  • 1. Data: 2009-08-08 17:42:04
    Temat: Spłaszczenie na końcu rury
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W wielu konstrukcjach z rur, rury na końcu są spłaszczone - np. w celu
    późniejszego przykręcenia lub przyspawania rury (np. rusztowania).

    Jak coś takiego zrobić żeby nie osłabić zanadto rury?
    Jakie cechy powinna mieć rura, jaka technika wykonania takiego spłaszczenia?
    Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

  • 2. Data: 2009-08-08 20:40:43
    Temat: Re: Spłaszczenie na końcu rury
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 8 Sie, 18:42, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > Jakie cechy powinna mieć rura, jaka technika wykonania takiego spłaszczenia?
    > Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

    Zależy jaka rura, ale ja bym położył na twardym i kołem najechał...
    Konrad

  • 3. Data: 2009-08-09 05:05:49
    Od: "Alexander Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
> [...]
    > Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

    Zależy jaka rura, ale ja bym położył na twardym i kołem najechał...

    :-)))

    Chyba skuteczniejsze byloby czolgiem, Konradzie.

    Pozdrowienia ze slonecznej Kanady

    Alec

  • 4. Data: 2009-08-09 06:43:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 9, 6:05 am, "Alexander Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    > Konrad
    >
    > :-)))
    >
    > Chyba skuteczniejsze byloby czolgiem, Konradzie.

    Witam, Alec!
    No tak, ja nie miałem na myśli 60" rury xxs na Super Gun :-)

    > Pozdrowienia ze slonecznej Kanady

    A śnieg wreszcie spłynął?
    Pozdrowienia z deszczowej Anglii, choć dziś o dziwo słońce.
    Konrad

  • 5. Data: 2009-08-09 08:39:19
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > spłaszczenia?
    > Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

    Jeżeli to nie jest rura z jakiegoś cud-materiału to ją zagrzej palnikiem do
    czerwoności i spłaszcz, po spłaszczeniu zagrzej jeszcze raz co pozwoli
    odpuścić ewentualne naprężenia. Obróbka na gorąco sprawi że rura nie pęknie
    i nie wystąpią jakieś niekorzyte naprężenia materiału które później zniszczą
    rurę. Po nagrzaniu obrabia się dziecinnie prosto.

  • 6. Data: 2009-08-09 12:15:59
    Od: "Alexander Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Pozdrowienia ze slonecznej Kanady

    A śnieg wreszcie spłynął?
    Pozdrowienia z deszczowej Anglii, choć dziś o dziwo słońce.

    ---------

    Zartowalem z ta sloneczna pogoda, Dopiero od dwoch dni zrobilo sie cieplej,
    a tak to zamiast trawy same muchomory rosna na podworzu.
    Ekonomia lezy nadal, wydawaloby sie cena na rope jest juz odpowiednia, ale
    nikt sie nie kwapi wiercic.

    Trzym sie cieplo, druhu

    Alec

  • 7. Data: 2009-08-09 15:19:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 9 Sie, 13:15, "Alexander Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    > a tak to zamiast trawy same muchomory rosna na podworzu.
    > Ekonomia lezy nadal, wydawaloby sie cena na rope jest juz odpowiednia, ale

    A widziałeś ile Gazprom obligacji sprzedał? Poszły jak ciepłe bułki!
    Myślę że niedługo branża odżyje.
    Konrad

  • 8. Data: 2009-08-10 05:57:04
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

> [...]
    > spłaszczenia?
    > Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

    Rury stalowe się zaklepuje na zimno młotem
    po włożeniu do nich stalowego płaskownika.
    (Właściwie to płaskownik wkłada się w trakcie,
    gdy rura już lekko "zwiekszy szerokość")

    Yozwig

  • 9. Data: 2009-08-10 13:40:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > spłaszczenia?
    > Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

    W czwartek dorabiałem z pewnym panem z nierdzewki dłuższe rury do
    uchwytu bagażnika rowerowego, te uchylne.
    Stare są za krótkie do mojej zjazdówki.
    Pan wziął na prasę i po prostu ściskał.
    Pytałem o wytrzymałość, ale on, z racji wieku i doświadczenia
    powiedział, żebym się nie wygłupiał.
    Rura fi zewn. 20mm, spłaszczona na odcinku ~40mm.
    Na oko oszacowałem ile mają być dłuższe i takie kupiłem. Mój wzrok
    jednak zajebisty jest.
    ;-)

    Do czego chcesz to robić?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 10. Data: 2009-08-10 17:32:20
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > ..

    > w celu
    > a).

    > ha=B3...

    > j,

    > A widzia=B3e=B6 ile Gazprom obligacji sprzeda=B3? Posz=B3y jak ciep=B3e bu=
    > =B3ki!
    > My=B6l=EA =BFe nied=B3ugo bran=BFa od=BFyje.
    > Konrad

    Naprawdę, Panowie, nie macie innego pomysłu na wymiane prywatnej korespondencji?
    pzdr., PB