  • 101. Data: 2011-12-13 08:27:29
    Temat: Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2011-12-10 23:50, v...@i...pl pisze:

    > doswiadczeni pracownicy nawet slabiej wyksztalceni moga okazac sie
    > skarbnica wiedzy praktycznej. Jak juz bedziesz wiedziala jak sie
    > pracuje, to nie boj sie zmieniac pracodawcow. Szukaj wyzwan i caly czas
    > sie doksztalcaj, czytaj dokumentacje, pukaj do wszystkich drzwi i
    > wykorzystuj wszelkie szanse.

    I to są bardzo dobre rady :)

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 102. Data: 2011-12-13 17:30:25
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-13 09:27, Lukasz Kozicki pisze:

    > I to są bardzo dobre rady :)

    Dziekuje. U mnie przynajmniej sie sprawdzily, i chociaz wybitnym
    studentem nigdy nie bylem, to robilem to co lubie i umiem. Dzieki temu
    teraz praca nie jest dla mnie udreka, tylko rozwinieciem hobby, i chodze
    do niej z usmiechem na ustach. A czasy komuny juz minely, kiedy to
    pracowalo sie w 1 zakladzie do emerytury. Rynek pracy dziala w obie
    strony: tak samo jak dobry pracodawca ma wybor wsrod potencjalnych
    pracownikow, tak samo dobry pracownik ma mozliwosc szerokiego wyboru
    pracodawcow.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 103. Data: 2011-12-14 13:14:25
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-12 21:40, J.F. pisze:

    > Juz nie pamietam, ale wydaje mi sie ze od poczatku cos podobnego bylo.

    Jednak nie,
    tutaj:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=9F1B49BE
    60A3DEF486D62B624B6F7735?id=WDU19940240083&type=2
    jest pierwotna wersja ustawy z 1994 r. gdzie nie ma tego zapisu

    > Jestes pewien ? czytajac czasem o jakis klotniach nie odnosze takiego
    > wrazenia. Moze byc problem w przypadku utworow nieopublikowanych.

    Na to nie znam konkretnego "paragrafu" ale długo mnie męczylo po co
    wlasciwie są rejestracje wzorów przemyslowych w Urzedzie Patentowym
    (tylko 25 lat ochrony, pobierają co pieć lat oplatę za ochronę i każda
    kolejna wyższa od poprzedniej itp, itd,) podczas gdy "prawa autorskie"
    sa bezpłatne, nie wymagają żadnej biurokracji i trwają do 70 po smierci
    twórcy.
    No i dopiero olśniła mnie pewna opinia prawna (uznanego przez wiele
    sądów autorytetu z prof. przed nazwiskiem). Było tam wprost napisane, że
    każdemu "tfurcy" przysługują jego własne prawa autorskie (w tym monopol
    na opracowania). Zainspirowany tym odkryłem, że nawet w orzecznictwie
    funkcjonuje pojęcie twórczości paralelnej.
    Natomiast po rejestracji wzoru powstaje prawo powszechnie obowiązujące
    którego nieznajomość nie zwalnia z jego przestrzegania.

    Adampio

  • 104. Data: 2011-12-16 20:58:56
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-13 18:30, v...@i...pl pisze:
    > i chociaz wybitnym studentem nigdy nie bylem

    I w tym miejscu chciałbym podziękować bardzo gorąco Wieśkowi (WK),
    dzięki któremu przebrnąłem przez 4sem. mechaniki technicznej. Okazał się
    znacznie lepszym nauczycielem (mimo, że na odległość) niż mój zadufany w
    sobie "dr" wykładowca.

  • 105. Data: 2011-12-17 21:50:17
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    v...@i...pl napisał(a):

    > I w tym miejscu chcia�bym podzi�kowa� bardzo gor�co Wie�kowi (WK),
    > dzi�ki kt�remu przebrn��em przez 4sem. mechaniki technicznej. Okaza�
    siďż˝
    > znacznie lepszym nauczycielem (mimo, �e na odleg�o��) ni� m�j zadufany
    > sobie "dr" wyk�adowca.
    >
    > --
    > venioo
    > GG:198909
    > Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    > http://otomoto.pl/audi-100-2-3-aar-lpg-black-edition
    -C22030581.html
    "venioo",
    miło mi to czytać, dziekuję za dobrą ocene, ale Ty nie byłeś
    najtrudniejszym moim uczniem.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!
    W.Kr.

  • 106. Data: 2011-12-17 22:06:03
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-17 22:50, W.Kr. pisze:
    > "venioo",
    > miło mi to czytać, dziekuję za dobrą ocene, ale Ty nie byłeś
    > najtrudniejszym moim uczniem.
    > Pozdrawiam Cię serdecznie!

    Ja bylem raczej z tych, ktorym zalezalo, zeby sie nauczyc.
    Pukalem do wielu drzwi, niestety wiekszosc rozkladala rece, a Ty
    wiedziales od razu o co chodzi i gdzie szukac. Dzisiaj juz nie pamietam
    tego zadania, z ktorym nie moglem sobie poradzic, ale po przeczytaniu
    tej calej teorii i przejrzeniu tego, co mi podeslales zyskalem wiedze z
    mechaniki duzo szersza niz ludzie z mojego roku, ktorzy zaliczali za
    pierwszym podejsciem :)

    Dzieki Tobie zyskalem wiedze z mechaniki, i z czystym sumieniem moge
    powiedziec, ze byles lepszym nauczycielem niz moich dwoch akademickich.

    Pozdrawiam juz swiatecznie :)