całe szczęście).

    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 8. Data: 2009-08-09 16:58:06
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > konieczność wykonania projektu i uzyskania zgody właściciela posesji na
    > której stoi słup w celu wymiany istniejącego przyłącza 2x25mm2 na również

    A sprawdź dokładnie czy aby nie masz przejść z odbioru jednofazowego na
    trójfazowy.
    7kW jednofazowe wymaga zabezpieczenia 32A, gdzieniegdzie ZE nie podłącza
    odbiorców jednofazowych z zabezpieczeniami większymi niż 25A.

    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 9. Data: 2009-08-09 16:59:46
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]

    > tego żądac?

    W 1997 jeszcze im komuna ze łba nie wywietrzała i po prostu chcieli wykonać
    modernizację swojej sieci na twój koszt.

  • 10. Data: 2009-08-09 17:40:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-09 18:36:45 +0200, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > nawiasem od tego czasu kilka podłaczono do tej lini), i czy mogą ode
    > mnie tego żądac? problem nie leży nawet w cenie takiego kabla itp tylko

    Będę zgadywał...
    Gdyż monopolista (w tym przypadku nawet kartel) może legalnie nakłaniać
    obywatela do niekorzystnego rozporządzania mieniem?

    --
    DJ