  • 11. Data: 2009-02-13 02:02:11
    Temat: Re: Rura.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Farby Olivia, o których mowa to OLITERM
    https://oliva.com.pl/index.php?modul=Oliva_katalog_o
    pis2&klucz=58
    Jedyny problem jaki widzę, to konieczność wygrzewania w 150 st. C.
    Pozdrowienia
    PP

  • 12. Data: 2009-02-13 16:52:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Lut, 03:02, "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    talog_opis2&klucz=58
    > Jedyny problem jaki widzę, to konieczność wygrzewania w 150 st. C.

    O, to to! Bez wygrzewania też działa. Szczególnie że tam gdzie ma się
    wygrzać to się i tak wygrzeje w eksploatacji.
    Konrad

  • 13. Data: 2009-02-13 18:58:34
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    On 13 Lut, 17:52, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > O, to to! Bez wygrzewania też działa. Szczególnie że tam gdzie ma się
    > wygrzać to się i tak wygrzeje w eksploatacji.
    Zatem zrobię tak: kupię nową rurę. Jak będzie wysrebrzona jak
    kaloryfer, czyli srebrzanka bedzie zostawać na rękawiczkach,
    to usune sreberko i pomaluję polecaną mi farbą wg instrukcji na
    opakowaniu. Może jak wystarczy farbki to po wyschnięciu poprawię. Z
    suchą podjadę do mechaniora i wymienimy jeden wynalazek na drugi.
    Będzie akuratnie ?
    Za wszystkie podpowiedzi i porady serdecznie dziekuję wszystkim i
    każdemu.
    Z pozdrowieniami
    W.Kr.

  • 14. Data: 2009-02-14 14:49:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009 03:53:20 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Jeśli to będzie nierdzewka, to lepiej w ogóle niczym nie dotykać. Ale
    >jeśli rdzewne żelazo- polecam taką fajną farbę z Oliwy, pył aluminiowy
    >w modyfikowanym silikonie. Piękna jest, elastyczna, odporna na
    >temperaturę. Malowałem tym wymiennik do elektrowni atomowej, to
    >zadzwonili spytać skąd ja w Polsce taką farbę wziąłem, bo w Kanadzie
    >takich nie ma. Niestety, nie pamiętam nazwy, a dzisiaj nie mam czasu
    >poszukiwać, bo jestem w galopie. Droga nie była.

    Hm, co prawda chemikow mielismy cale mnostwo, ale tak jakos sie nie
    slyszalo o osiagnieciach produkcyjnych.

    Ten silikon to na jakiej licencji ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2009-02-14 17:28:40
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    w...@g...com <w...@g...com> napisał(a):

    Jak b=EAdzie wysrebrzona jak
    > kaloryfer, czyli srebrzanka bedzie zostawa=E6 na r=EAkawiczkach,
    > to usune sreberko i pomaluj=EA polecan=B1 mi farb=B1 wg instrukcji na
    > opakowaniu.

    Według mnie, nawet jak srebrna farba na nowej rurze nie będzie "zostawać na
    rękawiczkach" to zadał bym sobie trud i usunął (rozpuszczalnik, szczotka
    druciana na wiertarce, opalarka). Jak zostawić, to IMO spore ryzyko, że z
    czasem zejdzie i razem z nią nowa połoka z Olitermu też odpadnie.

    Pozdrowienia
    PP

  • 16. Data: 2009-02-14 19:10:05
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    On 14 Lut, 18:28, "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > druciana na wiertarce, opalarka). Jak zostawić, to IMO spore ryzyko, że z
    > czasem zejdzie i razem z nią nowa połoka z Olitermu też odpadnie.

    Tak zrobię. Mam dostęp do delikatnej piaskownicy.
    Dzięki !
    Pozdrowienia>
    W.Kr.

  • 17. Data: 2009-02-15 07:27:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Lut, 15:49, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, co prawda chemikow mielismy cale mnostwo, ale tak jakos sie nie
    > slyszalo o osiagnieciach produkcyjnych.
    >
    > Ten silikon to na jakiej licencji ? :-)

    Nie wiem z czego tą farbę robią. Ale ja nie raz doceniłem polskie
    silikony z Sarzyny. I jakie tanie! Ogólnie ze wszystkich branż
    inżynierii na świecie największy brak jest chemików. A w Polsce
    produkcja inż chemików jest chyba wciąż na wysokim poziomie, więc mnie
    nie dziwi że silikony, żywice, farby, cuda na kiju w Polsce są dobre i
    tanie.
    Konrad

  • 18. Data: 2009-02-15 18:18:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 23:27:18 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >inżynierii na świecie największy brak jest chemików. A w Polsce
    >produkcja inż chemików jest chyba wciąż na wysokim poziomie,

    mam pewne watpliwosci, odkad nie ma juz egzaminow wstepnych :-)

    >więc mnie
    >nie dziwi że silikony, żywice, farby, cuda na kiju w Polsce są dobre i
    >tanie.

    Ze tanie .. moze jakas zaszlosc historyczna, a moze tania radziecka
    ropa. A moze przestarzale produkty tanio robione na starych liniach.
    Akurat koszta produkcji nie powinny byc specjalnie rozne u nas czy na
    swiecie

    Czy dobre .. no nie wiem - z jednej strony ponoc mielismy silna
    chemie, z drugiej o osiagnieciach spectakularnych jakos nie slychac, z
    trzeciej - Sarzyna sie wlasnie rozbudowala w oparciu o pomysly
    krajowe, z czwartej jest zaklad doswiadczalny Organika, z piatej .. to
    ile osob Sarzyna zatrudnia, ile produkuje i czy ja stac na R&D taki
    jak np DuPont czy 3M ?

    J.

  • 19. Data: 2009-02-15 20:09:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Lut, 19:18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > ile osob Sarzyna zatrudnia, ile produkuje i czy ja stac na R&D taki
    > jak np DuPont czy 3M ?

    A co mnie jako klienta to wszystko obchodzi? Ja wysłałem
    zaopatrzeniowca do sklepu, ten przywiózł mi kubełek silikonu,
    flaszeczkę utwardzacza i zrobiłem to co miałem zamiar. Innych nie
    było, tylko polskie. Z poliuretanami, żywicami, specjalistycznymi
    farbami itd było identycznie. Skoro zagraniczni nie są zainteresowani
    detaliczną sprzedażą, to kij im w oko! Może i kto inny gdzieś robi
    lepsze, tylko gdzie je kupić? I za ile?
    Konrad
    PS Teraz mieszkam w UK. Jakoś znajomo mydło mi zapachniało na półce z
    mydłami w Sainsbury's. Posprawdzałem, było z 20 różnych. Wszystkie z
    tego samego kraju. Zgadnij jakiego?

  • 20. Data: 2009-02-15 20:32:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Lut, 20:10, "w...@g...com"
    <w...@g...com> wrote:
    > Tak zrobię. Mam dostęp do delikatnej piaskownicy.

    O, na wypiaskowaną powierzchnię będzie super. Farba jest elastyczna,
    więc myślę że nawet i szczotkowanie by dało radę z nieusuniętymi
    resztkami srebrzanki- ważne żeby na większości powierzchni złapało. W
    końcu to tylko wydech Wartburga, a nie lina nośna mostu :-)
    Konrad
    PS a nie warto by było pomyśleć o ocynkowaniu ogniowym? Tam od
    kilograma kasują, wychodziło mi kiedyś tyle co za malowanie proszkowe.