  • 11. Data: 2022-04-14 13:19:24
    Temat: Re: Słupek blokujący na prywatnej posesji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Apr 2022 13:07:17 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Nie ma takiego tworu jak osiedlowa. Jest publiczna albo wewnętrzna.

    No, mialem kiedys tabliczke "droga publiczna pod zarzadem spoldzielni
    ..."
    Chyba bezprawna bo juz jej nie ma.

    Albo takie cos
    https://goo.gl/maps/mMFwTfQ1ABxpyKFv5

    "Droga pod zarządem SM"

    Teren prywatny, ale ulica upubliczniona, to co sie dziwic, ze
    wjezdzają :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-04-14 13:32:18
    Od: Peter <p...@g...pl>

    W dniu 14.04.2022 o 13:07, r...@k...pl pisze:

    > Nie ma takiego tworu jak osiedlowa. Jest publiczna albo wewnętrzna.

    im więcej czytam tym mniej wiem:

    https://www.prawo.pl/samorzad/droga-gminna-wewnetrzn
    a-a-droga-gminna-publiczna,78124.html

    to jest ulica w mieście, ślepa, ale publicznie dostępna, granicząca
    bezpośrednio z prywatnymi posesjami, ogrodzenie będzie niskie 50cm

  • 13. Data: 2022-04-14 14:29:27
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 14.04.2022 o 12:35, Peter napisał:

    > mało dokładnie to opisałem, teren jest w mieście centrum, droga
    > osiedlowa ale nie wewnętrzna, ta droga nie ma żadnego pobocza i od razu
    > z krawężnika graniczy na całej długości z terenami prywatnymi

    To zmienia postać rzeczy. Droga osiedlową może, ale nie musi być drogą
    publiczną - o tym decyduje prawomyślnie samorząd. Jeśli nie ma stosownej
    uchwały ciała samorządowego, to droga osiedlowa ma status tzw. drogi
    wewnętrznej, na której obowiązują tylko kardynalne zasady prawa o ruchu
    drogowym, jak np. ruch prawostronny. Ale najważniejsze tu jest to, iż
    budowa, utrzymanie, zarządzanie i oznakowanie dróg wewnętrznych należy
    do zarządcy terenu. Jeśli zatem zarządca terenu uniemożliwi parkowanie
    na swoim terenie przy drodze wewnętrznej, to nikomu nic do tego, jakiego
    koloru i wysokości będą słupki antyparkingowe. Teraz modny jest eco-
    antyparking, w postaci głazów narzutowych przy uliczkach osiedlowych.

  • 14. Data: 2022-04-15 00:12:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To jak to ma być, przecież teren prywatny nieogrodzony
    >
    > wiem że mam trzymać się 50cm od krawędzi jezdni

    Ej weź ty parking płatny niestrzeżony zrób, cennik i cześć:)

  • 15. Data: 2022-04-15 11:03:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.04.2022 o 09:29, Collie pisze:
    > Gówno wiesz. Zapoznaj się z przepisami dotyczącymi pasa drogowego,
    > to wtedy będziesz wiedział, gdzie i jak można stawiać ogrodzenie
    > (a słupki to jest rodzaj ogrodzenia) na terenie prywatnym, leżącym
    > przy pasie drogowym, i że bez papierologii się nie obejdzie.

    "Ile powinna wynieść odległość ogrodzenia od drogi gminnej? Ustawa o drogach
    publicznych
    określa, jaka powinna być minimalna odległość obiektów budowlanych od dróg. Warto
    jednak
    wiedzieć o tym, że ogrodzenie np. wokół domu nie jest uznawane za obiekt budowlany i
    wystarczy, by znajdowało się w granicach działki."

  • 16. Data: 2022-04-15 11:33:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.04.2022 o 11:03, m4rkiz pisze:

> [...]
    > obiektów budowlanych od dróg. Warto jednak wiedzieć o tym, że ogrodzenie
    > np. wokół domu nie jest uznawane za obiekt budowlany i wystarczy, by

    Można osiwieć :-)

  • 17. Data: 2022-04-15 12:05:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, m4rkiz.
    On 15.04.2022 11:03 you wrote:

> [...]
    > ogrodzenie np. wokół domu nie jest uznawane za obiekt budowlany i
    > wystarczy, by znajdowało się w granicach działki."

    Czy budowa ogrodzenia wymaga zgłoszenia? Wszystko zależy od wysokości
    konstrukcji. Według Prawa budowlanego budowa ogrodzenia wymaga
    zgłoszenia w 2022 roku, gdy jego wysokość przekracza 2,2 m lub znajduje
    się ono bezpośrednio przy drodze gminnej czy powiatowej.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2022-04-15 12:33:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 15.04.2022 11:33 you wrote:

    > Można osiwieć :-)

    Markiz wyciął to co istotne w kolejnym zdaniu cytowanego artykułu. A tam
    stoi:

    Inaczej jest w przypadku ogrodzenia wokół niezabudowanej działki. W
    takiej sytuacji ogrodzenie to może mieć charakter obiektu budowlanego i
    powinno znajdować się w odległości:

    8 m od drogi wojewódzkiej lub powiatowej,
    6 m od drogi gminnej.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2022-04-15 13:14:58
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 15.04.2022 o 11:03, m4rkiz napisał:

> [...]
    > wiedzieć o tym, że ogrodzenie np. wokół domu nie jest uznawane za obiekt budowlany
    > wystarczy, by znajdowało się w granicach działki."

    Tyle że wątkotwórca nie wie, czy ma do czynienia z drogą gminną,
    czyli publiczną i z jego dalszych doniesień wynika, iż w grę może
    wchodzić droga wewnętrzna, której ustawa o drogach publicznych nie
    dotyczy.

  • 20. Data: 2022-04-15 13:55:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.04.2022 o 12:33, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Inaczej jest w przypadku ogrodzenia wokół niezabudowanej działki. W
    > takiej sytuacji ogrodzenie to może mieć charakter obiektu budowlanego i

    Jak bardzo cenię prawo do dysponowania swoją prywatną własnością tak nie rozumiem
    czemu
    miałbym grodzić teren którego nie używam i przy którym nie mieszkam, więc
    zinterpretowałem
    po swojemu (może błędnie), że mu przeszkadza bo mieszka.