  • 1. Data: 2009-02-11 13:08:58
    Temat: AF z tetekcja fazy w LiveView i filmach
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Witam!

    Ktoś chce AF tak szybki jak detekcja fazy i tak dokładny jak detekcja
    kontrastu?
    No i filmy z AF opartym na detekcji fazy.

    http://www.optyczne.pl/1574-nowość-Autofokus_z_detek
    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    Nie rozumiem dlaczego na tak banalne rozwiązanie wpadli dopiero teraz.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 2. Data: 2009-02-11 13:11:28
    Temat: Re: AF z tetekcja fazy w LiveView i filmach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Winetoo wrote:

> [...]
    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    > Nie rozumiem dlaczego na tak banalne rozwiązanie wpadli dopiero teraz.

    "W rezultacie dzięki jego transparentności część światła trafia bezpośrednio na
    sensor, a część odbija się w dół, w stronę kolejnego lustra, które kieruje
    wiązkę do czujnika AF."

    Czyli ile stracimy, 1EV? Super rozwiązanie...

  • 3. Data: 2009-02-11 13:19:18
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    Rozwiązanie nie jest banalne. Rysunek gmatwa - jeśli system ma być
    wykorzystany w normalnejj lustrzance z dodatkowym LV, to wychodzi mi
    konieczność użycia 3 luster, zamiast 2 jak do tej pory.

> [...]
    > lustra, które kieruje wiązkę do czujnika AF."
    >
    > Czyli ile stracimy, 1EV? Super rozwiązanie...

    Nie ma szczegółow.
    Jeśli na czas faktycznego robienia zdjęcia lustro usunie się z drogi, to
    ten 1EV tracimy tylko w trakcie kadrowania.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 4. Data: 2009-02-11 13:20:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html
    > Nie rozumiem dlaczego na tak banalne rozwiązanie wpadli dopiero teraz.

    Czyli teraz w Canonach AF bedzie do dupy rowniez w trybie LV? :)

  • 5. Data: 2009-02-11 13:21:01
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 14:19:18 +0100, Jan Rudziński napisał(a):

    > Nie ma szczegółow.
    > Jeśli na czas faktycznego robienia zdjęcia lustro usunie się z drogi, to
    > ten 1EV tracimy tylko w trakcie kadrowania.

    To już wolę obracany pryzmat z Sony, choć to o jeden sensor więcej.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 6. Data: 2009-02-11 13:21:46
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > lustra, które kieruje wiązkę do czujnika AF."
    >
    > Czyli ile stracimy, 1EV? Super rozwiązanie...

    Znasz jakieś lepsze?

    Przy zdjęciach stracimy tylko w trakcie podglądu bo do zdjęcia lustro się
    podniesie, a przy filmach lepiej stracić 1EV, a mieć ostro. Zreszta przy
    filmach to nie ma takiego znaczenia bo film ma niższą rozdzielczość więc
    szumy będą mniejsze.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-02-11 13:23:22
    Od: j...@g...pl

    On 11 Lut, 14:11, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Czyli ile stracimy, 1EV? Super rozwiązanie...

    Ale tylko w czasie kadrowania, w czasie robienia fotki lustro po
    staremu idzie w górę i odsłania całkowicie matrycę.

  • 8. Data: 2009-02-11 13:24:09
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    > Czyli teraz w Canonach AF bedzie do dupy rowniez w trybie LV? :)

    :-) A ktoś im wyłączy detekcję kontrastu?

    Początek ostrzenia to detekcja fazy aby wiedzieć w któą stronę "jechać", a
    dokładnie się skończy korzystając z detekcji kontrastu.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 9. Data: 2009-02-11 13:46:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Winetoo pisze:
> [...]
    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    > Nie rozumiem dlaczego na tak banalne rozwiązanie wpadli dopiero teraz.

    A co to daje? Jak filmowany motyw ucieknie z pola AF to bardzo szybko
    uzyskamy przeostrzenie na jakieś tło. Wydaje mi się, że nadal lepiej
    pozostać przy manualnym ostrzeniu. Nie wiem, jak w profesjonalnych
    kamerach w chwili obecnej, ale cały czas mam przed oczami kamerzystę
    gmerającego coś przy obiektywie podczas kręcenia i wydaje mi się, że nie
    jest to obiektyw typu zoom.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 10. Data: 2009-02-11 13:51:46
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    cją_fazy_w_trybie_Live_View.html

    > A co to daje?

    Gdy filmujesz dziecko i zrobi krok do przodu / do tyłu to zwykła
    kamera/aparat z AF opartym o detekcję kontrastu ma 50% szans na to, że w
    dobrą stronę przestawi ostrość. Jak masz detekcję fazy to aparat "wie" w
    którą stronę poruszył się obiekt do czy od niego i wie w którą stronę kręcić
    pierścieniem ostrości.

    > Jak filmowany motyw ucieknie z pola AF to bardzo szybko uzyskamy
    > przeostrzenie na jakieś tło.

    Jak ucieka w bok to ma szanse wejść w inny tu nic sięnie zmienia zyskujemy
    dobry AF przy ruchu do i od aparatu.

    Pozdrawiam
    Winetoo