  • 31. Data: 2020-07-05 12:35:26
    Temat: Re: Stało się: nie mam ubezpieczenia, przeglądu a jestem daleko
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-03 12:35, yabba wrote:

    > Dopytałem się. Niestety teraz przez RODO jest problem. W dotychczasowym
    > TU mogą nie chcieć podać danych samochodu dopisanych do "nietwojego"
    > PESEL-u. Ale VIN nie jest daną osobową, więc trzeba spróbować.

    Pamiętasz VINy swoich samochodów? :-)

  • 32. Data: 2020-07-05 13:26:30
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 05-07-2020 o 12:35, kk pisze:

    > Pamiętasz VINy swoich samochodów? :-)

    Nie muszę pamiętać. Mam go zapisanego w dokumentach, na komputerze i w
    systemie ubezpieczyciela.

    yabba

  • 33. Data: 2020-07-05 13:58:16
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 05-07-2020 o 12:33, kk pisze:

    > No bo na polisie jest, ale polisa nie jest dostępna, więc ani ja ani
    > agnet nie wiemy jaki na niej VIN.

    Piszesz niejednoznacznie i w bardzo niejasny sposób.
    Raz napisałeś, że polisa jest odnaleziona, jest na niej VIN, później że
    polisa jest ale bez VIN, a teraz że do polisy nikt nie ma dostępu i nic
    z niej nie można odczytać.
    Dlaczego agent ubezpieczyciela nie ma dostępu do polis wystawionych
    przez tego ubezpieczyciela.

    > Oni na pewno wiedzą, ale nie wiedzą, że ta polisa teraz moja jest, więc
    > mi informacji nie udzielą.

    Informacji o VIN powinni Ci udzielić, ponieważ nie jest to dana osobowa.

    > Nic się nie zmieni w powyższym.

    Pracownik dotychczasowego ubezpieczyciela pojazdu będzie miał dostęp do
    danych pojazdu, może co najwyżej wzbraniać się przed podaniem tych
    danych Tobie. Ale jak napisałem powyżej, VIN to nie dana osobowa więc
    nie obejmuje jej RODO.

    > Nie wątpię, że towarzystwo, które samochód ubezpieczało wie o nim tyle
    > ile potrzeba, ale jak ma odnowić polisę lub zupełnie nową zawrzeć na
    > mnie to .. jakiś problem z tym ma, że zmienił się właściciel.

    Według moich ostatnich rozmów z ubezpieczycielem, do ubezpieczenia
    wystarczy sam VIN. Płacącym za ubezpieczenie nie musi być właściciel
    samochodu. Właściciel ponosi tylko konsekwencje braku ubezpieczenia.

    Podaj tu numer rejestracyjny, to zabawimy się w CSI.

    yabba

  • 34. Data: 2020-07-07 01:20:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-05 13:58, yabba wrote:

    > Piszesz niejednoznacznie i w bardzo niejasny sposób.
    > Raz napisałeś, że polisa jest odnaleziona,

    Niczego takiego nie napisałem. Ubzdurałeś sobie to.

    Napisałem, że jest polisa do samochodu. Nie, że ją odnalazłem tylko, że
    jest. Rozumiesz, że "jest" to nie to samo co "odnaleziona"?

    > jest na niej VIN,

    To oczywiste, że na polisie jest VIN.

    > później że
    > polisa jest ale bez VIN,

    Niczego takiego nie napisałem. Ubzdurałeś sobie to.

    Napisałem, że wiadomo, że jest polisa ("jest" a nie "odnalazła się",
    rozumiesz?!), ale nie wiadomo jaki na niej VIN (dokładnie ja nie wiem bo
    nie mam jej treści przy sobie).

    > a teraz że do polisy nikt nie ma dostępu

    Niczego takiego nie napisałem. Ubzdurałeś sobie to.

    Nie mam dostępu ja i jakiś agent ubezpieczyciela. Agnet twierdzi, że
    potrzeba PESEL na którego polisa była wystawiona lub VIN.

    To w ogóle dziwna historia jest. Wlazłem na witrynę ubezpieczyciela.
    Warta, jak by co. I znalazłem tam agents z okolic gdzie samochód jest
    używany. Dzwonię. Pani mi mówi, że ok, ale oprócz rejestracji (którą na
    zdjęciu odnalazłem) potrzeba albo PESEL z umowy albo VIN. I że nie da
    się inaczej. Tak, jak pisałem już. Więc odpuściłem dalsze szukanie bo
    wiedziałem, że za kilka dni będę miał dostęp do dokumentów. I właśnie
    dzisiaj miałem i dzwonię. Odzywa się pani i informuje, że sprzedaje
    jakieś kredyty hipoteczne i cośtam. Mówię, że polisę chcę. Ona, że nie
    chce i rozłącza się. Dzwonię jeszcze raz i mówię, że rozmawialiśmy kilka
    dni temu. "Ze mną na pewno Pan nie rozmawiał". Ale może przekazać moje
    dane doradcy. Już zaczęło mi się wydawać, że się pierdyknąłem i dzwonię
    pod jakieś trefne numery co do mnie dzwonią, ale nie. Zadzwoniłem na
    jakiś główny numer Warty. I pytam o agenta. Na co znowu dostaję numer
    tej kobiety (dostaję jej nazwisko, więc nie ma mowy o pomyłce). To
    mówię, że ten agnet to ja w ogóle nie wiem czym się zajmuje i niech mi
    poda jakiegoś innego, co czyni i sprawę kontynuooję z powodzeniem u tego
    innego. No, ale pomyślcie kto tam pracuje w tych firmach.

    > i nic
    > z niej nie można odczytać.

    Niczego takiego nie napisałem. Ubzdurałeś sobie to.

    Napisałem, że nie mam polisy (w sensie, że przy sobie i że żadnego jej
    obracu) więc nie mogę niczego z niej odczytać (jak nie mam to chyba
    oczywiste, że nie mogę).

    > Dlaczego agent ubezpieczyciela nie ma dostępu do polis wystawionych
    > przez tego ubezpieczyciela.

    Pewnie dlatego, że to zbyt szeroki zakres danych.

    > Informacji o VIN powinni Ci udzielić, ponieważ nie jest to dana osobowa.

    Z faktu, że coś jest daną osobową nie wynika, że ktoś powinien mi to
    udostępnić a tylko, że z perspektywy ochrony danych osobowych nie musi
    tego chronić. Poza tym jakaś informacja może sama w sobie nie być daną
    osobową, ale wraz z inną identyfikować osobę i już taką daną osobową się
    staje.

> [...]
    > danych pojazdu, może co najwyżej wzbraniać się przed podaniem tych
    > danych Tobie. Ale jak napisałem powyżej, VIN to nie dana osobowa więc

    No i co z tego? Firmy mają procedury postępowania na różne okazję. Np.
    na czacie po zapytaniu o możliwość zawarcia nowej umowy i wyjaśnieniu,
    że jest problem bo w kalkulatorze nie ma mojego modelu samochodu
    operator informuje mnie, że mogę użyć kalkulatora.

    > Według moich ostatnich rozmów z ubezpieczycielem, do ubezpieczenia
    > wystarczy sam VIN.

    To przecież napisałem, że nie znam VINu swojego samochodu. Ty znasz? To
    wiesz, będziesz moim giermkiem, ok?

    > Płacącym za ubezpieczenie nie musi być właściciel
    > samochodu.

    Żeby z zapłaty coś wynikało musi być zawarta umowa a takowej w tym
    przypadku nie ma bo dotychczasowa umowa nie przedłuża się z powodu
    zmiany właściciela. Ubezpieczyciel dowiedział się o tej zmianie od
    sprzedawcy. Wynika to z pisma jakie znalazłem w papierach.

    > Właściciel ponosi tylko konsekwencje braku ubezpieczenia.

    No to właśnie dlatego, chcę umowę zawrzeć.

    > Podaj tu numer rejestracyjny, to zabawimy się w CSI.

    Już mało aktualne. Mam nagraną nową polisę. Od początku było oczywiste,
    że jakoś ten problem nieposiadania przy sobie papierów rozwiążę. Ale
    chodziło też o to, by pokazać jak durne to jest.

  • 35. Data: 2020-07-07 01:23:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-05 13:26, yabba wrote:

    > Nie muszę pamiętać. Mam go zapisanego w dokumentach, na komputerze i w
    > systemie ubezpieczyciela.

    Zostań moim giermkiem :-)

  • 36. Data: 2020-07-19 09:31:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-07-05 12:33, kk wrote:
    > Oni na pewno wiedzą, ale nie wiedzą, że ta polisa teraz moja jest, więc
    > mi informacji nie udzielą.

    To im pokaż że polisa jest twoja wysyłając umowę. Zresztą i tak
    sprzedający powinien zgłosić sprzedaż w ciągu oidp 14 dni.

  • 37. Data: 2020-07-19 09:39:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-07-01 00:04, kk wrote:
    > Wybyłem daleko od domu i się okazuje, że nie mam przeglądu i
    > ubezpieczenia. Samochodu też nie mam.

    Wpadł do czarnej dziury i nie można vin odczytać? Jest na umowie.

    > Pal lich przegląd, ale ubezpieczenie? Zlicytują mi mieszkanie jak nie
    > zawrę nowej umowy.

    To zawrzyj.

    > Dzwonię do agenta dotychczasowej ubezpieczalni i podaję numer
    > rejestracyjny jaki wydaje mi sie samochód ma.

    Jest na umowie, polisie, samochodzie (w 3 egzemplarzach) dowodzie
    rejestracyjnym i karcie pojazdu.

    > Odnajduje się dotychczasowa polisa. Ale dalej trzeba
    > podać PESEL albo VIN.

    Nie trzeba, wystarczy numer polisy i umowa.

    > Nie mam PESELA właściciela polisy.

    Pewnie jest na umowie.

    > Ani VIN oczywiście.

    Jest na aucie, umowie, w dowodzie rejestracyjnym i na karcie pojazdu.

  • 38. Data: 2020-07-20 12:58:39
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 01:23, kk pisze:

    > Zostań moim giermkiem :-)

    Na giermka nie mam odpowiednich kwalifikacji, ale teraz pracuję zdalnie
    jako wolontariusz wspomagający osoby nieporadne życiowo. :)

    yabba

  • 39. Data: 2020-08-03 16:51:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-19 09:39, m4rkiz wrote:

    > Wpadł do czarnej dziury i nie można vin odczytać? Jest na umowie.

    Napisałem, że mam ze sobą umowę?

    > To zawrzyj.

    > Jest na umowie, polisie, samochodzie (w 3 egzemplarzach) dowodzie
    > rejestracyjnym i karcie pojazdu.

    I tego wszystkiego nie wożę przy sobie.

    > Nie trzeba, wystarczy numer polisy i umowa.

    Czyli nie wystarczy bo tego przy sobie nie mam.

    > Pewnie jest na umowie.

    No patrz, a umowy nie ma.

    > Jest na aucie, umowie, w dowodzie rejestracyjnym i na karcie pojazdu.

    Ale ja jestem poza domem, tłuku. Innynm samochodem.

  • 40. Data: 2020-08-03 16:53:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-20 12:58, yabba wrote:

    > Na giermka nie mam odpowiednich kwalifikacji, ale teraz pracuję zdalnie
    > jako wolontariusz wspomagający osoby nieporadne życiowo.

    Teraz to Ty tylko w stołek pierdzisz :-)