  • 1. Data: 2009-02-12 07:22:02
    Temat: Skutki miniaturyzacji
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Photozone przetestowało szkiełko sprzedawane w zestawie z Panasonikiem G1.
    http://tinyurl.com/dn7xnz

    Bardzo widoczna dystorsja przy 14 i 18 mm, winieta na szerokim końcu
    wręcz astronomiczna: 2.3 EV przy f/3.5 i 1 EV po przymknięciu do f/11.
    Rozdzielczość całkiem dobra, ale - co symptomatyczne - spada praktycznie
    przy każdym przymknięciu przysłony. Jakoś tak ostygłem w temacie m4/3...

  • 2. Data: 2009-02-12 07:38:13
    Temat: Re: Skutki miniaturyzacji
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
> [...]
    > wręcz astronomiczna: 2.3 EV przy f/3.5 i 1 EV po przymknięciu do f/11.
    > Rozdzielczość całkiem dobra, ale - co symptomatyczne - spada praktycznie

    Tylko ostatni problem wynika z miniaturyzacji, reszta to uproszczenia
    finansowe.
    Z drugiej strony fajnie mieć szkło, które najostrzej rysuje otwarte. Taj
    jest zresztą w kompaktach (g9 - f4,5).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-02-12 07:39:07
    Od: j...@a...at

    On 12 Feb., 08:22, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> wrote:
> [...]
    > Rozdzielczość całkiem dobra, ale - co symptomatyczne - spada praktycznie
    > przy każdym przymknięciu przysłony. Jakoś tak ostygłem w temacie m4/3...

    jesli wogole to jest prawda to nie jest to kwestia formatu m4/3 a
    tych konkretnych objektywow.
    Ostatecznie sa to tansze i ciemniejsze kity. mozesz dostac pod m4/3
    obiektywy zuiko albo leici , w ktorych pomierzono najwyzsze z
    mozliwych parametrow - w zasadzie dla zuiko koniec skali pomiarowej -
    100% z mozliwej do pomiaru w stosowanej metodzie jakosci - trzeba
    bedzie wiec metode poprawic na przyszlosc.

    vinieta dystorsja , daja sie bezproblemowo usunac w obrobce ,
    odgrywaja nie tak istotna role jak dawniej.
    dyfrakcja ; dla wielkosci pixela 4 micro w formacie m4/3 i 4,3 -
    4,5 micro w aps - c prakrycznie taka sama.

    XXX

  • 4. Data: 2009-02-12 07:44:52
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Janko Muzykant pisze:

    > Z drugiej strony fajnie mieć szkło, które najostrzej rysuje otwarte. Taj
    > jest zresztą w kompaktach (g9 - f4,5).

    Tylko że tam GO jakby inna...

  • 5. Data: 2009-02-12 07:45:58
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Rozdzielczość całkiem dobra, ale - co symptomatyczne - spada
    > praktycznie przy każdym przymknięciu przysłony. Jakoś tak ostygłem w

    Z wiekszosci zdjec jakie widzialem z G1 wynika, ze oba szkla
    osiagaja maksimum przymkniete o przeslone, maksymalnie dwie
    co akurat nie dziwi biorac pod uwage, ze to gesta matryca jest...

    Mnie tam interesuje to, ze powiekszenie z G1 jest
    wyraznie lepsze niz takie samo z lustrzanki 10Mpx.

    Ze ACR koryguje wady szkiel?
    Swietnie - ja nie bede musial recznie tego robic :)

  • 6. Data: 2009-02-12 07:50:06
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ze ACR koryguje wady szkiel?
    > Swietnie - ja nie bede musial recznie tego robic :)

    Z tego, że komputer za Ciebie zmieni kąt widzenia i kadr, też się
    cieszysz (myszką w zdjęcie na dole strony: http://tinyurl.com/c6mbt4 )?

  • 7. Data: 2009-02-12 08:01:46
    Od: j...@a...at

    On 12 Feb., 08:45, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Z wiekszosci zdjec jakie widzialem z G1 wynika, ze oba szkla
    > osiagaja maksimum przymkniete o przeslone, maksymalnie dwie
    > co akurat nie dziwi biorac pod uwage, ze to gesta matryca jest...

    dziwiloby cos przeciwnego.
    99% szkiel tak ma

  • 8. Data: 2009-02-12 08:03:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Z tego, że komputer za Ciebie zmieni kąt widzenia i kadr, też się
    > cieszysz (myszką w zdjęcie na dole strony: http://tinyurl.com/c6mbt4
    > )?

    To mi akurat powiewa ;) Interesuje mnie efekt finalny -
    jesli mi odpowiada, to to co bylo przed korekta mi obojetne.

  • 9. Data: 2009-02-12 08:16:03
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Feb 2009 08:50:06 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    >Z tego, że komputer za Ciebie zmieni kąt widzenia i kadr, też się
    >cieszysz (myszką w zdjęcie na dole strony: http://tinyurl.com/c6mbt4 )?
    Ja, ja, tylko że 9/10 użytkowników robi później to samo ręcznie, tak
    więc nie wiem czy jest na co narzekać. Do tego podejrzewam, że jest to
    sprawa ,,targetowania'': im mniej zbędnego kręcenia tym lepiej.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2009-02-12 08:16:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Tylko że tam GO jakby inna...

    Ano.
    Oglądnąłem sobie w końcu dokładniej te zdjęcia oraz dostępne rawy i...
    trochę to olympusowskie. Tak może w połowie drogi do innych lustrzanek,
    ale w mniejszej połowie. Np.tu.
    http://photozone.smugmug.com/photos/469145960_Ky7ZE-
    O.jpg
    zegar na wieży ma niefajnie postrzępione cyferki. Ostrzenie z małym
    promieniem szybko pokaże strukturę matrycy i zrobi kolorowy dramat. Tak
    że ani to płaz, ani żaba, a samo lustro to nie wszystko, żeby aparat był
    malutki.
    Klątwa jakaś wisi nad matrycami 4/3 i niestety, na razie dziękuję. Seria
    G innego producenta przy wielokrotnie mniejszej matrycy daje niewiele
    gorzej i z niecierpliwością czekam na ichniego bezlustrzankowca z własną
    matrycą x1.6.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/