  • 1. Data: 2011-04-24 15:56:09
    Temat: Mikroukład płyty głównej
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Chciałem zapytać o pewną rzecz, którą mi pokazuje Everest:

    W zakładce płyta główna:

    -Właściwości mikroukładu płyty głównej
    typ magistrali VIA-VLink
    szerokość 8-bitowa
    rzeczywista taktowania 67MHz(QDR)
    efektywna taktowania 267 MHz
    przepustowość 267 MB/sec

    Co to za mikroukład, o takich niskich parametrach? I za co on odpowiada?
    Nie jest to może coś z SATA?

    Bo w zakładce mikroukład płyty głównej mam
    Northbridge VIA Apollo PT880 Pro
    Southbridge VIA VT8237R

    Magistrala FSB 64 bit, 133(QDR), efektywna 533MHz, zeczywista 267MHz,
    przepustowość 8533MB/sec.
    --
    Dzięki z góry

  • 2. Data: 2011-04-24 17:06:07
    Temat: Re: Mikroukład płyty głównej
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Taz" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Northbridge VIA Apollo PT880 Pro
    > Southbridge VIA VT8237R
    > Magistrala FSB 64 bit, 133(QDR), efektywna 533MHz, zeczywista 267MHz,

    Ale co za różnica? i tak nie dospawasz kolejnych bitów.
    Ta płyta się skończyła i chcesz więcej musisz zmienić platformę. Chyba że
    masz kasę i chcesz pokazać że da się to coś stuningować.

    PS. google wyłączyli?
    http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/southbrid
    ge/vt8237/vmap.jsp

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-04-24 18:07:40
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ta płyta się skończyła i chcesz więcej musisz zmienić platformę. Chyba że
    > masz kasę i chcesz pokazać że da się to coś stuningować.

    Jak bym miał kasę to bym się z tą płytą nie pier... inna sprawa, że lubie
    grzebać w komputerach.
    To jest dziwna płyta, ma SATA Combo Raid.
    Zawsze przy instalacji windy dawałem mu dedykowany pod płytę sterownik SCSI
    (F6) i instalowałem jeszcze do windy stary servispack via nie zawierający
    np. SATA hot plug i pozwalałem dyskowi być SCSI.
    Tym razem instalowałem na emulacji ATAPI i po instalacji windy dałem nu
    najnowszy servis pack 4 in 1 via hyperion, co by "uwidział" SATA.
    Nie jestem do końca pewien, która z tych dwóch metod instalacji jest lepsza,
    tak czy siak z podesłanej strony by wynikało, że povinienem miec x8, a jak
    widać jest x4 V-Link. Chyba, że chodzi o ten "plus", którego w nazwie mojego
    południowego mostka nie ma.. :)
    --
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-04-24 18:17:13
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    > tak czy siak z podesłanej strony by wynikało, że povinienem miec x8, a jak
    > widać jest x4 V-Link. Chyba, że chodzi o ten "plus", którego w nazwie
    > mojego południowego mostka nie ma.. :)

    poprawka, nachipsecie jest "plus", więc powinno być x8 co daje 533MB/sec.
    Więc czemu nie ma...

  • 5. Data: 2011-04-27 23:27:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > poprawka, nachipsecie jest "plus", więc powinno być x8 co daje 533MB/sec.
    > Więc czemu nie ma...

    W tamtych czasach Via miało te same Southbridge pod Intela i pod AMD (tylko
    mostkami północnymi się oczywiście różniły). A ten V-Link ustawiało się jak
    pamiętam w biosie (Normal to było 4x, a Fast to było 8x), z tymże to chyba
    nie miało wpływu na wydajność (bo to tylko prędkość transferu między SB a
    NB).