  • 11. Data: 2013-02-03 20:20:43
    Temat: Re: Stary, niemiecki telefon z lat 50 tych
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 03-02-2013 o 14:28:41 Tomasz <t...@g...com> napisał(a):

    > Nie wiem czy to swiadczy o jej jakosci ale neostrade daja mi z wielkim
    > trudem 1Mbit?sek i na wieksza predkosci w najblizszej przyszlosci nie
    > mam co
    > liczyc.

    Bo po prostu masz długą linię od centrali do domu - stąd ten 1Mb.
    Mieszkający blisko tej centrali pewnie mogą mieć 20Mb albo i więcej (jeśli
    jest tam też VDSL).

    --
    B.G

  • 12. Data: 2013-02-03 23:43:31
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > ktore ? Chyba wszystkie TP nadal maja, w zasadzie kojarze tylko jakas
    > centralke wewnetrzna siemensa ktora poszla z postepem ..

    UPC w VoIP nie ma, mają stare terminale Sferii.

  • 13. Data: 2013-02-04 01:00:33
    Od: M <m...@g...com>

    On 3 Lut, 12:38, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie ma.

    Niby nie powinna (nie podejrzewam w telefonie z lat 50-tych jakichś
    półprzewodników), ale gdzieś jeszcze w starych zapasach mam
    poniemiecką centralkę abonencką z początku lat 80-tych którą na nasze
    warunki trzeba było przerabiać, bo działała tylko przy jednej
    biegunowości linii a u nas było (i chyba nadal jest?) odwracanie
    biegunowości po uzyskaniu połączenia.

    > No ale telefon ma 4 zyly, i byc moze je trzeba polaczyc jeszcze jakos.

    http://en.wikipedia.org/wiki/TAE_connector
    http://de.wikipedia.org/wiki/Telekommunikations-Ansc
    hluss-Einheit

    (Niemiecki artykuł dużo bardziej rozbudowany, no ale nie każdy zna ten
    język.)
    Biały i brązowy do linii, zielony do dodatkowego dzwonka (w polskich
    aparatach też był, zamiast brakującego dzwonka była zwora we wtyczce
    takiej dużej prostokątnej 4-pinowej z płaskimi pinami), żółty do ziemi
    (kiedyś wykorzystywanej do jakiejś sygnalizacji).

    > sprawdzic mozesz widelkami. choc dzwonic pod 112 nie polecam, a 19393

    Wystarczy wybrać 1 (krótkie kłapnięcie widełkami) i słuchać czy
    zniknął sygnał zgłoszenia.
    W starych telefonach równolegle do styków tarczy był gasik RC, może
    kondensator przebity (starym papierowym się to chyba mogło zdarzać)?

  • 14. Data: 2013-02-04 12:53:38
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "M" <m...@g...com> napisał

> [...]

    W starych telefonach równolegle do styków tarczy był gasik RC, może
    kondensator przebity (starym papierowym się to chyba mogło zdarzać)?

    Dzieki za wyczerpujace informacje, jade kupic nowy miernik, stary akurat
    przestal dzialac.
    A proba klikniecia na widelki wypadla pomysnie, sygnal ustal.
    Czy znaczy to ze tarcza nie wysyla sygnalow?
    Jak bede mial juz miernik to nieco potestuje.

  • 15. Data: 2013-02-04 21:26:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Tomasz" <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > Czy znaczy to ze tarcza nie wysyla sygnalow?
    > Jak bede mial juz miernik to nieco potestuje.

    Nie, to znaczy, że tarcza jest źle podłączona. Jedna kombinacja z tymi
    czterema kabelkami musi działać ;-)

  • 16. Data: 2013-02-05 04:37:37
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Nie, to znaczy, że tarcza jest źle podłączona. Jedna kombinacja z tymi
    > czterema kabelkami musi działać ;-)

    Wcale jednak nie zdziwię się, gdy trzeba będzie aparat rozbebeszać i sztuka
    po sztuce sprawdzać, co bezpośrednio szwankuje. Trafił mi się Tulipan,
    zeżarty wewnętrznie przez słone środowisko sklepu (stał tuż przy wędlinach i
    naprzyjmował trochę ich "miazmatów"), musiałem nieźle się nacudować, by
    przywrócić aparat do życia, capienie dymem wędzarniczym, to akurat był
    najmniejszy problem. Udało się. Ale to mój zawód, prawie każdy starszego
    typu aparat jestem w stanie naprawić.

  • 17. Data: 2013-02-05 08:58:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Dnia 2013-02-05 04:37, Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > wędzarniczym, to akurat był najmniejszy problem. Udało się. Ale to mój
    > zawód, prawie każdy starszego typu aparat jestem w stanie naprawić.

    Cześć Ci & chwała, ale czy jest nadal zapotrzebowanie na takie usługi
    jak Twoje? W końcu darmo tego nie zrobisz, a jakiś chińczyk z
    przyciskami kosztuje niemalże grosze ;-).

    Przemek

  • 18. Data: 2013-02-05 12:09:54
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:keqe3b$cd6$1@node1.news.atman.pl...

    > Cześć Ci & chwała, ale czy jest nadal zapotrzebowanie na takie usługi

    Przede wszystkim frajda z powodzenia :)

    > jak Twoje? W końcu darmo tego nie zrobisz, a jakiś chińczyk z

    Zadowoliłem się dużą butelką coli :)

    > przyciskami kosztuje niemalże grosze ;-).

    I czasami, jak te grosze, rozmienia się na drobne :) Niedawno znalazłem na
    fajansie jakiś aparat (możliwe, ze polski), z przyciskami, ale styki, to
    uformowane każdy z nich dwie malutkie plyteczki, stykane gumką, chujowy za
    przeproszeniem układ, lubi tracić kontakt. Ordynarnie podkleiłem alufolią na
    gładko, śmiga pięknie :) Jeszcze wkład suchawkowy (W83) wymieniłem na
    głośniczek z jakiegoś chińskiego nanoradyjka z bazaru, takiego mającego
    reset i tuning, chyba na układzie TDA7000, lub jakimś krewniaku jego, SMD!
    Radyjku dałem wkład z rozpieprzonych słuchawek komputerowych, wali aż miło,
    w telefonie mam najgłośniejszy z przetworników, a radio też ciche nie jest,
    choć trochę brzydko po tym wyglada (konieczność przeróbki mechanicznej -
    wkleiłem nowy przetwornik). Ale działa :) Tylko to cholerstwo w trakcie
    działania żłopie 80-90 mA w stanie spoczynku, co rozpieprza baterie w
    trymiga... Jakby audio miało w klasie A... To już wolę naprawiony telefon,
    tam koszt prądu do zasilenia, to zwykle koszt centrali telefonicznej :)

  • 19. Data: 2013-02-06 03:50:26
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2013-02-03 23:43, Anerys pisze:

    > UPC w VoIP nie ma, mają stare terminale Sferii.

    Jak kłapanie widełkami zadziałało to znaczy, że ma.

    --
    Jingiel

  • 20. Data: 2013-02-06 11:54:17
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    (wybieranie dekadowe)

    > Jak kłapanie widełkami zadziałało to znaczy, że ma.

    Jak klapanie widełkami NIE zadziałało (na moim modemie), to znaczy, że nie
    ma...
    Poza tym, impulsy wybiercze muszą spełniać odpowiednie parametry, jeśli nie,
    mogą być zinterpretowane jako np. sygnał flash, czy jeszcze coś innego, a
    wtedy urządzenie może zachować się inaczej, niż się tego spodziewamy, a my
    możemy to mylnie zinterpretować, jako "umienie" wybierania dekadowego.

    Jaki masz modem do kablówki? (I host masz wcale nie z UPC) Możliwe, ze brak
    dekady jest lokalny. U mnie nie ma, można tylko tonowo.