  • 1. Data: 2021-01-11 12:34:02
    Temat: Spawanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.wnp.pl/gazownictwo/problemy-wielkiego-za
    kladu-lng,442006.html

    "Jak poinformowały australijskie media w jednym z trzech ciągów
    produkcyjnych zakładów LNG Chevrona w Australii Zachodniej wykryto
    pęknięcia w spawach. Na razie oznacza to wyłączenie trzeciej części
    zdolności skraplania zakładu."

    Konradzie - a to skad sie wzielo ?

    J.

  • 2. Data: 2021-01-11 20:37:07
    Temat: Re: Spawanie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 11 January 2021 at 12:34:04 UTC+1, J.F. wrote:
> [...]
    > produkcyjnych zakładów LNG Chevrona w Australii Zachodniej wykryto
    > pęknięcia w spawach. Na razie oznacza to wyłączenie trzeciej części

    Od dostawcy sprzętu.

  • 3. Data: 2021-01-11 22:10:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-11 o 12:34, J.F. pisze:

> [...]
    > produkcyjnych zakładów LNG Chevrona w Australii Zachodniej wykryto
    > pęknięcia w spawach. Na razie oznacza to wyłączenie trzeciej części

    Problemem jest łatwe przegrzewanie spoiny, bo stal do kriogeniki słabo
    rozprowadza ciepło.
    http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/fragmenty/179-
    fragmenty2017/grudzien2017/2180-problemy-w-spawaniu-
    stali-austenitycznych-kriogenicznych-9-ni-i-stopow-a
    luminium-wykonywanie-przetopu

    WM

  • 4. Data: 2021-01-13 12:44:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 12 January 2021 at 06:10:34 UTC+9, WM wrote:

    > Problemem jest łatwe przegrzewanie spoiny

    Strasznie wredna ta spoina że się tak bezczelnie przegrzewa.

    Nie ma wiedzy organizacyjnej, nikt nie wie że trzeba szukać specjalistów z wiedzą
    techniczną, że taki Chevron musi wiedzieć co zamawia, że ktoś tam musi pisać
    specyfikacje, kwalifikować dostawców, skreślać druciarzy itd. Właśnie się
    dowiedziałem że ostatni metalurg odszedł z SHI kilka miesięcy temu i teraz nie ma ani
    jednego. To co się obecnie dzieje w przemyśle to jest upadek cywilizacyjny. Fabuła
    Mad Maxa odbywa się w roku 2021. Przewidzieli przyszłość całkiem nieźle.

  • 5. Data: 2021-01-13 12:49:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Poprawka, nie SHI. Ale inna wielka stocznia.