  • 1. Data: 2012-07-06 14:06:07
    Temat: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: "Sarjos" <B...@w...pl>

    Kumpel chce mi sprzedac markowy fotelik z systemem isofix dla dziecka do
    auta.
    Nowy fotelik kosztowal 1200 pln, ja uzywany moge wziac za 400.
    Czy warto brac taki fotelik jesli moje auto nie ma systemu isofix? Mam
    starsza toyote.
    Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?
    Macie jakies doswiadczenia?

  • 2. Data: 2012-07-06 14:09:15
    Temat: Re: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Lip, 14:06, "Sarjos" <B...@w...pl> wrote:
    > Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    > A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?
    > Macie jakies doswiadczenia?

    Brać, montuje się bez problemu, ja jak zakładam i wyciągam swoje to
    olewam izofixa bo nie mam czasu :> A szukając modelu nie kierowałem
    się czy ma tego fixa czy nie.

    L.

  • 3. Data: 2012-07-06 14:27:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Jul 2012 05:09:15 -0700 (PDT), Lisciasty

    > ja jak zakładam i wyciągam swoje to olewam
    > izofixa bo nie mam czasu :>

    heh, mam tak samo. Poza tym fotel ostatecznie zacząłem montować centralnie,
    a tam nie ma IF. :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2012-07-06 14:45:37
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Brać, montuje się bez problemu, ja jak zakładam i wyciągam swoje to
    olewam izofixa bo nie mam czasu :> A szukając modelu nie kierowałem

    Jak można nie mieć czasu na zamontowanie fotelika ISOFIX? Ani to nie zabiera
    wiecej czasu a i też fotelik nie lata na kazdym zakręcie na boki.

  • 5. Data: 2012-07-06 15:01:13
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Sarjos nabazgrał(a):

> [...]
    > Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    > A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?

    Brać, jedynie upewnić się że szyny isofix są składane i będą przeszkadzać
    przy montażu.

  • 6. Data: 2012-07-06 15:38:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/07/2012 13:06, Sarjos wrote:
> [...]
    > Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    > A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?

    Jak już pisali - brać, przekładałem tak fotelik pomiędzy samochodami z
    czego jeden isofixa nie miał i żadnych problemów, poza oczywistą
    upierdliwością w montażu samymi pasami.

    Z którego roku i jaka ta toyota? Niektóre samochody (np. WW/Audi z lat
    1999/2000 miały fabryczne otwory na śruby do haków isofix, wystarczyło
    dokupić sobie zaczepy i gotowe.

    Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być
    przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym
    samochodzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-07-06 15:41:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/07/2012 14:38, kamil wrote:

    > Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być
    > przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym
    > samochodzie.

    Chodzi oczywiście o przypinanie pasami, trzymają się wtedy na isofixie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2012-07-06 16:06:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2012 14:06:07 +0200, Sarjos napisał(a):
> [...]
    > Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    > A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?

    Bez podania modelu fotelika nie mozna udzielic odpowiedzi :)
    Sa foteliki ktore mozna mocowac tylko pasami, sa takie mocowane tylko do
    isofixa (np. Recaro Polaric), sa takie ktore mozna na oba sposoby.

    Jesli to jakis z tej trzeciej kategoii - warto.
    Jesli z drugiej kategorii - dowiedz sie, czy przypadkiem nie da sie
    doinstalowac isofixow w Twoim samochodzie (np. w Focusach I nie bylo,
    ale mozna doinstalowac w ASO za smieszne pieniadze) i jesli sie da - brac.

    Isofix (przy zalozeniu ze fotelik i mocowanie jest sprawne) zawsze daje
    lepsze zabezpieczenie niz taki sam na samym pasach.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2012-07-06 16:08:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 06 Jul 2012 14:38:46 +0100, kamil napisał(a):
    > Z którego roku i jaka ta toyota? Niektóre samochody (np. WW/Audi z lat
    > 1999/2000 miały fabryczne otwory na śruby do haków isofix, wystarczyło
    > dokupić sobie zaczepy i gotowe.

    Focusy tez mozna bylo doposazyc.

    > Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być
    > przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym
    > samochodzie.

    Nie tylko. Fotelik nie ma zerowej wagi, wiec przy wypadku dziecko jest
    dociskane do pasow niemala waga. Do tego niektore foteliki 15-36 mocowane
    na isofix maja tez mozliwosc ustawienia pozycji bardziej "wypoczynkowej".

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2012-07-06 16:13:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/07/2012 15:08, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > na isofix maja tez mozliwosc ustawienia pozycji bardziej "wypoczynkowej".

    Miałem na myśli jazdę z pustym fotelikiem. Dla mniejszych dzieciaków
    fotele są montowane niezależnie od pasów dla dziecka, więc cały czas
    trzymają się w miejscu. Jazda z pustym fotelikiem 18+ wymaga przypięcia
    go pasami, a i tak przez niewielką wagę bywa że jeździ po całej kanapie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net