  • 1. Data: 2023-03-31 15:46:22
    Temat: Jakie napięcie generuje magneto-indukcyjny przepływomierz wody ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Szukałem w internecie, ale są tylko opisy, ale zakres napięcia wyjściowe, prądu, nie
    jest podany.

    Czy prąd może zależeć od wielkości powierzchni elektrod i można zwiększać, czy też
    indukcja będzie uśredniana i tlumiona ?

    Podobnie z napięciem.
    Czy gdy liczba par elektrod się zwiększy i zostaną połaczone szeregowo, to napięcie
    się zwiększy, czy też będzie wzajemnie wygaszane ?

  • 2. Data: 2023-03-31 17:47:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 06:46:22 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Szukałem w internecie, ale są tylko opisy, ale zakres napięcia wyjściowe, prądu,
    nie jest podany.

    > Czy prąd może zależeć od wielkości powierzchni elektrod

    zdecydowanie będzie zalezał.

    >i można zwiększać, czy też indukcja będzie uśredniana i tlumiona ?

    Silne pole magnetyczne lubi cienkie szczeliny.
    Cienkie szczeliny stawiaja duzy opór przepływowi :-(

    > Podobnie z napięciem.
    > Czy gdy liczba par elektrod się zwiększy i zostaną połaczone szeregowo, to napięcie
    się zwiększy, czy też będzie wzajemnie wygaszane ?

    Masz na mysli wstawienie kilku blaszek jako "pasywnych" elektrod?

    Mam wrazenie, ze pogorszy sprawe.
    Zwiekszy elektrolizę, zwiekszy minimalne napięcie, wiec chyba
    zmniejszy prąd .. ale moze ma jakies inne zalety.

    J.

    J.

  • 3. Data: 2023-03-31 20:08:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 17:47:50 +0200, J.F wrote:

    Ups, teraz widzę że chodzi o przepływomierz, a nie "pompę".

    nie jest podany.

    Obowiązują ogólne wzory, podobne jak w efekcie Halla.

    Duzo będzie zależec od indukcji magnetycznej, którą osiągniesz i
    rozmiarów.

    https://www.youtube.com/watch?v=jrlgh1hOrPE
    https://youtu.be/TR0baWuB6v4?t=394
    ten mówi o 100uV ... mam nadzieję, ze przed wzmacniaczem.

    > zdecydowanie będzie zalezał.

    Jaki prąd? W przepływomierzu napiecie sie mierzy,
    wielkie elektrody do tego niepotrzebne.

    Jakos to robią. Czyli się daje.

> [...]

    napięcie się zwiększy, czy też będzie wzajemnie wygaszane ?
    > Masz na mysli wstawienie kilku blaszek jako "pasywnych" elektrod?

    To by IMHO nic nie dało.
    Musialbys raczej zmontowac kilka takich przeplywomierzy i połączyc
    szeregowo. Ale poniewaz elektrody będą w jednym płynie,
    to mogą na siebie wplywac ..

    J.

  • 4. Data: 2023-03-31 20:33:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 March 2023 at 20:09:02 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > Musialbys raczej zmontowac kilka takich przeplywomierzy i połączyc
    > szeregowo. Ale poniewaz elektrody będą w jednym płynie,

    Przejrzałem kilka filmików na jutubie, poczytałem
    i krótkoczasowo wystarcza stałe magnesy, aby cokolwiek się działo.
    \
    Ale pojawi się efekt galwaniczny i na dłuższy czas trzeba stosowac przemienne pole
    magnetyczne , czyli cewki.

    Elektrody mogą być oczywiście jakies pozłacane, platynowane z odzysku
    i to pewnie zadziała.

    Ale chcialbym wiedzieć, czy to może się samozasilać, czyli produkować tyle energii
    aby cewki były zasilane przemiennie.

    Ok, załóżmy, że nie to dam kilka sekcji magnesów stałych i elektrod w odległości, aby
    wygenerować zasilanie do radia, aby stworzyć taki radiowy czujnik, jak pogodowy,
    pomiaru prędkości przepływu wody.

    Myślałem, że ktoś z tym eksperymentował i szukałem 5 lat temu i obecnie i nie
    znalazłem.

    Stąd było pytanko o wielkośc powierzchni elektrod i łączenie wielu sekcji w szereg.

    No i średnica rury i wielkośc przepływu.

    Rurka o małej średnicy, 2 magnesy i jest ok,
    ale rura o dużej średnicy, to magnesy coraz większe i generują koszta, stąd pomysł
    zainstalowania bypassu, czyli obejścia rurką o małej średnicy.

    Testy można zrobić z wewnętrznymi wiatraczkami, czy to zadziała.

    Napięcie będzie proporcjonalne do przepływu/ prędkości przepływu.
    Ok, na wykresie widziałem nawet 5V,
    ale czy da się zwielokrotnić prąd z mA, powiększając powierzchnię elektrod, czy
    łącząc sekcje przepływomierzy w szereg
    i czy 10 razy większa elektroda to X ... większy prąd ?

  • 5. Data: 2023-04-02 00:07:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 March 2023 at 20:33:58 UTC+2, a a wrote:

> [...]

    łącząc sekcje przepływomierzy w szereg
    > i czy 10 razy większa elektroda to X ... większy prąd ?

    Najażniejsze, aby zwiększyć moc takiego magneto-indukcyjnego przetwornika 1000 x

    Problemem jest brak seperacji galwanicznej ośrodka typu woda.

    Wstawienie 1000 elektrod nie tworzy 500 ogniw galanicznych typu akumulator kwasowy,
    gdyż nadal mamy jedną celę z przepływem wody.

    Będę testował zwiększanie powierzchni elektrod i zobaczę co to da.

  • 6. Data: 2023-04-03 09:57:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 15:07:07 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]
    gdyż nadal mamy jedną celę z przepływem wody.

    > Będę testował zwiększanie powierzchni elektrod i zobaczę co to da.

    Raczej nie ma sensu.

    Chcesz wiekszy sygnal, to:
    -zwieksz odleglosc miedzy elktrodami, czyli "szerokosc" kanału,
    tzn odleglosc na której działa pole magnetyczne
    -zwieksz pole magnetyczne ... a to oznacza zwężenie szczeliny,
    "niski" kanał, i moze domkniecie obwodu magnetycznego.

    Albo uzyj lepszego wzmacniacza/ADC - moze nie trzeba nic polepszac,
    jest wystarczająco dobrze..

    J.

  • 7. Data: 2023-04-03 17:46:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 April 2023 at 09:57:15 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > "niski" kanał, i moze domkniecie obwodu magnetycznego.
    >
    > Albo uzyj lepszego wzmacniacza/ADC - moze nie trzeba nic polepszac,

    Dzięki, ale powierzchnia elektrod ma znaczenie.
    Duże testy w tym tygodniu.
    Tydzien myślalem jak to testować w domu i wymyśliłem.

    Doradzali pompę elektryczną wody w obiegu zamkniętym, z regulacją mocy, ale nie
    uwielbiam porażenia prądem 230V w łazience.

    Będą neodymki, elektrody płaskie i ma to zaświecić diodę led, bez wzmacniacza.

    Bo w przyszłości ma to zastąpić elektrownię wodną (bezwirnikową) ?

    Znajoma mówi, że jak by się to dało zrobić, bo by dawno było zrobione
    i ma rację, ale tylko częściowo, bo wiele tematów nie budzi zainteresowania i są
    odrzucane z góry.