  • 1. Data: 2012-05-06 11:20:44
    Temat: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: megrims <m...@i...pl>

    http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
    rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900

    Napisali:

    W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
    produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
    mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
    przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
    dalszej, bezpiecznej jazdy. Dzisiejsze przeglądy są zmorą dla wszystkich
    kierowców. Autoryzowane stacje obsługi podają fałszywe informacje i
    niemal za każdym razem wyszukują mnóstwo usterek do rzekomej naprawy.
    Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
    czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
    nieopłacalny. Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
    mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
    trzeba wymienić od razu całą lampę. Podobnie jest z częściami do
    motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
    zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
    na nowy.

  • 2. Data: 2012-05-06 11:35:45
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Napisali:
    > W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze

    tutaj tez ciekawy artykuł
    http://www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html

    w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły

  • 3. Data: 2012-05-06 11:40:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 11:20, megrims pisze:
> [...]
    > motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
    > zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany

    Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
    świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...

  • 4. Data: 2012-05-06 12:22:45
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
    > świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...

    I jeszcze jest to planowe:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

    sz.

  • 5. Data: 2012-05-06 12:30:21
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > I jeszcze jest to planowe:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

    tutaj po Polsku - http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

    Dysiek

  • 6. Data: 2012-05-06 12:44:49
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > tutaj po Polsku - http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

    Te zarowke
    http://p.alejka.pl/i2/p_new/06/43/swietlowka-kompakt
    owa-spiralna-e-14-7w_0_b.jpg
    wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
    trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)

    sz.

  • 7. Data: 2012-05-06 13:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
    > http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
    rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
    > W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
    > produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.

    No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
    niz obecne.

    > Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.

    No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
    mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.

    > Po takim przebiegu
    > przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
    > dalszej, bezpiecznej jazdy.

    Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.

    Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
    Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
    300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
    nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
    Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.

    > Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
    > czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
    > nieopłacalny.

    Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
    milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?

    > Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
    > mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
    > trzeba wymienić od razu całą lampę.

    Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)

    > Podobnie jest z częściami do
    > motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
    > zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
    > na nowy.

    Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
    placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.

    J.

  • 8. Data: 2012-05-06 13:14:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 11:35, Arbiter pisze:

    > tutaj tez ciekawy artykuł
    > http://www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
    >
    > w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły

    Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
    nieprzyswajalny ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-05-06 14:19:52
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.05.2012 13:14, Liwiusz pisze:

    > Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
    > nieprzyswajalny ;)

    No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na stronie.

  • 10. Data: 2012-05-06 16:30:48
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
    > trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)

    Na jakiej zasadzie ja reklamujesz? Jest na pudelku napisane ile h ma
    wytrzymac?

    Dysiek