  • 1. Data: 2021-01-19 00:57:45
    Temat: Druk 3D
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Natrafiłem na bardzo fajną stronę o kalibracji drukarki 3D. Na prawdę
    wiele można poprawić, szczególnie, jeśli się samemu wystrugało drukarkę.
    https://teachingtechyt.github.io/calibration.html#in
    tro

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2021-01-19 10:41:46
    Temat: Re: Druk 3D
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2021 00:57:45 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    >
    > Natrafiłem na bardzo fajną stronę o kalibracji drukarki 3D. Na prawdę
    > wiele można poprawić, szczególnie, jeśli się samemu wystrugało drukarkę.

    Ok 15 lat temu, kiedy temat raczkował, zbierałem info na temat
    drukarki typu Prusa. Zresztą to co dzisiaj mamy to w zasadzie
    wariacja na temat. Wracam do tematu po dekadzie.
    Polecisz jakieś sprawdzone rozwiązanie do samodzielnego montażu?

  • 3. Data: 2021-01-19 11:27:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-19 o 10:41, roman pisze:

> [...]
    > wariacja na temat. Wracam do tematu po dekadzie.
    > Polecisz jakieś sprawdzone rozwiązanie do samodzielnego montażu?

    Doszły kombajny z wymiennymi dodatkowymi głowicami do frezowania i
    wypalania laserem.

    WM

  • 4. Data: 2021-01-19 13:58:52
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2021 11:27:22 +0100, WM napisał(a):

    > Doszły kombajny z wymiennymi dodatkowymi głowicami do frezowania i
    > wypalania laserem.

    Widziałem. Ale to frezowanie to raczej do "produkcji" PCB. Bo taka
    drukarka z jednoosiowym frezem przydaje się do wykonania otworków.
    Na pozostałych osiach to szału raczej nie będzie, co najwyżej w wosku
    lub gipsie. Szukam najprostszego modelu do zastosowań edukacyjnych
    dla 10-15 latka.

  • 5. Data: 2021-01-19 15:23:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2021 10:41, roman wrote:
    > Polecisz jakieś sprawdzone rozwiązanie do samodzielnego montażu?

    Wszyscy polecają Voron. Gotowe zestawy do kupienia. W tej cenie (nie
    małej) cieżko o coś lepszego DIY.