  • 11. Data: 2012-03-22 05:48:55
    Temat: Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Wynika z nich, że powinienem kupić
    zasilacz.
    Problem w tym, że w moim przypadku
    musi być zdecydowanie cichy, a te
    większe, ciche i firmowe są drogie.
    Co warto kupić do niemłodego już
    komputera?

    Przepraszam, zapomniałem dodać:
    > Wszystko zależy od tego jaki zasilacz
    > (jaka wersja atx 2.0, 2.1 itd - na które linie
    > 5/12v jest w nim kładziony nacisk)
    Na moim zasilaczu jest napisane:
    FEEL Model ESP 300ATXSP4
    Output 300 Watts
    Version 2.03
    > i od sprzętu obciążającego (które linie są za
    > mocno obciążone)
    Jaki sprzęt obciąża które linie?
    Nie mam "wypasionej" karty graficznej, ale mam
    2 GB RAM w 4 modułach.
    Chciałbym mieć 3 dyski twarde oraz 2 napędy DVD
    - nagrywarkę i czytnik (dla wygody).
    W tej chwili podłączone są 2 dyski twarde i nagrywarka
    i na taką konfigurację te 300 W wystarczy.

    Co zatem kupić?

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 12. Data: 2012-03-22 09:11:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 05:48:55 +0100, Antoni napisał(a):

    > Co zatem kupić?

    Eeech, podałbyś chociaż jaki proc i grafika jak już ci się nie chce podawać
    całego konfigu. Nikt tu ci nie wywróży co masz kupić.
    A zasilacz kupuj z dużym wiatrakiem 120mm w dnie i automatyczną regulacja
    obrotów, są cichsze. Tylko nie Chiefteca :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2012-03-22 09:17:51
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A zasilacz kupuj z dużym wiatrakiem 120mm w dnie i automatyczną
    > regulacja obrotów, są cichsze. Tylko nie Chiefteca :)

    W imieniu mojego dziesiecioletniego HPC-360-302-DF stwierdzam - nadmiernie
    generalizujesz. :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2012-03-22 10:09:39
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Antoni" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    [...]
    Moje pytanie jest następujące: jakie mogą być skutki
    używania komputera ze zbyt słabym zasilaczem?
    [...]

    Np. natychmiastowy reset komputera po włożeniu płyty do nagrywarki.

    pzdr., R.G.

  • 15. Data: 2012-03-22 10:13:05
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Randall_Memphis nabazgrał(a):

    > a są różne?

    Paski, kwadraty, opady śniegu ... jest parę wersji :)

  • 16. Data: 2012-03-22 11:10:58
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Mar, 05:48, "Antoni" <1...@1...com.pl> wrote:
> [...]
    > - nagrywarkę i czytnik (dla wygody).
    > W tej chwili podłączone są 2 dyski twarde i nagrywarka
    > i na taką konfigurację te 300 W wystarczy.
    300 W wystarczy nawet do 3 dysków+ 2 napędy DVD. A więc wszystko
    zależy od tego czy kartę graficzną używasz do gier - jeśli tylko do
    użytku biurowo-domowego (aplikacje, edycja zdjęć, video...) to też
    wystarczy 300W.
    Dobre karty graficzne w trakcie gry potrafią ciągnąć >100W

  • 17. Data: 2012-03-22 11:37:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 09:17:51 +0100, Vituniu napisał(a):

    > nadmiernie
    > generalizujesz. :P

    Ale tylko odrobinę :)
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2012-03-22 12:41:52
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

> [...]
    > A zasilacz kupuj z dużym wiatrakiem 120mm w dnie i automatyczną regulacja
    > obrotów, są cichsze. Tylko nie Chiefteca :)

    ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER

    Typ PFC Aktywne
    Posiadane zabezpieczenia przeciwnapięciowe, przeciwzwarciowe
    Ilość wentylatorów 1 szt.
    Średnice wentylatorów 140 mm
    Maks. głośność 18 dB

  • 19. Data: 2012-03-22 13:41:09
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    Odpowiadam kolejno.

    PL(N)umber_One:
    > Zakładam, że był badany pod obciążeniem.
    > Jeżeli nie, to warto pomierzyć napięcia na wolnych złączach zasilacza,
    > podczas
    > normalnej pracy PC. Szczególnie, że jak piszesz - rożne programy podają
    > różne wartości.
    Był badany specjalnym testerem i wszystkie napięcia
    mieściły się w dopuszczalnym zakresie. Badany był
    sam zasilacz jak i wtyczki Molex, Sata i Floppy.
    To wszystko działo się przy odłączonym zasilaczu
    od płyty głównej. Nie wiem jak to zrobić podczas
    normalnej pracy PC - nie mam ani wiedzy ani
    narzędzi do tego.
    Różne wyniki nie dotyczyły badania zasilacza testerem,
    ale sprawdzania wielkości mocy potrzebnej do zasilania
    komputera o konfiguracji podobnej do mojej. Takie
    sprawdzanie udostępniane jest na różnych stronach
    internetowych. Różne wyniki mnie nie dziwią, bo jak
    już pisałem, trudno jest wybrać z listy komponenty
    odpowiadające dokładnie moim.

    Asad10:
    > Miałem zbyt słaby zasilacz. Zobacz
    > http://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-d
    yskusyjne/pl.comp.pecet/25655/klopoty
    # Dlatego warto inwestować w lepsze zasilacze -- nie dość, że
    # w przypadku awarii rzadko ciągną ze sobą resztę sprzętu,
    # to jeszcze mają szansę podziałać stabilnie 8-10 lat, a nie 3
    # czy 4.
    Jak sprawdzić w specyfikacji zasilacza czy ma on
    zabezpieczenia, które powodują, że w przypadku JEGO
    awarii nie pociągnie ze sobą resztę sprzętu?

    Jacek Maciejewski:
    > podałbyś chociaż jaki proc i grafika
    CPU: Intel Pentium 4 2,8 MHz Northwood S478
    GPU: ATI Radeon 9600

    Janeo:
> [...]
    > zależy od tego czy kartę graficzną używasz do gier - jeśli tylko do
    > użytku biurowo-domowego (aplikacje, edycja zdjęć, video...) to też
    Przeglądałem różne strony pozwalające wybrać z listy
    posiadane komponenty i na tej podstawie ocenić jak mocny
    zasilacz powinien być zainstalowany w komputerze.
    Wszystkie, z wyjątkiem jednej, nie dawały mi możliwości
    wyboru sprzętu, który dobrze odpowiadałby temu co posiadam.
    Tą jedyną stroną była:
    http://realitynet.pl/e107_plugins/kalkulatory/elektr
    yk.php?5
    Wg tej strony przy 3 dyskach i 2 napędach DVD, moim procku
    i karcie graficznej (podanych wyżej), 4 modułach DDR SDRAM
    i karcie TV potrzeba 342 W lub 338 W w zależności od tego
    czy wybiorę z listy procesor 100 MHz czy 133 MHz
    (nie wiem jaki mam).
    Nie używam komputera do gier.

    Chris:
    > ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER
    >
    > Typ PFC Aktywne
    > Posiadane zabezpieczenia przeciwnapięciowe, przeciwzwarciowe
> [...]
    Dzięki Chris. Przymierzę się do zakupu takiego zasilacza.
    W tej chwili nie planuję wymiany monitora, ale gdyby padł,
    to skłaniałbym się do równoczesnej wymiany karty graficznej
    z Full HD, ponieważ czasami oglądam na komputerze filmy.
    Wtedy zapotrzebowanie pewnie by wzrosło, ale myślę,
    że 450W powinno wystarczyć.

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 20. Data: 2012-03-22 13:45:19