  • 1. Data: 2021-01-26 12:47:38
    Temat: Spawanie ZnAl
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Macie jakis pomysl na malutkie spawanko ?
    Mam taki maly drobiazg, prawdopodobnie z ZnAl, ktory zaczal pekac, i
    tak mysle, ze jakby go przetopic, to by sie zywot wydluzyl.
    Tylko, ze tam scianka 1mm.
    Czym to pogrzac - palniczkiem malym jakims ?

    Bo spawarki nie mam ...

    J.

  • 2. Data: 2021-01-26 20:20:48
    Temat: Re: Spawanie ZnAl
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 12:47, J.F. pisze:
> [...]
    > mysle, ze jakby go przetopic, to by sie zywot wydluzyl.
    > Tylko, ze tam scianka 1mm.
    > Czym to pogrzac - palniczkiem malym jakims ?

    lutowanie
    https://www.dailymotion.com/video/x7vylh

  • 3. Data: 2021-01-27 14:09:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 12:47:40 UTC+1 J.F. napisał(a):
> [...]
    > tak mysle, ze jakby go przetopic, to by sie zywot wydluzyl.
    > Tylko, ze tam scianka 1mm.
    > Czym to pogrzac - palniczkiem malym jakims ?

    Wpuść w szczelinę kropelkę kropelki. Świeża ma być.

  • 4. Data: 2021-01-28 10:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >Wpuść w szczelinę kropelkę kropelki. Świeża ma być.

    wolalbym epoksyd, ale faktycznie kropelka lepiej wnika.

    Tylko ... jesli lity (szajs)metal popekal, to klej nie popeka ?

    J.

  • 5. Data: 2021-01-28 10:29:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 28 stycznia 2021 o 10:26:46 UTC+1 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

    > wolalbym epoksyd, ale faktycznie kropelka lepiej wnika.
    >
    > Tylko ... jesli lity (szajs)metal popekal, to klej nie popeka ?
    >
    > J.
    Cytując Kobiele jak grał instruktora narciarskiego w serialu Wojna Domowa " jak się
    nie przewrócisz to sie nie nauczysz".

  • 6. Data: 2021-01-29 01:47:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    ..

    > Cytując Kobiele jak grał instruktora narciarskiego w serialu Wojna Domowa " jak się
    nie przewrócisz to sie nie nauczysz".

    Kropelka jest polimerem. Zaczyna wiązać pod wpływem wilgoci zawartej w
    powietrzu. Czasami potrafi bardzo dobrze związać, ale to zależy od
    tworzywa. Niektórych w ogóle nie chce się trzymać.

    Działa też zasada "klej najlepiej trzyma jak go nima" - chodzi o to, aby
    spoina była możliwie jak najcieńsza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2021-01-29 15:50:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 stycznia 2021 o 01:47:15 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]
    ..

> [...]
    > tworzywa. Niektórych w ogóle nie chce się trzymać.
    >
    > Działa też zasada "klej najlepiej trzyma jak go nima" - chodzi o to, aby

    Po co mnie o tym opowiadasz? Jest wielce prawdopodobne że o klejach i klejeniu wiem
    dużo więcej niż Ty.

  • 8. Data: 2021-01-29 17:09:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    ..

    się nie przewrócisz to sie nie nauczysz".

    > Po co mnie o tym opowiadasz? Jest wielce prawdopodobne że o klejach i klejeniu wiem
    dużo więcej niż Ty.

    Wiem. Ja jestem bardziej mechanik i elektronik niż chemik.

    Pod Ciebie się podpiąłem, ale tekst był w zasadzie dla J.F. i dla ogółu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam