  • 11. Data: 2011-01-27 17:21:32
    Temat: Re: Spamik (Kamera HD)
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <t...@c...co>

    W dniu 27.01.2011 16:57, Tmek pisze:
    [...]
    > No patrz, a ja sie tym bawilem, i zamiast prametrow ogladalem co i jak to
    > potrafi nakrecic.
    > I contur nie powlala obrazkiem. W czym jest gorszy? Wieksze mydlo optyki na
    > brzegach, mydlo w szczegolach ktore wynika z kompresji i odszumiania przed
    > nia, gorzej razi sobie z kontrastowymi scenami, nie jest wodoszczelny. I
    > tyle. Sa obecnie lepsze.

    Za to GoPro przepala, zupełnie nie radzi sobie z jasnymi obszarami. Pomysł
    mocowania i kształt obudowy pochodzi chyba wprost z muzeum radzieckiej myśli
    racjonalizatorskiej. Do Contour HD można dokupić wodoszczelną obudowę za
    chyba $20 - _jeśli_ ktoś takiej potrzebuje. Do zastosowań motocyklowych
    opowiadanie o "mydle na brzegach" to jakiś dowcip. No chyba, że chcesz
    kamerę przytwierdzić do statywu i filmować wyścigi biedronek. Bo ja dla
    takich kamer to widzę raczej takie zastosowanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=cxnF9rXFr38

    Jest już sporo kamer o zbliżonych parametrach, każda ma swoje zady i walety.
    Twierdzenie, że jedna kamera bije drugą na głowę, przypomina opowieści o
    naszej kiełbasie, która przegoniła ich kiełbasę. Z filmów dostępnych na YT
    nijak dramatyczna wyższość jednej nad innymi produktami tej klasy nie wynika.

    Przypomina mi to klimat ze świętej wojny między posiadaczami Nikonów i
    Canonów, której uczestnicy kupują sprzęt za 30kpln i robią nim zdjęcia
    dekielków i plansz testowych, zamiast zająć się fotografowaniem.
    --
    Krzysztof 'Mad Max' Laska
    http://www.chujwi.co <- prestiż dla mas

  • 12. Data: 2011-01-27 17:25:22
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > ale jak HD to oferta tylko dla Kucza, moze lepiej na priv?

    A Jimmi, Odys i reszta posiadaczy harlejuf to pies ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 13. Data: 2011-01-27 17:31:27
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-01-27 18:25, Kuczu pisze:

    > A Jimmi, Odys i reszta posiadaczy harlejuf to pies ?

    Ale oni nie pomaluja w czaszki i plomienie.

    KJ

  • 14. Data: 2011-01-27 21:16:26
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ?Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    >
    > Co Twoim zdaniem jakościowo jest lepsze od GoPro HD.
    > Pytam poznawczo, bo od kłócenia w tym wątku są
    > niewątpliwie lepsi specjaliści. Chodzi o film z szrokim
    > kątem.

    Obecnie na takim pozonie cen pod wzgledem jakosci obrazu GoProHD jest na
    czele stawki.
    Jak pojawi sie cos nowego to moze byc inaczej, ale teraz reszta jest w tyle.

    Tmek

  • 15. Data: 2011-01-27 21:24:38
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Tmek"
    Obecnie na takim pozonie cen pod wzgledem jakosci obrazu GoProHD jest na
    czele stawki. Jak pojawi sie cos nowego to moze byc inaczej, ale teraz
    reszta jest w tyle.

    Ale z GoPro na kasku (zwlaszcza narciarskim) wygladasz jak teletubis.
    A one som popularne podobno tylko w Kraku...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 16. Data: 2011-01-27 21:43:11
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Krzysztof "Mad Max" Laska" <t...@c...co>
    napisał w wiadomości news:ihs9rj$2ul$1@news.dialog.net.pl
> [...]
    > kamerę przytwierdzić do statywu i filmować wyścigi
    > biedronek. Bo ja dla takich kamer to widzę raczej takie

    Rozumiem ze wchodze Ci z butami w interes i stad te zaangazoanie, ale piszac
    trzeba liczyc sie i z tym.
    Opieranie sie na filmach z yt, ktore same z siebie sa pelne pikselozy jest
    slabym argumentem.
    Mowiac ze gp przepala moge w podobnym klimacie wysnuc wniosek ze ct nie
    doswietla i koduje w skopany sposob. Popatrz sobie na niebo w ct. nie ma
    bieli tylko szarosc, jak w vhs.

    W gp wodoszczelna obudowa jest w zestawie, producent daje gwarancje na kilka
    metrow pod wode.
    Mocowania sa ok. Moze to radziecko wyglada ale sie sprawdza.

> [...]
    > która przegoniła ich kiełbasę. Z filmów dostępnych na YT
    > nijak dramatyczna wyższość jednej nad innymi produktami

    Z filmow dostepnych na yt, szczegolnie w jakosci w ktorej to leci, wynika
    wiele rzeczy nie majacych odbicia w rzeczywistosci.

    > Przypomina mi to klimat ze świętej wojny między
    > posiadaczami Nikonów i Canonów, której uczestnicy kupują
    > sprzęt za 30kpln i robią nim zdjęcia dekielków i plansz
    > testowych, zamiast zająć się fotografowaniem. --

    Moze i tak, ale ze stanu sprzed kliku lat, kiedy roznice byly i byly
    zauwazalne.
    Za jakis czas i tu wszystko bedzie jeden pies.

    pozdro
    Tmek

  • 17. Data: 2011-01-27 22:02:56
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <t...@c...co>

    W dniu 27.01.2011 22:43, Tmek pisze:

    > Rozumiem ze wchodze Ci z butami w interes i stad te zaangazoanie, ale piszac
    > trzeba liczyc sie i z tym.

    Rozumiem, że jesteś dealerem GoPro albo człowiekiem przez tę firmę
    wynajętym. Widzisz? Każdy może pieprzyć głupoty oderwane od meritum.

> [...]
    > Mowiac ze gp przepala moge w podobnym klimacie wysnuc wniosek ze ct nie
    > doswietla i koduje w skopany sposob. Popatrz sobie na niebo w ct. nie ma

    No i co z tego wynika? Jedna przepala, druga nie doświetla. Jedna ma słabe
    kolory, druga podkręconą saturację. Jedna jest ładna i praktyczna, druga
    paskudna i stercząca. Obie mają plusy i minusy. Która bije którą na głowę?
    To wiedzą tylko zatwardziali fanatycy obu marek. 80% gospodyń domowych z
    Gdańska nie widzi różnicy.

    > W gp wodoszczelna obudowa jest w zestawie, producent daje gwarancje na kilka
    > metrow pod wode.
    > Mocowania sa ok. Moze to radziecko wyglada ale sie sprawdza.

    Ale ja nie zamierzam schodzić (ani tym bardziej zjeżdżać) pod wodę, więc
    przestań mi tu reklamować wodoszczelną obudowę.

    > Z filmow dostepnych na yt, szczegolnie w jakosci w ktorej to leci, wynika
    > wiele rzeczy nie majacych odbicia w rzeczywistosci.

    Spisek, kolejny spisek. Firma Vhold, podszywając się pod swoich
    użytkowników, wysyła na YT filmiki nakręcone w GoPro, żeby wyglądały lepiej,
    niż te oryginalnie kręcone na Contour HD.

    > Moze i tak, ale ze stanu sprzed kliku lat, kiedy roznice byly i byly
    > zauwazalne.
    > Za jakis czas i tu wszystko bedzie jeden pies.

    Tja. Przypominam, że głosisz tezę, jakoby GoPro biła Contour HD na głowę. Na
    głowę. Wykaż to, jeśli potrafisz.

  • 18. Data: 2011-01-27 22:33:42
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-01-27 23:02, Krzysztof "Mad Max" Laska pisze:
    > Tja. Przypominam, że głosisz tezę, jakoby GoPro biła Contour HD na
    > głowę. Na głowę. Wykaż to, jeśli potrafisz.

    Go Pro na R1
    http://www.youtube.com/watch?v=GHfKm08DMDg&feature=p
    layer_embedded#

    Wyglada niezle ale nie jestem zaden spec po lodzkiej szkole filmowej i
    sprzetu nie widzialem 1 ani 2, ot tak laickim okiem z YT - film jak film ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 19. Data: 2011-01-27 22:41:13
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <t...@c...co>

    W dniu 27.01.2011 23:33, marider pisze:

> [...]
    > sprzetu nie widzialem 1 ani 2, ot tak laickim okiem z YT - film jak film ;)

    No właśnie. Lepiej czy gorzej od tego?
    http://www.youtube.com/watch?v=Lry2dHzY9Ao

    Jedna z tych kamer jest słaba, a druga bije ją na głowę.

    Ale takie porównanie jest jednak zupełnie niemiarodajne. Bardziej miarodajne
    jest to, które podesłałem wcześniej: po pół klatki kręcone każdą z kamer w
    identycznych warunkach.

  • 20. Data: 2011-01-27 22:59:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof "Mad Max" Laska" <t...@c...co> napisał w
    wiadomości news:ihssj5$e4q$1@news.dialog.net.pl...
    > Ale takie porównanie jest jednak zupełnie niemiarodajne. Bardziej
    > miarodajne jest to, które podesłałem wcześniej: po pół klatki kręcone
    > każdą z kamer w identycznych warunkach.

    Tylek tak mysle ze to porównanie co pokazałeś jest jakies dziwne -obie
    kamery na tych testach dają obraz raczej kiepski. A sample gopro z ich
    strony są świetne.

    A co do wodoszczelnosci - sie moturami zdarza jechać w ulewe - wiec to
    akurat by sie przydało.

    b.