  • 1. Data: 2023-04-01 20:48:46
    Temat: Sesja z ChatGPT
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
    wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
    zasilania. A to odpowiedź:

    "Wzór na moc wyjściową (Pout) wzmacniacza tranzystorowego w klasie B w
    funkcji oporności wyjściowej (RL) przy znanym napięciu zasilania (Vcc)
    może być wyrażony jako:

    Pout = (Vcc/?)? × (RL/RL+Rc) × (1/RL)

    gdzie:

    Vcc to napięcie zasilania wzmacniacza,
    ? to współczynnik równy około 3,14,
    RL to oporność (rezystancja) obciążenia,
    Rc to oporność (rezystancja) kolektora tranzystora.

    Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
    oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
    wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
    maksymalnej."

    Nietrudno sprawdzić że prowadzi on do nieprawdziwego wyniku :) W ciągu
    dalszym, gdy wskazywałem nieprawidłowości, chat konfabulował coraz
    bardziej dopasowane do moich oczekiwań wzory, lecz oparte na takich danych
    wejściowych które zupełnie nie mają zastosowania w tym przypadku, np. Ube.
    Krótko mówiąc, nie dowierzajcie :)

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-04-01 21:17:05
    Temat: Re: Sesja z ChatGPT
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/04/2023 20:48, Jacek wrote:
    > Krótko mówiąc, nie dowierzajcie :)

    ChatGPT to skompresowana zawartość całościowej uśrednionej głupoty
    internetu.

    Jakie dane uczące, taki wynik.

  • 3. Data: 2023-04-01 21:17:31
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-04-01 o 20:48, Jacek pisze:
    > Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
    > wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
    > zasilania. A to odpowiedź:

    Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)

    Pozdro

  • 4. Data: 2023-04-02 00:17:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 1 April 2023 at 21:17:29 UTC+2, Waldek wrote:

    > Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)
    >
    > Pozdro
    To jest kwestia 1 roku i aplikacje typu ChatGPT, ChatDoctor,
    przejmą aktywnośc internetową, bo bazy wiedzy podlegają weryfikacji i latwo wrzucić w
    ChatGPT literaturę naukową, podręczniki i już odpowiedzi będą dokladne na 99%
    a diagnozy komputerowego lekarza wiarygodne na 95%,
    czyli powyżej stanu wiedzy i praktyki lekarza praktyka zawodowego.

    Nie rozumiem tylko dlatego czekano z aplikacjami ChatGPT aż 30 lat,
    gdy przetwarzanie semantyczne, leksykalne było znane od 30 lat.

    Po co komu milion serwisów typu social media chat i miliony pytań bez odpowiedzi,
    typu stackoverflow, gdy zadawane pytania są przeważnie standardowe i odpowiedzi
    również, gdyz opisuja stan wiedzy i nie wymagają myslenia abstrakcyjnego, czy
    zespolowego, bo to żadne badania naukowe a prosta
    interakcja:
    pytanie > odpowiedź
    i tak milion razy na sekundę.

    Stan wiedzy jest globalny, zatem nie ma znaczenia, czy pyta Chińczyk a odpowiada
    Eskimos,
    czy odwrotnie, bo stan wiedzy jest znany i został zweryfikowalny globalnie.

    Ok, polityka, spory filozoficzne to insza inszość.

  • 5. Data: 2023-04-02 08:20:39
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 02.04.2023 o 00:17, a a pisze:

    > Nie rozumiem tylko dlatego czekano z aplikacjami ChatGPT aż 30 lat,

    o wlasnie, juz dawno powinni zaprzac do tego komputer holograficzny,
    ktory dawno temu skonstruowales, we wspolpracy z mikrosoftem

  • 6. Data: 2023-04-02 15:51:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.04.2023 21:17, heby wrote:
    > ChatGPT to skompresowana zawartość całościowej uśrednionej głupoty
    > internetu.
    >
    > Jakie dane uczące, taki wynik.

    "Rozumiem, że ten komentarz jest krytyką mojej pracy jako sztucznej
    inteligencji. Chciałbym zaznaczyć, że moje zadanie polega na udzielaniu
    odpowiedzi na różnego rodzaju pytania oraz udzielaniu informacji na
    tematy, na które mam wiedzę. Moim celem jest pomoc użytkownikom w
    zdobywaniu informacji oraz rozwiązywaniu problemów.

    Jako sztuczna inteligencja, korzystam z różnych źródeł informacji,
    takich jak artykuły, książki i bazy danych, aby zapewnić dokładne i
    wartościowe odpowiedzi na zadawane mi pytania. Oczywiście, moje
    odpowiedzi są oparte na danych, które zostały mi przekazane podczas
    mojego treningu. Jednakże, staram się zapewnić jak najbardziej
    precyzyjne odpowiedzi, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu rozwiązania
    swoich problemów.

    Mam nadzieję, że moje odpowiedzi pomagają użytkownikom, a jeśli masz
    jakieś sugestie, jak mogę poprawić swoją pracę, to chętnie je wysłucham."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2023-04-02 19:25:15
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 1.04.2023 o 20:48, Jacek pisze:
> [...]
    > oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
    > wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy

    Zakładasz, że każdy tranzystor, czyli wzmacniacz chyba przeciwsobny. Ale
    wzmacniacz klasy B nie musi być przeciwsobny! Może to być wzmacniacz
    nadajnika o dokładnie takim samym schemacie jak wzmacniacz klasy C!

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2023-04-02 20:49:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 2 April 2023 at 19:25:17 UTC+2, Czarek wrote:
    > Zakładasz, że każdy tranzystor, czyli wzmacniacz chyba przeciwsobny. Ale
    > wzmacniacz klasy B nie musi być przeciwsobny! Może to być wzmacniacz
    > nadajnika o dokładnie takim samym schemacie jak wzmacniacz klasy C!

    Na dzień dzisiejszy GPT to gadu gadu do obiadu, czyli bezwartościowy, deluzyjny
    wynalazek.

    Przed internetem wiedza była publikowana w ksiązkach i ksiązki wiedzowe mialy status
    ksiązek naukowych
    Potem przyszedł internet i ksiązki wiedzowe były nadal pisane i publikowane
    ale pojawiły się publikacje internetowe
    i zaczęly sie dyskusje i miliony pytań

    oraz wersje elektroniczne książek.

    Na dzień dzisiejszy wiedza to nadal ksiązki naukowe, ale nie opłaca się ich pisac,
    wydawać, bo sa za drogie,
    a w necie wiele można znaleźc i to za frico.

    Ale był taki wydawca Reily i wydaal ksiązki z informatyki a w Polsce Helion drukował
    wersje p;olskie
    i to były książki wiedzy dla informatyków.

    Dzisiaj mamy Python i 20 bibliotek, każda od innego developera i każda bez supportu,
    poza społecznościowym
    o trzeba klikać w 10 serwisów internetowych, zadawać pytania w 10 róznych miejscach,
    aby coś zdziałac , bo nie ma oficjalnego supportu, a odpowiada kto chce i mu się
    chce.

    I GPT nie pozyska wiedzy, gdy nie dotrze do źródła, a nie dotrze do źródła, gdy jego
    brak, a wiedza w głowie developerów,
    a oni niezbyt chętni aby się dzielić wiedzą za frico.

    Brak w internecie kategoryzacji wiedzy według źródeł o ich jakości.

    Wyszukiwarka wyrzuca dziesiątki linków, algorytmy jakościowego wyszukiwania nie
    istnieją
    i traci się czas na klikactwo w 1000 linków

    i po to buduję graficzną wizualizację baz wiedzy, opartą na 1000+ otwartych kart w
    przeglądarce Firefox.

    Inni mają pootwierane 5000 kart w przeglądarce, bo to historia internetowej
    aktywności i wymaga zarządzania.

    I jak 100 mądrych zajmuje się programowaniem w Pythonie i każdy ma po 1000 linków,
    jako otwarte karty w przeglądarce,
    to znaczy, że te linki są wartościowe i warto się nimi dzielić, bo przyszpieszają
    wyszukiwanie wiedzy, gdyż zostały zweryfikowane jako źródła wiedzy.

    Można i trzeba organizować źródła wiedzy w postaci grafów, ale brak narzędzi
    internetowych poza edytorami tekstu i klikactwem i miliony codziennie szukaja tego
    samego, tracą czas niepotrzebnie,
    bo tak niestety działa internet, jako time-waster

    Stachoverflow się reklamoał, że tworzy bazy wiedzy
    i wymagał zadawania pytań wysokiej jakości
    i tylko tam działa procedura, że ktos zadaje pytanie, a inny ktoś modyfikuje pytanie.

    Ale po co, gdy dziesiątki tysięcy pytań pozostaja bez odpowiedzi, albo odpowiedzi w
    poszczególnych działach sa dziecinne, pseudonauczkowe.

    I nie pomogły punkty za zadawanie pytan, za udzielanie odpowiedzi, bo to fikcja,
    gdy jeden mądry umysł potrafi dziennie odpowiedzieć na kilkaset pytan, tylko mu się
    nie chce, bo nic z tego nie ma
    a wirtualnymi punktami nie jest zainteresowany.

    Czyli 99,99% aktywności milionów w internecie to stracony czas na ciągłe wyszukiwania
    i to sa miliardy straconych godzin
    \a nic z tego nie wynika, bo żadne bazy wiedzy nie są tworzone, bo wyszukiwarki
    działają wadliwie, produkując miliardy niepotrzebnych nikomu linków.

    I tak zamiast internet się doskonalić jakościowo to wrzuca GPT
    aby produkowal teksty
    a jak się udoskonali to tych chatbotów będą setki i stopniowo będą wrzucać reklamy

    i bazy wiedzy nie powstana, ani boty ksiązek naukowych, technicznych nie napiszą.

  • 9. Data: 2023-04-02 21:32:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
    > I GPT nie pozyska wiedzy, gdy nie dotrze do źródła, a nie dotrze do
    > źródła, gdy jego brak, a wiedza w głowie developerów, a oni niezbyt
    > chętni aby się dzielić wiedzą za frico.

    Ale fakt, że dane w Internecie są średniej jakości, jest tutaj drugorzędny.
    Podstawowy problem jest taki, że ChatGPT ich zwyczajnie nie rozumie. Choć
    sprawia takie wrażenie dosyć mocno.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2023-04-02 21:47:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale fakt, że dane w Internecie są średniej jakości, jest tutaj
    > drugorzędny. Podstawowy problem jest taki, że ChatGPT ich zwyczajnie nie
    > rozumie. Choć sprawia takie wrażenie dosyć mocno.

    Problem w tym, że spora ilość osób jest na poziomie mentalnym tej
    zabawki...i nie widzi różnicy :) Mógłbym napisać, że w większości
    spotykam takie "rozmowy" ...u ludzi. Tutaj jest sytuacja podobna, poziom
    wiedzy, mentalność IQ i inne pierdoły zdolne do wyłonienia "sensu"
    wypowiedzi nie tylko informacyjnej ale także zawierające jakieś
    "mądrości" czy przemyślenia.

    Aaa, teraz dotarło, komu odpisujesz (mam go w pląku). No nic, nie chce
    mi się powyższego kasować, wysyłam :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>