  • 1. Data: 2013-11-04 20:52:18
    Temat: Sferia, a kierunkowe 0 (zero).
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Sferia się zatrzymała w rozwoju?
    Nadal wysyła numer dzwoniącego w postaci 0501xxxxxx (to 501 to tak przykładowo, można
    zastąpić innym prefiksem).
    Dla odmiany własne numery wysyła w postaci 4822yyyyyy (no Radom jak w pysk strzelił).

  • 2. Data: 2013-11-04 21:13:34
    Temat: Re: Sferia, a kierunkowe 0 (zero).
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    " 666" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przykładowo, można zastąpić innym prefiksem).
    > Dla odmiany własne numery wysyła w postaci 4822yyyyyy (no Radom jak w pysk

    jeszcze chwilka, a Sferii (telefonicznej) i tak nie będzie

  • 3. Data: 2013-11-04 21:22:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sferia się zatrzymała w rozwoju?
    > Nadal wysyła numer dzwoniącego w postaci 0501xxxxxx (to 501 to tak
    > przykładowo, można zastąpić innym prefiksem).

    U mnie nie.

    > Dla odmiany własne numery wysyła w postaci 4822yyyyyy (no Radom jak w pysk
    > strzelił).

    z plusem, oznaczającym numer kraju.
    Właśnie sprawdzone w obie strony.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 4. Data: 2013-11-04 21:36:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > jeszcze chwilka, a Sferii (telefonicznej) i tak nie będzie

    A co się szykuje, jest coś na ich stronie? Czego szukać, jeśli nie tam? (to
    sobie poguglam) Czy na razie nie da się więcej powiedzieć/dowiedzieć? Pytam,
    jako abonent... Czy przejmować numer (mam miejsce w modemie UPC, a pewne
    kontakty mam związane z tym numerem), czy odpuścić ten interes?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 5. Data: 2013-11-04 22:35:46
    Od: i...@p...pl

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 20:52:18 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
    > Sferia się zatrzymała w rozwoju?
    >
    > Nadal wysyła numer dzwoniącego w postaci 0501xxxxxx (to 501 to tak przykładowo,
    można zastąpić innym prefiksem).

    A sprawdzałeś, czy to przypadkiem nie Twój telefon/odbiornik dodaje to 0 (wiem, że
    nie za każdym razem:))?

    Ircys

  • 6. Data: 2013-11-04 23:12:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Pytam, jako abonent... Czy przejmować numer (mam miejsce w modemie UPC, a
    > pewne kontakty mam związane z tym numerem), czy odpuścić ten interes?

    Sławek, portali nie czytasz? ;-)
    Właściciele Sferii dokonali dealu życia i w zamian za dotychczas użiwane
    pasmo, kolidujące w wielu miejscach z innymi służbami, dostają
    bezprzetargowo 5 MHz w paśmie 800 MHz z dywidendy cyfrowej. Będzie LTE.
    Więc na 99,999999% nie będzie wojsu.

  • 7. Data: 2013-11-05 08:32:34
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Moje info dotyczy aparatu Maya i wysyłanych SMS-ów (ze stacjonarnego i tak się nie da
    wysłać SMS-a).
    Odbiorca (może nie każdy) dostaje fałszywie nadawcę w formacie 4822zzzzzzz.
    Jeśli odbiorca nie jest zorientowany, to będzie odpisywał lub oddzwaniał na Berdyczów
    (znaczy do Radomia).
    W c162 OIDP problem nie występował.
    W sumie to dziwne, że prezentacja numeru zależy od aparatu, a nie od sieci.
    Może numer na karcie (no ten SIM w CDMA jakoś inaczej sie nazywa, RIM czy jakoś tak?)
    źle w serwisie został zaprogramowany??
    Ale dlaczego wtedy niektóre przychodzące prezentują się jako 0501xxxxxx (numer
    wyświetlany na ekranie podczas wywołania, bo w
    historii połączeń przychodzących w aparacie to wiodące "0" już znika :-o )??
    Nie prześledziłem, ale dotyczy to pewnie wybranych opów (bo może faktycznie tylko
    jednego konkretnego opa?).
    Dziś jak byk wyświetliło mi 0cośtam... (tylko nie zapamiętałem reszty numeru, a
    miałem wiele połączeń po kolei).

    Przeczytałem jeszcze raz powyższe i widzę dwie wersje "winnego":
    a) zmiana aparatu jak wyżej (związana z przeprogramowaniem starego numeru z c162 na
    kartę);
    b) sygnalizacja pomiędzy Sferią, a jakimś konkretnym opem komórkowym.

    [*] Wysłalem na swoją komórkę kontrolnego SMS-a i złośliwie w ogóle nie dochodzi, to
    jakaś zmowa ;-))
    [**] Jeśli Sferia wysyła po kraju SMS z kodem kraju +48... to też coś nie w porządku,
    bo jednak krajowe SMS-y to powinny chodzić
    raczej bez kodu kraju. Przy telefonowaniu ze Sferii po Polsce kod kraju przed
    kierunkowym się nie pokazuje, lecz proste 22zzzzzzz.

    -----
    > U mnie nie.
    [...]

  • 8. Data: 2013-11-05 12:32:31
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Sławek, portali nie czytasz? ;-)

    Cuś-tam podczytuję, ale trudno mi jednoznacznie wyłowić konkret z szumu
    informacyjnego...
    Mała lampka zapaliła mi się, gdy zamówiłem sobie AERO2, a na stronie
    znalazłem wzmiankę, że w salonach Sferii już odebrać zestawu nie można. Nie
    wiem czemu, kojarzyłem Plusa, Nordisk, Aero2, resztę z tej paki, oraz
    właśnie Sferię, pod jednym właścicielem, Solorzem. Usiłowałem znaleźć coś,
    dlaczego Sferia już nie wspiera Aero2, ale niczego szczególnego nie
    znalazłem, że Sferia ma właściciela nie związanego z Solorzem (hmm... ale
    nie będę tego zgłębiać, przynajmniej na razie, nie lubię polityki), a z
    niuansów w opisach odniosłem, być może mylne wrażenie, że rozstanie (o ile w
    ogóle coś takiego było) to zaszło raczej w niezbyt dobrej atmosferze, o ile
    wręcz, nie zaszło wrogie przejęcie...?

    > Właściciele Sferii dokonali dealu życia i w zamian za dotychczas użiwane
    > pasmo, kolidujące w wielu miejscach z innymi służbami, dostają
    > bezprzetargowo 5 MHz w paśmie 800 MHz z dywidendy cyfrowej. Będzie LTE.

    5 MHz... deczko przymało na dobrą szybkość
    Przyuważyłem, że Plej się w reklamie odgrażał, że niebawem (o ile nie już)
    będzie mieć też LTE. Nie wglądam się w ich reklamy, bo chyba to robią ci, co
    Plusowi robili - są tak debilne i puste moralnie, że się rzygać chce, p.
    (twój imiennik przez przypadek...) Maciej Łagodziński, robi z siebie taką
    pustą kukłę, pani Basia K-S robi za totalną blondynkę, jeszcze paru innych
    robi za świrów zbiegłych z wariatkowa... Błe... Tam widziaem wyraźny
    przebłysk "LTE"

    > Więc na 99,999999% nie będzie wojsu.

    To muszę się spieszyć do Ostrołęki ze swymi telefonami, chcę tam coś
    sprawdzić. Jeśli test wykonam rzetelnie (krótki będzie), to zakończy się
    pomyślnie niezależnie od ostatecznego rezultatu. Tylko... muszę poszukać,
    ile mam czasu, choćby po to, aby wiedzieć, ile wysiłku włożyć w
    powiadomienie znajomych, żeby zdążyli zmienić wpisy w telefonach.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 9. Data: 2013-11-05 17:33:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ile mam czasu, choćby po to, aby wiedzieć, ile wysiłku włożyć w
    > powiadomienie znajomych, żeby zdążyli zmienić wpisy w telefonach.

    A przenieść numeru do voipa nie łaska? ;-)

  • 10. Data: 2013-11-05 19:27:12
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No ale jak po mieście będzie z VOiP-em biegał??
    ;-)
    BTW ewentualna likwidacja telefonii nomadycznej w Sferii to bradzo zła wiadomość :-((
    No chyba, żeby "regulator" stanał na wysokości zadania i zezwolił na przeniesienie
    numerów nomadycznych (prefiks 22 i Ostrołęka) do
    któregoś opa komórkowego.
    Kurczę, może już petycje do UKE pisać??

    -----