  • 591. Data: 2014-12-11 08:30:00
    Temat: Re: Rondo .. linia ciągła.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Dec 2014 01:22:07 +0100, MichaelData(R)

    > Masz art22 i sie tego trzymaj.
    > OBOWIAZUJE na WSZYSTKICH skrzyżowaniach, łacznie z RONDEM.

    No właśnie, na skrzyżowaniach na których z zasady zmienia się KIERUNEK
    jazdy, a nie na *zjeździe* ze skrzyżowania gdzie tylko kręci się
    kierownikiem bo kształt to wymusza, ignorancie z chorą prostatą.

    --
    Pozdor Myjk

  • 592. Data: 2014-12-11 08:33:56
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Dec 2014 14:35:02 -0800 (PST), k...@g...com

    > Wjeżdżając na rondo prawym skrajnym pasem albo
    > trzeba zjechać z ronda pierwszym zjazdem

    Nie trzeba, chyba że znaki tak nakazują.

    --
    Pozdor Myjk

  • 593. Data: 2014-12-11 10:31:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    -ronda-w-radomiu-jest-wyrok,nId,1420598

    > Widzę ze brandzlowania w tym temacie do oporu. Zasada ruchu na rondzie na którym
    jest więcej niż jeden pas ruchu jest prosta i przejrzysta. Wjeżdżając na rondo prawym
    skrajnym pasem albo trzeba zjechać z ronda pierwszym zjazdem albo zmienić pas na
    wewnętrzny. Amen.

    poproszę odpowiedni przepis. Amen.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 594. Data: 2014-12-11 10:38:28
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Myjk wydumał(a) w news:hx6ljfn4uki7$.dlg@myjk.org :
> [...]
    > jazdy, a nie na *zjeździe* ze skrzyżowania gdzie tylko kręci się
    > kierownikiem bo kształt to wymusza, ignorancie z chorą prostatą.

    Rozumiesz chyba słowo "WSZYSTKICH"?
    Poproszę o podstawę prawną, tego co sobie wymysliłeś.
    Nie masz? No to sobie wymyślaj dalej. Buehehehe

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 595. Data: 2014-12-11 10:43:07
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    MichaelData(R) wydumał(a) w news:m6bpug$pv2$1@mx1.internetia.pl :
    > Myjk wydumał(a) w news:hx6ljfn4uki7$.dlg@myjk.org :
    > Rozumiesz chyba słowo "WSZYSTKICH"?
    > Poproszę o podstawę prawną, tego co sobie wymysliłeś.
    > Nie masz? No to sobie wymyślaj dalej. Buehehehe

    yyy, jakbys miał watpliwosci, to poproszę o przedstawienie kontrtezy z jakiegoś
    źródła oprócz Twojego umysłu, w stosunku do tego materiału:
    http://supernowosci24.pl/klopoty-z-opuszczaniem-rond
    a/
    "Do naszej redakcji napływa od pewnego czasu wiele uwag kierowców dotyczących jazdy
    innych kierujących na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, nazywanych potocznie rondami.
    - Ci, którzy jadą wewnętrznym pasem nie zwracają uwagi na jadących zewnętrznym przy
    zjeżdżaniu z ronda. A to przecież błąd, który może doprowadzić do kolizji - mówi nam
    jeden z rzeszowskich taksówkarzy. W podobnym tonie wypowiadają się również inni
    kierowcy.

    Zapytaliśmy u źródła, a więc u Roberta Drozda, egzaminatora nadzorującego w
    Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Rzeszowie, oraz mł. asp. Katarzynę Ciubę,
    oficer prasową strzyżowskiej policji, a kiedyś policjantkę drogówki o to, jak jeździć
    po rondzie.

    - Wyjeżdżając z ronda dopiero którymś kolejnym wyjazdem powinniśmy przy wjeździe
    zająć pas lewy, czyli wewnętrzny, a nie jeździć prawym dookoła - mówi Robert Drozd.

    Co warte podkreślenia, słowo ,,powinniśmy" nie oznacza, że musimy. - Nie ma przepisu
    zabraniającego jeżdżenia dookoła ronda prawym pasem. Jednak dla bezpieczeństwa innych
    kierowców możemy podzielić sobie rondo linią na połowę. Jeśli chcemy zjechać ze
    skrzyżowania na tej prawej połówce, powinniśmy jechać prawym pasem, a jak chcemy
    zjechać już na tej lewej połówce, to pasem wewnętrznym - dodaje mł. asp. Katarzyna
    Ciuba.

    Z lewego pasa można zjechać z ronda?
    Nasi Czytelnicy zwracają jednak uwagę, że kierowcy zajmujący pas wewnętrzny przy
    zjeździe z ronda nie patrzą na tych jadących prawem pasem i dochodzi do groźnych
    sytuacji. - Jestem ciekaw, czy w ogóle można zjeżdżać z ronda z lewego pasa, bo
    różnie to się interpretuje? - pyta pan Marek, kierowca z 10-letnim stażem. - Owszem,
    można, ale należy ustąpić pierwszeństwo pojazdowi, który porusza się pasem
    zewnętrznym - tłumaczy mł. asp. Katarzyna Ciuba. Robert Drozd dodaje: - Dla większego
    bezpieczeństwa można tuż przed zjazdem z ronda zmienić pas z tego wewnętrznego na
    zewnętrzny i w takiej sytuacji oczywiście także należy przepuścić kierowców jadących
    prawym pasem - dodaje."

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 596. Data: 2014-12-11 11:17:14
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 01:22:59 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
    > k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

    > Bo co zabrania? Jakie prawo? Cytnij bo nie znam.

    > Podstawa prawna?

    > Masz art22 i sie tego trzymaj. OBOWIAZUJE na WSZYSTKICH skrzyżowaniach, łacznie z
    RONDEM.

    > Ty, obiad (bo zjadam kuraki czasem) tnij sygnaturki bo nie zamierzam wiecej po
    tobie sprzatac :> albo nie cytuj wcale jak nie umiesz. Pewnie tak samo jeździsz, w
    dupie masz innych i przepisy.

    > --
    > Michael________(tm)
    > ______/) /\ | /\
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    Ogólnie to te nowe prawa co chcesz poznać bo chyba nie znasz to że jest ruch
    prawostronny i jeździ się przy prawej stronie jezdni a drugie ze jak się zmienia pas
    to trzeba najpierw ustąpić pierwszeństwa wszystkim co jadą tym na który się chce
    wjechać.

  • 597. Data: 2014-12-11 14:07:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Dec 2014 10:38:28 +0100, MichaelData(R)

    > Rozumiesz chyba słowo "WSZYSTKICH"?

    Oczywiście, że rozumiem. Dlatego na WSZYSTKICH skrzyżowaniach postepuję TAK
    SAMO i nie dorabiam sobie pierdół o drodze jednokierunkowej i zestawie
    skrzyżowań gdzie trzeba mówić o obszarze skrzyżowania.

    Rondoprostowacze dostają kociego rozumu na wybranych skrzyżowaniach. Do
    manewru zmiany kierunku na "normalnym" skrzyżowaniu ustawiają się wg PORD
    (PRZED MANEWREM zmiany kierunku, czyli w tym wypadku PRZED skrzyżowaniem a
    nie będąc już na skrzyzowaniu), do lewej jak chcą skęcić w lewo, do prawej
    jak chcą skręcić w prawo (to samo w innych miejscach poza skrzyżowaniami,
    typu zawracanie na drodze dwukierunkowej, skręt na parking, do posesji
    etc.), a na "nienormalnym" skrzyżowaniu z wyspą już mają ten przepis w
    dupie.

    > Poproszę o podstawę prawną, tego co sobie wymysliłeś.

    Przecież ty nie rozróżniasz nawet kiedy występuje zmiana kierunku jazdy,
    dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć znaczenia Art. 22. i że stosujesz go
    w miejscu z tyłka wyciągniętym. To co da po raz kolejny podawanie ci
    podstawy prawnej, skoro ty zwyczajnie nie rozumiesz co czytasz, ignorancie
    z chorą prostatą?

    No więc jako kolejny, zajrzyj w końcu do załączników PORD vel przepisów
    szczegółowych i wkuj na pamięć, że rondo, jak wszystkie skrzyżowania, to
    obszar powstały w wyniku skrzyżowania dwóch dróg, a nie "nowa droga
    jednokierunkowa".

    Niniejszym po raz kolejny EOT, a ty się pluj -- jak zwykle. he he he

    --
    Pozdor Myjk

  • 598. Data: 2014-12-11 17:58:53
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Myjk wydumał(a) w news:sq8vi0h7n9yb$.dlg@myjk.org :

    > No więc jako kolejny, zajrzyj w końcu do załączników PORD vel przepisów
    > szczegółowych i wkuj na pamięć, że rondo, jak wszystkie skrzyżowania, to
    > obszar powstały w wyniku skrzyżowania dwóch dróg, a nie "nowa droga

    Aha, czyli jak zwykle nie potrafisz wskazać w PORD niczego na dany temat. To było
    oczywiste od poczatku :)

    Skoro nawet wymysliłes sobie u mnie prostatę :D, sugeruję żebyś jednak odstawił te
    grzybki bo halucynacje masz nie tylko na mój temat ale jak widać w przypadku PORD
    również.
    Hehehehe

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 599. Data: 2014-12-11 23:29:21
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
    ps.com
    [...]

    > Ogólnie to te nowe prawa co chcesz poznać bo chyba nie znasz

    Kpisz? Przecież podałem ci nr art a ty mi nie podałeś NIC, w sensie zacytowania
    konkretnego przepisu z PORD całość, to twoje bajdurzenia o dupie Maryni :>

    > to że jest ruch prawostronny

    A kiedyś był lewostronny?

    > i jeździ się przy prawej stronie jezdni

    Na rondzie też?

    > a drugie ze jak się zmienia
    > pas to trzeba najpierw ustąpić pierwszeństwa wszystkim co jadą tym na który się
    > chce wjechać.

    Hmm a co powiesz na to:

    " 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić
    pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz
    pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."

    Powtórzę ważną część tego punktu, żeby do ciebie dotarło:

    ORAZ POJAZDOWI WJEŻDŻAJĄCEMU NA TEN PAS Z PRAWEJ STRONY.

    Jak widać nie zaznajomiłeś się z art22 czyli bzdurzysz na całego, CBDU (co było
    do udowodnienia)

    Proponuję wyuczyć się na pamieć:
    http://www.arslege.pl/zmiana-kierunku-jazdy-lub-pasa
    -ruchu/k168/a22271/

    Teraz możesz odejść, pozwalam :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 600. Data: 2014-12-13 06:59:08
    Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

> [...]
    > typu zawracanie na drodze dwukierunkowej, skręt na parking, do posesji
    > etc.), a na "nienormalnym" skrzyżowaniu z wyspą już mają ten przepis w

    Nie, na rondzie nie mają w d...
    W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
    W art. 22 pisze, aby odpowiednio ustawic się jeżeli zamierza się
    skrecić (w związku z zmianą kierunku jazdy).
    W zwiazku z tym możesz (ale nie musisz) odpowiednio ustawiać się przed rondem.
    Musisz ustawić się
    zanim rozpoczniesz skręt, czyli zjazd z ronda wykonujemy z zewnętrznego pasa.