  • 21. Data: 2009-03-18 09:01:23
    Temat: Re: Singularity/Midori a jezyki jak C++, Java itp
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:
    [...]
    > Co rozumiesz przez jezyki .net? Jezyki wymyslone przez Microsoft? Rózne
    > jezyki sa przenoszone na .net, np. Python.

    Czy J# to przeniesiona Java? Czy Managed C++ to przeniesiony C++?... itd.
    IMO nie, to (nowe) języki .NET o składni zapożyczonej z Javy, C++ itd. A
    tu przecież nie chodzi o przenaszalność składni, ale o przenaszalność
    programów i kodu.

    Grzegorz Gruza
    Odpowiadając usuń "spamerom_nie." z adresu!!!

  • 22. Data: 2009-03-18 09:35:15
    Od: mgk <m...@w...pl>

    Dobra. Wracajac do sedna.

    Zalozmy ze wychodzi Midori.

    Czy powstanie maszyna Javy ktora bedzie tlumaczyla pliki class (byte
    code javy) do kodu posredniego .net aby wogole mozna bylo takie
    aplikacje odpalic na Midori?
    Ciekawi mnie czy to jest wogole mozliwe/oplacalne.

    Co z aplikacjami napisanymi w innych jezykach jak np C++?

    Bo sadze ze taki system jak Midori mialby zastapic kiedys Windows.
    Owszem moze microsoft dac jakas maszyne jak VMWare i emulowac stary
    Windows, ale nie o to chodzi.

    Chodzi o to czy to nie wymusi ze trzeba bedzie przejsc na pisanie w
    C# :)
    A jak chcesz kodzic w Javie, czy C++ to masz Linuxa od tego.

  • 23. Data: 2009-03-18 12:38:40
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Wed, 18 Mar 2009 08:57:45 +0100, "Wiktor Zychla"
    <u...@n...com.eu> wrote:

    >faceci z Cambridge Microsoft Research, którzy nad tym pracują, podobnie jak
    >Ty doskonale wiedzą jaka jest różnica między "static type-safety" i "dynamic
    >runtime checks" a "statyczne rozstrzyganie własności stopu". niepotrzebnie
    >wpierasz komuś coś, co nigdy nigdzie nie padło.

    Ja nie komentuje Microsoft Research. Ja komentuje dezinformacje siana
    przez Oryginalnego Pytacza.

    A.L.

  • 24. Data: 2009-03-18 13:25:59
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > Ja nie komentuje Microsoft Research. Ja komentuje dezinformacje siana
    > przez Oryginalnego Pytacza.

    ok, pozdrawiam
    Wiktor Zychla

  • 25. Data: 2009-03-18 13:29:52
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > A jak ten system radzi sobie z programami modyfikującymi własny kod?

    nie da się w CIL napisać samomodyfikującego się programu. każdy inny kod (w
    tym Win32) będzie pewnie uruchamiany przez jakieś hosty/sandboxy z
    wirtualnym adresowaniem itd. tak samo jak teraz NT uruchamia programy dosowe
    przez ntvdm.

    Wiktor Zychla

  • 26. Data: 2009-03-18 16:01:43
    Od: mgk <m...@w...pl>

    > Ja nie komentuje Microsoft Research. Ja komentuje dezinformacje siana
    > przez Oryginalnego Pytacza.

    jaka dezinformacje?
    Wklej w ktorym miejscu.

  • 27. Data: 2009-03-18 16:03:46
    Od: mgk <m...@w...pl>

    > A.L.

    Zreszta nie ma o co kopi kruszyc :) Daj spokoj.

  • 28. Data: 2009-03-18 16:56:08
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    mgk wrote:

    > jaka dezinformacje?
    > Wklej w ktorym miejscu.

    O tutaj:
    system ten aplikacje skompilowana do kodu
    posredniego .net (CIL) sprawdza jakos na poprawnosc (tak pisze w wielu
    zrodlach, nie wazne jak) wykonania

    JD

  • 29. Data: 2009-03-18 22:50:47
    Od: mgk <m...@w...pl>

    On 18 Mar, 17:56, Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>
    wrote:

    > O tutaj:
    > system ten aplikacje skompilowana do kodu
    > posredniego .net (CIL) sprawdza jakos na poprawnosc (tak pisze w wielu
    > zrodlach, nie wazne jak) wykonania

    No ok. Pisze ze "jakos". Po za tym zle zacytowales. "wykonania,
    kompiluje do kodu maszynowego i
    dalej juz aplikacja sie wykonuje bez kontroli sprzetowej wyjscia po za
    swoja pamiec, itp. "

    Ogolenie nie pytam o Singularity, bo tylko podsumowalem co pisze w
    necie.
    A moje glowne pytanie pozostalo bez odpowiedzi :)
    (jest w innej formie jakies 5 postow temu)

  • 30. Data: 2009-03-19 08:49:38
    Od: mgk <m...@w...pl>

    Nigdzie nie mowilem o zadnym sprawdzaniu czy program nie zwisnie i czy
    nie bedzie mial wyciekow pamieci.
    Specjalnie uzylem slowa "jakos" bo widze ze na tej grupie czesto
    szukane sa podteksty w czyis wypowiedziach. Ale widze ze nawet slowo
    "jakos" ma podsteksty...
    Napisalem pare zdan o tym systemie aby wprowadzic do tematu, po czym
    zadalem glowne pytanie. Wiadomo ze nie chodzi o poprawnosc pod kazdym
    wzgledem. Wiadomo ze system musi sprawdzac tylko tyle by aplikacje
    dalo sie uruchomic w trybie jadra i nic nie zepsula. Czyli wszystko to
    co teraz sprawdzaja systemy operacyjne (i tu podalem nawet przyklad:
    wyjscie po za swoja pamiec). Wiele z tego zawdzieczamy juz samym
    jezyka zarzadzanym jak np C# czy Java gdzie poprostu juz jezyk
    gwarantuje ze program nie zrobi tego i tego. Mowie jeszcze raz:
    Nigdzie nie pisalem o zadnej poprawnosci na zapetlenia, czy wycieki
    pamieci. Przeciez wiadomo ze nie o to chodzi.

    Glowne pytanie pozostalo prawie bez odpowiedzi. A dyskusja jak zwykle
    na tej grupie sie zrobila o co innego niz ktos pytal.

    Lubicie cytowanie to zacytuje cale moje glowne pytanie ktore jest bez
    odpowiedzi. Na nie powinna toczyc sie dyskusja, a nie ze ja cos
    sugerowalem co wcale nie sugerowalem: