    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Rozmowa z ciepłomierzem.
    Date: Thu, 2 Jul 2020 15:38:42 +0200

    Cześć.

    Wpadł mi w ręce używany ciepłomierz, bez legalizacji. Taki:

    https://drive.google.com/file/d/1y7FsQr1oOsUUFamCphL
    mFLxLSQdxlgE9/view?usp=sharing

    HYDROCAL-2.

    Ciepłomierz posiada dwa porty optyczne.

    "Ext. module"

    oraz

    "IrDA"

    Chciałbym wyrwać z niego informacje o tym jaka jest obecna moc,
    przepływ, temperatury.

    Zerkałem na stronę producenta i albo jestem ślepy albo nie ma dokumentu
    opisującego komunikację po IrDA. Ale może to też dlatego że to jakiś
    powszechnie znany standard używany w ciepłomierzach? Złacza "Ext.
    module" pewnie nie uda się wykorzystać choć...

    Ma ktoś doświadczenia, albo przynajmniej hasło jakie mogę wpisać w
    google aby poczytać o gadaniu z takimi urządzeniami po irdzie?

    Wiem że można do niego dokupić moduł m-bus. Ale może nie jest konieczny,
    jesli po irda doczytam co chce. Niestety nie potrafie znaleźc informacji
    jak po tej idzie dane czytać lub choć nazyw protokołu.

    PS. Znalazłem tylko słowo "hydrolink" albo po pierwsze zawsze występuje
    w kontekście "radiowy" a po drugie to tylko opisy software a nie protokołu.

    PS2. Mogę go w ostateczności wypatroszyć i wstawić własną elektronikę...