  • 11. Data: 2021-05-12 14:28:31
    Temat: Re: Robię B96...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 14:18:12 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zrobiłem nie za młodu, mam bezterminowe, ale jak narozrabiam, to mogą
    > skierować na badanie i na pewno dostanę wtedy krótki termin.

    No ale widzisz - wiekszosc robi za mlodu, okulista nic zlego nie
    widzi, a po 30 latach i tak wszystko moze sie przydarzyc.

    Wiec tak troche bez sensu te badania ustawione.
    Albo regularne, proste i tanie, albo regularne bardziej dokladne ... a
    one juz beda drogie.
    W USA jakos nie ma problemu, aby urzednik w innym WK zbadal wzrok.
    Tylko ze PJ wazne cos 3 lata, ale nastepne jest szybko i tanio ...

    J.

  • 12. Data: 2021-05-12 21:56:08
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 11/05/2021 08:34, sirapacz wrote:

> [...]
    > D: chodzi panu o B+E?
    > -nie. B96.
    >
    > Po mniej więcej takim monologu chłopak obsługujący mój problem choć
    > niekompetentny, to jednak przejął się i zaczął intensywnie dzwonić do
    > macierzystej jednostki, gdzie dostał z grubsza potrzebne informacje.
    >
    > "(...) bo pan ma takie bardzo stare prawo jazdy, plastikowe zalaminowane
    > i nie ma jego zdjęcia w systemie."
    >
    > Poczułem się staro jak oglądał je z każdej strony-  fakt, sfatygowane
    > przez 21 lat ale ważne:)
    >
    > Muszę zrobić badania lekarskie - ponoć bez tego ani rusz....

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016
    r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania
    pojazdami (Dz.U. 2016 poz. 702)
    <http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20160000702> w §
    2. ust. 1) ustala wzór prawa jazdy i jego opis - patrz Zał. 1 do ww.
    rozporządzenia.
    W tymże załączniku, w części II Opis wzoru, w p-cie 2.2.3 nazywa to
    ,,ograniczenia" i dalej stwierdza co następuje:
    W polach kolumny oznaczonej liczbą 12 umieszcza się liczbowe oznaczenia
    kodów i subkodów, które określają następujące ograniczenia w korzystaniu
    z uprawnień lub *informacje dodatkowe*:
    37) 96 - pojazdy kategorii B łączone z przyczepą, której dopuszczalna
    masa całkowita przekracza 750 kg, przy czym dopuszczalna masa całkowita
    takiego zestawu pojazdów przekracza 3500 kg, ale nie przekracza 4250 kg;

    Dla mnie to kategoria B z kodem 96, ale czepianie się nazwy, czy to
    kategoria, czy to coś, to już urzędniczyzm. Tak samo czepianie się wieku
    prawa jazdy.

    Ja to znalazłem w ?15 min. Urzędasy, które w tym siedzą, powinny się
    połapać szybciej. No ale urzędnik to nie zawód, to stan umysłu.

    --
    MF

  • 13. Data: 2021-05-12 22:42:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale idziesz sobie pogaworzyć do okulisty o dupie maryny, komputerach, tabletach,
    srajfonach, a on Cię z cicha pęk pyta "czy ma Pan
    prawko?".
    Ja??? Nigdy nie mam i nie miałem ;-)

    -----

  • 14. Data: 2021-05-13 10:25:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > Ja to znalazłem w ?15 min. Urzędasy, które w tym siedzą, powinny się
    > połapać szybciej. No ale urzędnik to nie zawód, to stan umysłu.

    Dziś byłem znowu. Z badaniami, zdjęciami i udało się. Mam pkk...
    Próbuję się zarejestrować przez infocar na odlewniczej na egzamin....z
    listy mam B i B1.
    dzwonię. "Nieeee, przez infocar na B96 się pan nei zarejestruje - trzeba
    osobiscie".
    Jedymny plus, że godziny otwarcia to aż do 22:00.

    echh...

  • 15. Data: 2021-05-13 11:05:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 22:42:47 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ale idziesz sobie pogaworzyć do okulisty o dupie maryny, komputerach, tabletach,
    srajfonach, a on Cię z cicha pęk pyta "czy ma Pan
    > prawko?".
    > Ja??? Nigdy nie mam i nie miałem ;-)

    Teraz wszedzie komputery.
    Masz czy nie masz - bedzie mial obowiazek wpisac w system, z NFZ
    pojdzie info do cepiku, z cepiku do prokuratury i wyrok za skladanie
    falszywych zeznan :-)

  • 16. Data: 2021-05-13 11:17:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-13 o 11:05, J.F pisze:
> [...]
    > Masz czy nie masz - bedzie mial obowiazek wpisac w system, z NFZ
    > pojdzie info do cepiku, z cepiku do prokuratury i wyrok za skladanie

    Tyle u nas mówi się o dyskryminacji różnych grup osób. A nic się nie
    wspomina, że np. niewidomy nie może prowadzić autobusu... To już skandal!
    T.

  • 17. Data: 2021-05-17 21:27:48
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 11.05.2021 o 09:34, sirapacz pisze:

    > "(...) jaką pan chce kategorię?
    > -B96.
    > -Nie ma takiej kategorii
    > -Jest. B96 rozszerzająca uprawnienia.

    Z ciekwaosci czemu B96 a nie B+E?

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 18. Data: 2021-05-18 22:31:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 21:27, Zdzichu500 pisze:
    > Witam

    > Z ciekwaosci czemu B96 a nie B+E?

    bo na b+e potrzebuję mieć zrobiony kurs a to podraża temat o 2kpln
    jednak zastanawiam się bo egzamin taki sam powinien być (no...plus teoria).
    Jedyną korzyść widzę w sumie w ciąganiu łódek albo przyczep z traktorem.