  • Data: 2019-09-20 17:05:57
    Temat: Silniki elektryczne zabezpieczone ponadprądowym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziecko ma autko do którego może wsiąść i jechać do ok. ~10km/h. Auto
    zasilane jest akumulatorem żelowym 12V. Oryginalnie była tam bateria 7Ah
    ale po 5 latach już dogorywała, to wymieniłem na nową 10Ah - bo taka
    dała się wcisnąć.

    Po tej zmianie pojawił się jeden mankament. Podczas podjeżdżania pod
    górkę albo w gęstej trawie, autko się zatrzymywało i przez kilka sekund
    nie działało zasilanie. Na starej baterii szło mozolnie do przodu, ale
    szło. Między akumulatorem a resztą układu wpięte jest małe pudełko do
    którego wchodzą oba przewody + i - z obu stron. Na pudełku napisane jest
    tylko 5A - domniemam że to jakiś bezpiecznik. Wypiąłem to pudełko z
    układu i teraz auto śmiga po górę z obciążeniem czy bez.

    Pytanie, po co to zabezpieczenie? Układ zasila płytkę z kontrolerem RC
    oraz dwa silniczki elektryczne 12V. I dlaczego zwiększenie pojemności
    baterii, pociągnęło za sobą inne konsekwencje niż tylko wydłużenie czasu
    jazdy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz