  • 1. Data: 2016-04-28 22:06:43
    Temat: Silniczek + przekładnia do uchylania okna foliowca
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Postawiłbym sobie mały foliowiec na działce na pomidorki itp, ale te
    codzienne otwieranie/zamykanie okien rano/wieczorem odpada - praca.
    Zbudował bym więc sobie kontroler prosty (chociażby na bazie Arduino),
    jakiś akumulator 12V i panel słoneczny do tego (prąd też mam jakby co,
    ale chyba bezpieczniej te 12V), i niech macha okienkami.

    Zamysł taki - silniczek prosty DC na 12V, przekładnia ślimakowa i
    krańcówki otwarte/zamknięte.
    Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-04-28 22:20:29
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Irokez wrote:
> [...]
    > krańcówki otwarte/zamknięte.
    > Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła
    Z wielkim zapasem i nie drogo to silnik od wycieraczek od poloneza
    napędzający podnośnik od tegoż auta :)
    Do tego magnes na ramie i dwa kontraktony na futrynie...
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2016-04-28 22:27:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:20, Jacek pisze:

    > Z wielkim zapasem i nie drogo to silnik od wycieraczek od poloneza
    > napędzający podnośnik od tegoż auta :)
    > Do tego magnes na ramie i dwa kontraktony na futrynie...

    Nie no, jasne, mam też dostęp do silniczków z elektrycznie regulowanych
    siedzeń, ale ten pobierany prąd nie podoba mi się :) Nie będę siedział
    przecież na otwieranym oknie.
    Może coś mniejszego - gabaryty i prąd?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-04-28 22:30:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > krańcówki otwarte/zamknięte.
    > Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?

    http://www.artbud.pl/pl/p/Otwieracz-automatyczny-do-
    okna-szklarni-Gutta-1-szt/12785

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-04-28 22:34:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:30, AlexY pisze:

    > http://www.artbud.pl/pl/p/Otwieracz-automatyczny-do-
    okna-szklarni-Gutta-1-szt/12785

    Fajne
    Ale chyba wyciągnę jednak te darmowe silniczki od foteli ;)

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-04-28 22:37:12
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-04-28 o 22:06, Irokez pisze:
> [...]
    > krańcówki otwarte/zamknięte.
    > Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?
    http://allegro.pl/silnik-krokowy-28byj-48-sterownik-
    uln2003-arduino-i6077497777.html
    Do zamykania okienka w "folijce" da rade, to krokowy, przekładni nie
    potrzeba etc i ma już sterownik dla niego wystarczający w cenie :)
    Poza tym, wyliczysz czy doświadczalnie sprawdzisz ilość kroków i bez
    krańcówek się obejdzie.
    Używałem ich. Trzeba je "wolno taktować" bo inaczej gubią kroki. Ale dla
    otwarcia/zamknięcia okienka nie ma to znaczenia.

  • 7. Data: 2016-04-28 22:51:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez pisze:

    > Nie no, jasne, mam też dostęp do silniczków z elektrycznie regulowanych
    > siedzeń, ale ten pobierany prąd nie podoba mi się :) Nie będę siedział
    > przecież na otwieranym oknie.

    Ale one, te silniki od poloneza, to dobrze pracują również przy zasilaniu
    niższym mapięciem (prądem). Moment wciąż pozostaje duży, a ruchy takie
    bardziej ślimakowe się stają.

    > Może coś mniejszego - gabaryty i prąd?

    W napędach dyskietek też były silniczki ze ślimakiem na osi.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-04-28 22:53:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cena fabrycznego nie jest zaporowa. Zmontowane, dzialajace, przyzwoicie wyglada. W
    zyciu nie zrobisz na takim poziomie jak jest zrobione to za 120 zyli. Jak chcesz
    otwierane okno to kupuj, jak tylko chcesz pogadac to rob wlasne.

  • 9. Data: 2016-04-28 23:03:05
    Od: v...@g...com

    użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    > jakiś akumulator 12V i panel słoneczny do tego (prąd też mam jakby co,
    > ale chyba bezpieczniej te 12V), i niech macha okienkami.

    Kiedyś robiłem taką klapę co otwierała się na
    określony czas, użyłem małego silnika fi jakieś
    4cm i długi 10cm z przekładnią, tylko to podnosiło
    100g przyczepione bezpośrednio do ośki.

    Taki pomysł, ramię powiedzmy patyk 0,5m, do tego sznurek
    zawijany na kole przymocowanym do ośki silnika.
    Plus 2 włączniki rzecz jasna.

    Zdecydowanie nie polecam chińszczyzny, 2 sztuki mi
    padły, a niemiecki z przekładnią mam do dziś sprawny.

  • 10. Data: 2016-04-29 01:35:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    [..]
    okna-szklarni-Gutta-1-szt/12785

    > Fajne
    > Ale chyba wyciągnę jednak te darmowe silniczki od foteli ;)

    To był pierwszy wynik z gugli, miał raczej naprowadzić na alternatywne
    rozwiązanie, przypuszczam że da się dorwać taniej czy wręcz za free z
    "demobilu".