  • 1. Data: 2009-02-04 17:29:57
    Temat: Rozwiercenie 3
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Szukam sposobu ręcznego rozwiercenia otworu.Fi 2.8 w stali na długości 90.
    Trafiłem rozwiertak tej długości ale maszynowy. Ręcznych nie spotykam [poza
    przypadkiem bliżej nieznanego mi rozwiertaka w internetowym sklepie
    modelarskim o długości 120].Może żle szukam ? A może jakieś inne sposoby na
    to? A kto zna parametrry pracy takiego rozwiertaka "modelarskiego" z
    pokrętłem radełkowanym [w sklepie niewiele się dowiedziałem przez net, a
    zdjęcia są małoczytelne]?

    GAL

  • 2. Data: 2009-02-04 20:19:24
    Temat: Re: Rozwiercenie 3
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    GAL <g...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > to? A kto zna parametrry pracy takiego rozwiertaka "modelarskiego" z
    > pokrętłem radełkowanym [w sklepie niewiele się dowiedziałem przez net, a

    A w czym Ci przeszkadza że to rozwiertak maszynowy?

  • 3. Data: 2009-02-04 21:27:10
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gmct8c$l5u$1@inews.gazeta.pl...

    > A w czym Ci przeszkadza że to rozwiertak maszynowy?
    >
    > --
    Pewno wiesz [lub nie] że maszynowy musi mieć osiowe prowadzenie. Nie ma on
    części stożkowej występującej w ręcznych , tylko jest zakończony mała fazką
    45 stopni. W ręcznym taen stożek umożliwia prowadzenie, kontrolę i inny
    rozkład sił/ Ręczne precyzyjne wprowadzenie maszynowego po osi jest trudne,
    i opory skrawania występujące dużo inne. Ręcznie trudno jest pokonać w stali
    0.2 na średnic, a i z 0,1 jest kłopot.
    Kupiłem maszynowy długi na 100 [ostrza spiralne]ale po minutowej próbie
    odpuściłem sobie. Opór potworny przy wprowadzaniu i brak stabilizacji osi.

    GAL

  • 4. Data: 2009-02-04 22:24:29
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Trzydziesci srednic z reki to MSZ spooory problem. Głownie z wiorami.
    Dodatkowo az sie prosi urwac/zlamac rozwiertak w polowie glebokosci.
    Pare dni temu recznie gwintowalem na M8 pret fi8 od szybra kominkowego
    wystajacy z plyty G-K (zeby nakrecic galke). Mimo trzymania preta
    kluczem do rur bylo to duuze wyzwanie, nijak sie majace do zwyklego
    gwintowania preta zakreconego w imadlo.
    Tak wazna jest srednica ze az rozwiertak? Moze by tak zapoczatkowac
    otwor rozwiertakiem a potem poleciec wietlem fi3? Wszystko oczywiscie w
    imadle i na wietarce kolumnowej.

  • 5. Data: 2009-02-04 22:48:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 Lut, 17:29, "GAL" <g...@T...pl> wrote:
    Tu jeden zuch z Centralnej Polski chwalił się kiedyś że zatrudnia
    ślusarza który w płycie potrafi zrobić ręcznym pilnikiem otwór do
    setki :-)
    Konrad

  • 6. Data: 2009-02-05 04:13:02
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak wazna jest srednica ze az rozwiertak? Moze by tak zapoczatkowac
    > otwor rozwiertakiem a potem poleciec wietlem fi3? Wszystko oczywiscie w
    > imadle i na wietarce kolumnowej.

    Zasadniczo Twój sposób jest bardzo dobry. Choć...Tu jest bardziej
    skomplikowana sprawa. Detal wygląda tak, że jest to stos krążków
    nakładanych na siebie z przerwami pomiędzy nimi i lutowanych. Otwory w
    krążkach są poprzestawiane osiowo [luzy "zamków" lutowanych]. Bardzo ważna
    jest obróbka i to aby między krążkami nie występował grad [to znaczy
    dokładniej w tym przypadku-aby występował jak najmniejszy]. Jest jeszcze
    kilka innych uwarunkowań.Obróbka na maszynach wykluczona,choć mam dostęp do
    maszyn różnorakich.
    Zastanawiałem się jeszcze nad kupnem rozwiertaka długości 60 i zrobieniu
    przedłużki. Trochę zachodu bo nie mogę przekroczyć średnicy 3.

    GAL

  • 7. Data: 2009-02-05 08:38:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 Feb, 04:13, "GAL" <g...@T...pl> wrote:
> [...]
    > Zastanawiałem się jeszcze nad kupnem rozwiertaka długości 60 i zrobieniu
    > przedłużki. Trochę zachodu bo nie mogę przekroczyć średnicy 3.

    A nie możesz rozwiercić otworów w luźnych krążkach przed lutowaniem, a
    potem lutować na wspólnym sworzniu, który da się na koniec usunąć?
    Konrad

  • 8. Data: 2009-02-05 11:57:42
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Tu jeden zuch z Centralnej Polski chwalił się kiedyś że zatrudnia
    ślusarza który w płycie potrafi zrobić ręcznym pilnikiem otwór do
    setki :-)

    Nawet po nawierceniu po obwodzie otworkow
    i wybicia 'dekla' to niezla sztuka wyrownac takie cos pilnikiem.

    Moze to jakis chinski mistrz tao czy innych sztuk walki,
    ktory cwiczy cierpliwosc, rzezbiac igielke z preta fi50.

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-02-05 12:28:57
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Tu jeden zuch z Centralnej Polski chwalił się kiedyś że zatrudnia
    > ślusarza który w płycie potrafi zrobić ręcznym pilnikiem otwór do
    > setki :-)

    Trochę za hermetyczne żeby podesłać na pl.rec.homor.najlepsze :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-02-05 14:06:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Konrad Anikiel napisal:
    > On 4 Lut, 17:29, "GAL" <g...@T...pl> wrote:
    > Tu jeden zuch z Centralnej Polski chwalił się kiedyś że zatrudnia
    > ślusarza który w płycie potrafi zrobić ręcznym pilnikiem otwór do
    > setki :-)

    Nazywal sie hrabia Monte Christo? ;)
    --
    Pozdrawiam,