  • 1. Data: 2010-01-25 00:54:47
    Temat: Renault sie popsuło, słabo grzeje
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    witam,

    Dziś trochę jeżdiłem (minus 15..16 stopni) i się chyba coś pospuło:
    W skrócie silnik nie nagrzewa się, ciepłe powietrze zaczyna lecieć gdzieś
    dopiero po 3 minutach!, wskazówka temperatury spada do 0 za kazdym razem
    gdy się rozpędze, a klimatronik skręca wtedy obroty wiatraka na mniejsze.

    Jak się zatrzymam to temp rośnie.
    w skócie bardzo słabo grzeje przy -16 (silnik niby ten ekonomiczny volvo).
    - co to jest ? ten legendarny termostat ?

    i dodatkowe pytania:
    -czy jak tak jeździłem na zimym silniku (~2000km) to sie coś psuje ?
    -czy zimny silnik mawiększą moc ? bo od jakiegoś czasu
    jakby mocniejszy jest ?
    -czy ta moc no może jest poprostu jakies ssanie automatyczne właczone
    i tylko więcej paliwa żre ?
    -czy katownie takeigo zimnego silnika coś psuje ? (nie w pierwszej minucie)
    ale potem, bo ja przyśpieszam na zasadzie 1 lub 0 do końca sklai (inaczej
    się nie da bo za ciężkie, i mocy brak).

    auto safrane ph2.

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-01-25 09:10:21
    Temat: Re: Renault sie popsuło, słabo grzeje
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sun, 24 Jan 2010 23:54:47 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
    napisał(a):

> [...]
    > w skócie bardzo słabo grzeje przy -16 (silnik niby ten ekonomiczny volvo).
    > - co to jest ? ten legendarny termostat ?

    Na moje oko to ci termostat umarł w pozycji otwartej. Nie masz małego
    obiegu cieczy. Weź kawał tektury, otwórz maske, zasłoń z 70% chłodnicy
    i jedź na przejażdżkę testową. Jak będzie ok - to wymie termostat.

    > i dodatkowe pytania:
    > -czy jak tak jeździłem na zimym silniku (~2000km) to sie coś psuje ?

    Nie da się przejechać 2000 km na zimnym silniku. Góra 2 kilometry;-)
    Co do psucia - rozumiem że chodzi Ci o niedogrzany silnik - nic mu się
    nie stało. Co nie znaczy że mu się podobało.

    > -czy zimny silnik mawiększą moc ? bo od jakiegoś czasu
    > jakby mocniejszy jest ?

    Nie, ale pali więcej paliwa.

    > -czy ta moc no może jest poprostu jakies ssanie automatyczne właczone
    > i tylko więcej paliwa żre ?

    otoz to

    > -czy katownie takeigo zimnego silnika coś psuje ? (nie w pierwszej minucie)
    > ale potem, bo ja przyśpieszam na zasadzie 1 lub 0 do końca sklai (inaczej
    > się nie da bo za ciężkie, i mocy brak).

    Psuc nie psuje, ale na pewno zwiększa zużycie paliwa i samego silnika.
    Jest to jednak proces powolny, więc bez obaw - nie zużyłeś go do
    konca.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-01-26 00:43:03
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    PB <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Psuc nie psuje, ale na pewno zwiększa zużycie paliwa i samego silnika.
    > Jest to jednak proces powolny, więc bez obaw - nie zużyłeś go do

    dzięki za odpoaiedź :)

    Dziś sie stała dziwna historia - naprawiło się !!! :), po tym jak mi
    płyn (płyno/woda) znowu zamarzł...

    Własnie jade coś z tym zrobić żeby nie zamarzło dziś w nocy
    bo w nocy chyba z minus 25 było czy coś, pompa wody przy zapalaniu
    coś chrupała strasznie, potem temp skoczyła na maxa, po odpaleniu
    6h póxniej i jeszcze 5h póxniej wsyztsko zaczeło działać.

    W kazdym razie po odpaleniu (długim postoju ~5h), po około 40 sekundach
    klimatronik wkręca się na obroty i wieje ciepłym, po 3 min już
    się ciepło robi.

    Wyleje chyba z 2 litry płynu (jakoś?) i wleje koncentrat czy coś takiego.

    A miałem zasade przy aucie nie grzebolić, nie wozić do mechanika
    przez 30 kkm, ale sam sobie wody dolałem, to mam :(

    pozdrawiam.