  • 1. Data: 2024-02-03 21:50:31
    Temat: Skoro o dizlach mowa - weekendowe pytanie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Od dłuższego czasu zastanawiam się - jeżeli niemalże dominujący dyskurs
    obecnie jest taki, że diesle są passé i obciach, to dlaczego producenci
    samochodów chwalą się silnikiem diesla za pomocą literek na tylnej
    klapie? A brak tych literek zazwyczaj oznacza silnik benzynowy. IMHO
    powinno być na odwrót.

  • 2. Data: 2024-02-03 23:49:42
    Temat: Re: Skoro o dizlach mowa - weekendowe pytanie
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 03.02.2024 o 21:50, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > samochodów chwalą się silnikiem diesla za pomocą literek na tylnej
    > klapie? A brak tych literek zazwyczaj oznacza silnik benzynowy. IMHO

    Tradycja z czasów kiedy dizel w osobówce był czymś rzadko spotykanym.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-02-04 00:08:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.02.2024 o 21:50, Uncle Pete pisze:
    > Od dłuższego czasu zastanawiam się - jeżeli niemalże dominujący dyskurs
    > obecnie jest taki, że diesle są passé i obciach,

    Dlaczego passe?
    Cały transport kołowy oraz morski stoi na ON i jeszcze cięższych
    frakcjach. Osobówki, to tylko ułamek tego "tortu".
    Diesle natomiast żeby spełniać coraz to nowsze normy emisji zostały
    bardziej pokomplikowane niż benzyny, co przełożyło się na koszty zakupu
    i eksploatacji, więc kierowcy zagłosowali portfelami i diesle znikają z
    osobówek.

    > to dlaczego producenci
    > samochodów chwalą się silnikiem diesla za pomocą literek na tylnej
    > klapie?

    Dziś to w ogóle mało kto się chwali. Bo czy to diesel czy to benzyna,
    pojemności silników, moce i osiągi są porównywalne.
    Dodatkowo nie wiadomo czy to producent się chwali, czy właściciel?

    > A brak tych literek zazwyczaj oznacza silnik benzynowy. IMHO
    > powinno być na odwrót.

    No to będzie odwrotnie i brak literek będzie oznaczał diesla, a literki
    benzynę. Tylko co to zmieni?

  • 4. Data: 2024-02-04 10:31:26
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-03 o 21:50, Uncle Pete pisze:
    > IMHO powinno być na odwrót.

    ostatnie czasy to jest kilka lat kiedy ekofaszyści PIORĄ MÓŻGI swoją
    sekciarską narracją

    A znaczki są od dziesięcioleci?

    O co Ci kamon?

  • 5. Data: 2024-02-06 19:00:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Feb 2024 21:50:31 +0100, Uncle Pete wrote:
> [...]
    > samochodów chwalą się silnikiem diesla za pomocą literek na tylnej
    > klapie? A brak tych literek zazwyczaj oznacza silnik benzynowy. IMHO

    Taka tam zaszłość historyczna. Może się zmieni ... nie, i tak bedzie
    plakietka. No chyba, ze u nas nie - kamery wystarczą :-)

    Ale ... biorę kiedys słuzbowy, paliwa mało, jade na stacje ... zaraz,
    na jakie on paliwo?
    Z tyłu chyba nic nie było, pod maską widać osłonę silnika,
    w DR .. albo wtedy nie było, albo nie znalazłem ...

    J.

  • 6. Data: 2024-02-06 19:58:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 06.02.2024 19:00, J.F wrote:

> [...]
    > Z tyłu chyba nic nie było, pod maską widać osłonę silnika,
    > w DR .. albo wtedy nie było, albo nie znalazłem ...

    Pod klapką wlewu paliwa nie było? Można jeszcze spróbować wywnioskować
    po średnicy wlewu. Pistolet do ropy nie powinien wejść do wlewu benzyniaka.

  • 7. Data: 2024-02-07 11:13:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 19:58:55 +0100, Uncle Pete wrote:

    > Pod klapką wlewu paliwa nie było?

    Albo się nie rzucało w oczy, albo nie było.
    Moglem też nie wiedzieć, żeby tam patrzec.

    > Można jeszcze spróbować wywnioskować
    > po średnicy wlewu. Pistolet do ropy nie powinien wejść do wlewu benzyniaka.

    Tak, to zabezpiecza bezołowiowca, ale diesla niestety nie ...

    J.