  • 1. Data: 2012-05-06 12:56:09
    Temat: Shell FuelSave?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie
    zużycia?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2012-05-06 13:16:21
    Temat: Re: Shell FuelSave?
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 06/05/2012 11:56, Big Jack wrote:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Spotkalem sie z opiniami paru znajomych, jakoby na paliwie Shell mieli
    przejezdzac wiecej mil, anizeli na Tesco czy innym. Niektorzy z nich
    mieli diesle, niektorzy benzyniaki.

    Znam tez goscia, ktoremu BP placilo stypendium, kiedy robil przydatne im
    badania podczas prac nad swoim doktoratem. Mial on jakas swoista teorie,
    dla ktorej tankowal tylko na Shellu.

    Niestety moj TDI nie wydaje sie byc bardziej zadowolony z Vpower, czy
    jakiegokolwiek innego wynalazku. Moze czerwone paliwo daje mu troche
    wiecej wiguru ;)

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2012-05-06 16:00:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że cały ten fuel save to jedynie
    marketing. Natomiast 100oktanowy racing faktycznie daje mniejsze zużycie
    paliwa i większą moc ale niestety jest nieopłacalnie droższy od pozostałych.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2012-05-06 16:12:30
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.05.2012 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Obiecuja 1 litr mniejsze spalanie przy 50 litrach zatankowanych. Raczej
    trudne do zaobserwowania. Skoro obiecuja tak malo, to pewnie realnie
    bedzie w okolicach bledu statystycznego.

  • 5. Data: 2012-05-06 17:38:39
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-05-06 13:16, G Nowak pisze:

    > Niestety moj TDI nie wydaje sie byc bardziej zadowolony z Vpower, czy
    > jakiegokolwiek innego wynalazku. Moze czerwone paliwo daje mu troche
    > wiecej wiguru ;)

    Czerwone paliwo przeznaczone jest dla ciuchci na ropę :)

    gregor

  • 6. Data: 2012-05-06 18:17:43
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Zużycie to może i jest mniejsze, ale niezauważalnie. Za to będąc kiedyś
    u znanego chipownika diesli dowiedziałem się, że "ulepszany" olej
    napędowy powoduje wzrost temperatury spalin, a więc zwiększa
    prawdopodobieństwo uszkodzenia turbosprężarki.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 7. Data: 2012-05-06 19:25:46
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Natomiast 100oktanowy racing faktycznie daje mniejsze zużycie paliwa i
    > większą moc

    Z jakiego powodu ?

    sz.

  • 8. Data: 2012-05-06 19:47:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 19:25, szufla pisze:

    > Z jakiego powodu ?
    >
    > sz.

    Z takiego że silnik i soft w ECU jest zrobiony tak aby wykorzystywać
    paliwo z większą ilością oktanów. A zużycie mniejsze dlatego że jest
    więcej energii z tej samej ilości paliwa, której jak nie trzeba to nie
    wykorzystujesz i możesz dawkować mniej paliwa.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2012-05-06 20:06:42
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    Big Jack wrote:

    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie
    > zużycia?
    Nie odczułem żadnej różnicy. Ani w momencie obrotowym, ani vmax ani w
    wielkosci spalania (ON).
    --
    JK

  • 10. Data: 2012-05-06 20:08:41
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-06 19:47, Lewis pisze:

> [...]
    > więcej energii z tej samej ilości paliwa, której jak nie trzeba to nie
    > wykorzystujesz i możesz dawkować mniej paliwa.

    Raczej nie.
    http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

    Przeczytaj ;)

    Dodatkowo: