    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Resetowanie sie programatora czasowego
    Date: Fri, 14 Jan 2022 12:42:23 +0100

    Do sterowania lampą akwariową (oprawa z klasycznymi statecznikami magnetycznymi i
    bimetalicznymi starterami ze świetlówkami
    podmienionymi na retrofity LED) kupiłem elektroniczny sterownik PC-ELE724-00
    www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/akcesoria-elektrycz
    ne/timery-sciemniacze/programator-czasowy-cyfrowy-7-
    dniowy-pc-ele724-00-gtv,p120956,l1071.html
    Taka ciekawostka LEDY w nocy nieco się żarzą (jak gwiazdy na niebie), "od zawsze" bo
    kiedyś na zwykłym zegarze mechanicznym też
    jarzyły się świetlówki.
    Niestety przy jakichś manipulacjach w szafce parę razy ten nowy sterownik mi się
    zresetował, do tego nie włączył lampy rano
    resetując się sam w nocy, po resecie ustawia się na Monday i zaczyna od godziny 0:00.
    Proste?
    Zimny lut lub nieopatrznie nacisnąłem jakiś guzik...
    No to kupiłem inny sterownik LXU03
    www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/akcesoria-elektrycz
    ne/timery-sciemniacze/programator-czasowy-zewnetrzny
    -ip44-dt06-dpm,p131332,l1071.html
    (przy tym w nocy LED-y retrofitów żarzą się znacznie mocniej, niż przy poprzednim
    sterowniku - coś jak światło księżyca, da się
    obserwować akwa w nocy, co samo w sobie nie jest przeszkodą lecz zaletą pod
    warunkiem, że nei ucierpi trwałość elektroniki drogich
    retrofitów LED).
    i... to samo :-o.
    Manipulowałem coś przy oprawie (włączałem i wyłączałem) i... sterownik zresetował
    ustawienia (poniedziałek godz. 0:00) :-0.
    Klapka nad klawiaturą zamknięta, więc przypadkowe wciśnięcie któregoś z przycisków
    wykluczone.
    Wygląda na to, że obydwa sterowniki mają tę samą elektronikę (klawiatura, ekran LCD).
    PYTANIE:
    Jak to możliwe, ze zegar sterujący resetuje się po wystąpieniu jakiegoś zjawiska po
    stronie odbiornika??
    Moc oprawy to nominalnie 50 wat (pestka przy 3600 watach dopuszczalnych).
    Może winny jest tradycyjny magnetyczny balast i jakieś indukujące się wysokie
    napięcie uderzające po zasilaniu z lampy w sterownik?
    Na to wskazywałby reset przy włączaniu-wyłączaniu światła wyłącznikami na oprawie.
    Jedynym wyjściem byłby zegar mechaniczny?
    Może próbować zamienić miejscami Live i Neutral na zasilaniu?