  • 31. Data: 2021-08-27 22:20:35
    Temat: Re: Spadek napięcia wraz ze wzrostem obciążenia L7805CV
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:17, Desoft pisze:

    > Zobacz jak to robią inni: dyski HDD dioda równolegle do zasilania i
    > jeszcze zenera/transil - masz zabezpieczenie przed odwrotnym zasilaniem
    > i przed zbyt wysokim. Proste i skuteczne.

    Tam nie ma stabilizatora :)...i zabezpieczenie służy zupełnie czemuś
    innemu niż zmiana polaryzacji, gdzie wtyki są raczej standardowo zarabiane.

    > I tak jak napisał Piotr: zasilacz PC ma 5V i elektronika dysku
    > potrzebuje 5V.

    Tak, w tym przypadku spadek napięcia jest istotny.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 32. Data: 2021-08-27 22:22:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.08.2021 o 14:05, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > konsekwencjami sa spadek napiecia, straty mocy i grzanie diody ...

    Ke? W omawianym przykładzie dioda 5A przed stabilizatorem załatwia
    sprawę bez w/w konsekwencji.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 33. Data: 2021-08-28 11:40:12
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Tam nie ma stabilizatora :)...i zabezpieczenie służy zupełnie czemuś
    > innemu niż zmiana polaryzacji, gdzie wtyki są raczej standardowo zarabiane.

    W dyskach HDD? jest dioda chyba zenerka, bo próbowałem kupić transila na
    6V i się nie udało.
    Chyba zenerka dużej mocy ma podobne parametry.
    W każdym razie znajdziesz w necie opisy "uratowania" dysku przez
    wylutowanie tej diody (bo spaliła się na zwarcie)

    --
    Desoft

  • 34. Data: 2021-08-28 15:12:51
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/28/2021 o 11:40 AM, Desoft pisze:

> [...]
    > W każdym razie znajdziesz w necie opisy "uratowania" dysku przez
    > wylutowanie tej diody (bo spaliła się na zwarcie)

    https://www.tme.eu/pl/details/sd05c.tct/diody-transi
    l-smd-dwukierunkowe/semtech/
    Proszę bardzo 6V ale tam raczej jest 6,8V.
    Jak znajdę chwilkę to sprawdzę na jednej płytce.

    --
    pzdr, j.r.

  • 35. Data: 2021-08-29 10:44:49
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > https://www.tme.eu/pl/details/sd05c.tct/diody-transi
    l-smd-dwukierunkowe/semtech/

    > Proszę bardzo 6V ale tam raczej jest 6,8V.
    > Jak znajdę chwilkę to sprawdzę na jednej płytce.

    Czyli jednak wstawiają transile.

    --
    Desoft