  • 11. Data: 2009-03-25 11:54:07
    Temat: Re: Śmierć RSS a korzyść Web Slices od IE8
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 25-03-2009 o 00:39:12 Żaba <z...@n...tlen.pl> napisał(a):

    > Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik, zwykle
    słabe powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    A przy tym web-slices to oczywiście jest milion darmowych narzędzi,
    które to obsługują, prawda? :D

    > A tu max prostota i to dla użytkownika, ale i dla autorów strony nie jest więcej
    pracy niż przy tworzeniu kanału RSS!
    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

    A SilverLight zje flesza na śniadanie!

    --
    Maciej Łebkowski

  • 12. Data: 2009-03-25 11:56:33
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 25-03-2009 o 09:15:27 Radek N. <n...@g...pl> napisał(a):

    > Jedyny moment kiedy mam czas na przeglądanie RSSów to, gdy siedzę na
    > kiblu więc tutaj Google Reader + PDA sprawdza się idealnie.

    PDA idealne podczas siedziena na "tronie"? Gazetą to się przynajmniej
    można podetrzeć w kryzysowej sytuacji... ;)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 13. Data: 2009-03-25 12:14:49
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 24.03.2009, Żaba <z...@N...tlen.pl> wroted:

    > Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik,
    > zwykle słabe powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    W ogóle używanie "desktopowego" czytnika RSS to frajerstwo. Google Reader
    czy inne Bloglines czytasz z dowolnej maszyny, masz w zajawkach normalny
    HTML i żadnego z wymienionych problemów.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 14. Data: 2009-03-25 12:25:54
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > PDA idealne podczas siedziena na "tronie"? Gazetą to się przynajmniej
    > można podetrzeć w kryzysowej sytuacji... ;)

    Nie - nie będę kontynuował tej ścieżki myślowej... bo dojdziemy do
    analizy z czego taki przeciętny palm się składa... i jak te części można
    wykorzystać. EOT ;)

    ps. Trochę swojej prywatności odsłoniłem i już w perwere poszło ughhh.

    --
    Radek N.

  • 15. Data: 2009-03-25 13:23:52
    Od: Żaba <z...@N...tlen.pl>

    > WebSlices mogą zniechęcić do zaglądania na serwis, jednocześnie znacznie
    zwiększając jego
    > obciążenie. Przy okazji w takim slice może być trudno wyświetlić jakiś piękny
    baner, więc tylko
    > czekać aż portale zaczną WebSlices blokować...

    Portale nie będą go blokować a wręcz będą go SPECJALNIE tworzyć aby zwiększyć
    funkcjonalność
    własnej witryny. Dziś sprawdziłem i już zauważyłem że parę portali ma stworzone
    kanały Web Slices:
    - Gazeta.pl - mocno rozbudowany system wielu kanałów tematycznych
    - Proline.pl - jeden ale podzielony na działy kanał tematyczny
    - Onet.pl - podobnie jak gazeta, ale coś nie zawsze u mnie działa.

    A najlepsze że Allegro też zrobiło dla każdej pojedynczej aukcji - trochę inaczej
    zorganizowali to niż w reklamówkach MS gdzie pokazany był ebay.com, ale za to już
    działa.

    > A RSS nie służył czasem do przedstawienia linku do serwisu w
    > formie zachęcającej? Taka krótka prosta zajawka?

    W Web Slices - może być i taka forma zajawki - preferują ją portale.
    Ale i też od razu informacyjną - jak np. cena aukcji - jak jest na Allegro.

  • 16. Data: 2009-03-25 13:33:27
    Od: fv <f...@c...com>

    Żaba wrote:

    > Portale nie będą go blokować a wręcz będą go SPECJALNIE tworzyć aby zwiększyć
    funkcjonalność
    > własnej witryny.

    IMHO tylko wtedy kiedy, brak takiej funkcjonalności będzie dyskredytował portal.

> [...]
    > - Proline.pl - jeden ale podzielony na działy kanał tematyczny
    > - Onet.pl - podobnie jak gazeta, ale coś nie zawsze u mnie działa.

    Liderzy technologiczni zawsze pierwsi integrują nowinki - co w tym dziwnego, że
    eksperymentują? Po
    prostu podkreślają jacy są ważni i konkurują ze sobą na jak na razie pustym rynku.
    Nic jeszcze z
    tego nie wynika...

    > A najlepsze że Allegro też zrobiło dla każdej pojedynczej aukcji - trochę inaczej
    > zorganizowali to niż w reklamówkach MS gdzie pokazany był ebay.com, ale za to już
    działa.

    To wszystko przeminie jak moda, jak wiatr....

    > W Web Slices - może być i taka forma zajawki - preferują ją portale.
    > Ale i też od razu informacyjną - jak np. cena aukcji - jak jest na Allegro.

    Jeśli za rok nadal będziemy słyszeć o WebSlices (ale o czym innym niż błędach i
    problemach) a
    ktokolwiek poza MSN.com będzie to rozwijał, to chętnie wrócę do rozmowy ;-)

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 17. Data: 2009-03-25 14:33:50
    Od: "Wicek007" <w...@s...pl.VALIDATE>

    > Obecnie nie wyobrażam sobie śledzenia nowinek bez jakiegoś kanału
    > dystrybucji. Ogromna wygoda i oszczędność czasu. Najpierw korzystałem z
    > Thunderbirda (wcześniej kilka innych programów, m.in. BlogBridge, ale
    > żaden mi nie przypadł szczególnie do gustu). Odkąd jednak dowiedziałem się
    > o NewsFox-ie, już nie szukam dalej (niektórzy użytkownicy NewsFox-a
    > tłumaczą to tym, że do "Weba" od "klienta pocztowego" jednak lepszy jest
    > "Browser" ;))) ).

    A nie lepiej kliknąć w guziczek na pasku swojej przeglądarki?

    > Nie przyglądałem się działaniu rozwiązania Microsoftu, ale jak tam wygląda
    > sprawa ciężkość/"przepustowości" rozwiązania? Przez sieć przesyłany jest
    > tylko wybrany fragment strony, czy też cała treść, a dopiero po stronie
    > klienta "wyciągane" są odpowiednie dane?

    Z technicznego punktu widzenia to MS w reklamówkach trochę kłamie
    jakoby miało to działać z każdą witrynyną.

    A w istocie jest to tak podobnie jak z kanałami RSS - dany portal musi
    przygotować odpowiedni strumień danych.
    Mały przykład jak to działa:

    http://www.gazeta.pl/aliasy/hp/IE8_feed_sport.htm#mo
    veable2-update
    http://www.proline.pl/proline-web-slice.php?dzial=ar

  • 18. Data: 2009-03-25 15:11:14
    Od: "Wicek007" <w...@s...pl.VALIDATE>

    A tu mały film reklamowy od M$:
    http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-vide
    os.aspx?vindex=3

  • 19. Data: 2009-03-26 07:46:24
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Żaba pisze:

    > Web Slices czyli coś podobne w idei do RSS, ale wizualne z możliwością użycia
    dowolnej wersji HTMLa (nawet 3.2) i co najważniejsze dostępne od razu w przeglądarce
    wszyscy automatycznym powiadamianiem (nawet dźwiękowym).

    IHMO kiepski pomysł bo ideą RSS jest *szybki* dostęp do nowych
    informacji dlatego pobierane są tylko zajawki i umieszczane na liście
    dzięki czemu można szybko rozróżnić to co jest dla nas interesujące od
    tego co nie jest. Jeśli to samo przekażemy w formie wizualnej to
    dodatkowe elementy czyli style, grafika itp będą skutecznie rozpraszać
    uwagę od właściwej treści czyli tego co najważniejsze. A to niestety
    zaowocuje znacznie wolniejszym odczytem takiej informacji czyli cała
    idea traci sens. Używam RSS od lat, mam ich kilkanaście na liście i nie
    wyobrażam sobie szybszego dostępu do nowych informacji.

    pozdrawiam...

    --
    __ __
    |__\\ | || |_// / \\ \_// http://bukox.pl | http://bukox.net

  • 20. Data: 2009-03-26 08:33:51
    Od: Ramok <c...@c...com>

    Wicek007 pisze:
    > A nie lepiej kliknąć w guziczek na pasku swojej przeglądarki?
    Tu nie bardzo rozumiem o czym piszesz: ja właśnie klikam sobie jeden
    guziczek na pasku swojej przeglądarki (guziczek uruchamiający NewsFox-a)
    i pojawiają mi się wszystkie subskrybowane kanały (tzn. w FireFox-ie
    otwiera się zakładka/tab NewsFox-a). W opcjach mogę ustawić automatyczne
    pobieranie kanałów lub pobierać je "ręcznie" (korzystam z tego drugiego,
    bo nie wszystkie kanały mnie interesują, gdy "siedzę na GPRS" ;) ). Mogę
    je grupować (tematycznie, "objętościowo" -vide:GPRS-, whatever :) ) i
    uaktualniać pojedynczo, grupowo lub wszystkie. Od razu po ściągnięciu
    wiem, których wiadomości jeszcze nie przeczytałem. Mogę sobie wyróżnić
    te, do których będę chciał wrócić później... Po kliknięciu w wiadomość
    od razu otwiera mi się nowa zakładka i wczytuje się odpowiednia treść (w
    tym samym, ulubionym FF z super-hiper wtyczkami i ficzerami ;D oraz bez
    zwłoki na jego odpalenie - to dla mnie największe atuty NewsFox-a
    względem Thunderbird-a).

    Oczywiście NewsFox nie jest idealny -ale niedużo mu do ideału brakuje
    ;)- m.in. brakuje mi w nim kilku opcji/ustawień (zwłaszcza dla "grup"
    kanałów), ale być może to tylko kwestia czasu/wersji ;)

    Nie wiem, czym WebSlices miałyby być _dla_mnie_ lepsze od
    kanałów/feedów... One dają mi wszystko, czego potrzebuję, a z NewsFox-em
    w FF dają to również w formie, jakiej oczekuję.

    > A w istocie jest to tak podobnie jak z kanałami RSS - dany portal musi
    > przygotować odpowiedni strumień danych.
    Dzięki za wyjaśnienie.

    Pozdrawiam!
    /Ramok