  • 1. Data: 2007-01-16 23:32:10
    Temat: Skąd niektóre strony wiedzą skąd jestem?
    Od: p...@p...onet.pl

    To jest reklama pojawiająca się na Interii:

    http://i.interia.pl/9996_1303_billb_lublin1.swf?gdaa
    dlink=http://intao.hit.gemius.pl/hitredir/id=bV1F1M7
    qYV2VhaJ3pksf2IaS.DhFlQvJWU8mxnT_haT.t7/stparam=qboh
    gvglxa/sarg=006600000A88B6BF/url=http%3A//nieruchomo
    sci.interia.pl

    i dostaję ogłoszenia z Lublina.

    Natomiast jest też wersja dla Warszawy:

    http://i.interia.pl/9996_1303_billb_warszawa1.swf?gd
    aadlink=http://intao.hit.gemius.pl/hitredir/id=bV1F1
    M7qYV2VhaJ3pksf2IaS.DhFlQvJWU8mxnT_haT.t7/stparam=qb
    ohgvglxa/sarg=006600000A88B6BF/url=http%3A//nierucho
    mosci.interia.pl

    Skąd ta strona wie skąd jestem i wczytuje mi odpowiednią wersję reklamy.

    Mam internet z MultiMedii i jak wpiszę swój adres IP w VisualRoute to wyświetla
    mi jako lokalizację Gdańsk (siedziba MultiMedii)

    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-16 23:41:38
    Temat: Re: Skąd niektóre strony wiedzą skąd jestem?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):

    > Skąd ta strona wie skąd jestem i wczytuje mi odpowiednią wersję reklamy.
    >
    > Mam internet z MultiMedii i jak wpiszę swój adres IP w VisualRoute to wyświetla
    > mi jako lokalizację Gdańsk (siedziba MultiMedii)

    81.190.62.122 PTR record: host-81-190-62-122.lublin.mm.pl.

    M.

  • 3. Data: 2007-01-16 23:49:08
    Od: p...@p...onet.pl

    > 81.190.62.122 PTR record: host-81-190-62-122.lublin.mm.pl.
    >
    > M.

    Ok ale skąd automat wie, że na trzeciej pozycji w nazwie hosta jest miasta,
    przecież może być w innym miejscu albo w ogóle go nie być.

    Marcin

  • 4. Data: 2007-01-17 04:38:37
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Ok ale skąd automat wie, że na trzeciej pozycji w nazwie hosta jest miasta,
    > przecież może być w innym miejscu albo w ogóle go nie być.

    Nie wie, po co ma wiedzieć? Wystarczy, że poszuka po "lublin".

    p.

  • 5. Data: 2007-01-17 07:16:33
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Nie wie, po co ma wiedzieć? Wystarczy, że poszuka po "lublin".

    Spoko, wsrod reklamodawcow maja taka baze IP po lokalizacjach bo to
    chodliwy wysokoplatny towar reklamy per lokalizacja.

  • 6. Data: 2007-01-17 12:30:51
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On 17 Jan 2007 00:49:08 +0100 I had a dream that p...@p...onet.pl
    >Ok ale skąd automat wie, że na trzeciej pozycji w nazwie hosta jest miasta,
    >przecież może być w innym miejscu albo w ogóle go nie być.

    A czemu automat? Generujesz listę zawierającą setki tysięcy rekordów,
    następnie automat wynajduje tam oczywiste nazwy miejscowości, a resztę
    próbują rozszyfrować niskopłatni praktykanci. I już baza gotowa.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2007-01-17 19:55:34
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregiesz.kom>

> [...]
    qYV2VhaJ3pksf2IaS.DhFlQvJWU8mxnT_haT.t7/stparam=qboh
    gvglxa/sarg=006600000A88B6BF/url=http%3A//nieruchomo

    geoip

    zyga
    --
    warning!