  • 1. Data: 2011-04-26 09:28:54
    Temat: Rozdzielczości monitorów LCD
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy rozdzielczości popularnych monitorów LCD większych niż 21" zatrzymały
    się na magicznym 1920 x 1080 ?
    Którego bym nie sprawdzał to 1920 x 1080 jest max co może wyciągnąć. A może
    wyższe rozdzielczości są dostępne tylko w profesjonalnym sprzęcie dla
    grafików ?

    Gejzero.

  • 2. Data: 2011-04-26 10:37:58
    Temat: Re: Rozdzielczości monitorów LCD
    Od: "eFTe" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy rozdzielczości popularnych monitorów LCD większych niż 21" zatrzymały
    > się na magicznym 1920 x 1080 ?
    > Którego bym nie sprawdzał to 1920 x 1080 jest max co może wyciągnąć.

    Jeśli wolisz praktyczniejszy uniwersalny monitor (a nie tylko do filmów i
    gier), to idz bardziej w strone kwadratu, sa jeszcze na rynku 1600x1200.
    Są też rzadziej spotykane 2560 x 1600 i 2560 x 1440.

    pzdr
    eFTe

  • 3. Data: 2011-04-26 10:54:17
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eFTe" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli wolisz praktyczniejszy uniwersalny monitor (a nie tylko do filmów i
    > gier), to idz bardziej w strone kwadratu, sa jeszcze na rynku 1600x1200.
    > Są też rzadziej spotykane 2560 x 1600 i 2560 x 1440.

    W sumie to nie szukam narazie monitora bo mam samsunga 215TW kupionego
    kiedyś za "grube" pieniądze
    Tylko zastanawiam się czy coś w tej klasie bym teraz dostał ale większe i z
    większą rozdzielczością.
    Monitora używam "napewno nie do grania" :)
    Bardziej patrzę pod kątem programów typu CAD i ewentualnie TV z karty
    telewizyjnej i jakies filmy. W ogóle myślę o dużym pulpicie no i kąty
    patrzenia takie jak w tym, który posiadam ;)

    Gejzero

  • 4. Data: 2011-04-26 11:24:22
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2011-04-26 11:28, Gejzero SQ3OGX pisze:
> [...]
    > Którego bym nie sprawdzał to 1920 x 1080 jest max co może wyciągnąć. A
    > może wyższe rozdzielczości są dostępne tylko w profesjonalnym sprzęcie

    A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi
    monitor.

  • 5. Data: 2011-04-26 11:40:36
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:4db6ab67$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...

    > A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi
    > monitor.
    Wolał bym w jednym kawałku, ale dokopałem się do monitorów o większych
    rozdzielczościach i teraz mnie nie dziwi tendencja do kupowania drugiego
    monitora. Cena większych idzie lawinowo w górę, wręcz bym powiedział sięga
    nieba :P Za cene takiego można kupić z 4 albo i więcej mniejszych ;)

    Gejzero.

  • 6. Data: 2011-04-26 12:06:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.04.2011 12:54, Gejzero SQ3OGX pisze:
    > Bardziej patrzę pod kątem programów typu CAD i ewentualnie TV z karty telewizyjnej
    i jakies filmy. W ogóle myślę o dużym pulpicie no i kąty patrzenia takie jak w tym,
    który posiadam ;)

    No i właśnie z racji tego, że (niestety) bardzo dużo użyt-
    kowników komputerów ogląda filmy, rozdzielczość typowych,
    popularnych monitorów jest zgodna ze standardem telewizyj-
    nym i nie będzie raczej rosła.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-04-26 12:06:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.04.2011 13:24, Grzegorz Prędki pisze:
    > A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

    Większa rozdzielczość to nie zawsze "większy pulpit". To też
    często możliwość zmieszczenia tej samej ilości informacji,
    ale o wyższej jakości (dokładniejsza grafika, wyraźniejsze
    czcionki).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-04-26 12:07:25
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

> [...]
    > monitora. Cena większych idzie lawinowo w górę, wręcz bym powiedział sięga
    > nieba :P Za cene takiego można kupić z 4 albo i więcej mniejszych ;)

    Ale te dodatkowe musisz do czegoś podpiąć.
    Dochodzi więc zakup dodatkowych kart graficznych
    i ewentualnie płyty głównej w kilkoma PCI-E.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 9. Data: 2011-04-26 12:22:13
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Ale te dodatkowe musisz do czegoś podpiąć.
    > Dochodzi więc zakup dodatkowych kart graficznych
    > i ewentualnie płyty głównej w kilkoma PCI-E.

    Eeeee, ze co?

  • 10. Data: 2011-04-26 12:24:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2011-04-26 14:06, Radosław Sokół pisze:

    > Większa rozdzielczość to nie zawsze "większy pulpit". To też
    > często możliwość zmieszczenia tej samej ilości informacji,
    > ale o wyższej jakości (dokładniejsza grafika, wyraźniejsze
    > czcionki).

    Zgadza sie, ale pewnie wiekszosc osob potrzebuje miec wiekszy pulpit.
    Jesli ktos potrzebuje innych ficzerow to niestety musi placic :)