  • 21. Data: 2010-02-15 12:34:11
    Temat: Re: Statystki usterkowosci wedlug ADAC
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-15 10:13, *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Czyli w Toyocie niewiele robia przy przegladzie ;-)))

    Też bym szedł w tym kierunku :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 22. Data: 2010-02-15 12:45:45
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-14 16:27, Krzysztof wrote:

    > prosto z niemieckiej strony adac

    Male klamstwo, duze klamstwo, statystyka, statystyka ADAC ;)

    K.

  • 23. Data: 2010-02-15 12:47:26
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Oczywiscie jest mozliwe ze niektore marki sa uwazane za "konie
    robocze" i jezdza wiecej niz inne.

    raczej pewne, klasyczny przypadek w Niemczech FF I, IMHO to cud ze nie
    wypadl gorzej niz Megane :-)

    //Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i
    powazniejsze.

    czy z faktu ze nie chcialo mi sie ladowac akumulatora i dzwonilem po
    ADAC (3 razy w ciagu 2 tygodni) nalezy wyciagnac wniosek ze VW Golf
    jest bardziej awaryjny niz np Renault Megane ktorego wlasciciel tacha
    akku co weekend do chaty ?

    //Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam
    dojechal do warsztatu.

    wiele marek szczegolnie segmentu premium ma wlasny assistance i nie
    dzwoni po ADAC

    //Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW. Przeciez to te
    same silniki, powinny miec te same usterki.

    ale ile w tej statystyce jest uszkodzen silnika ? liczy sie osprzet,
    sterowanie, elektronika a nawet montaz a z tym w ramach koncernu juz
    jest roznie

    to jest tylko statystyka, jesli przyjmiesz odpowiednie kryteria to
    moze nawet uda Ci sie wywindowac Megane na szczyt listy najbardziej
    niezawodnych aut :-)

    P.

  • 24. Data: 2010-02-15 13:31:54
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysztof" <k...@g...pl> wrote in message
    > prosto z niemieckiej strony adac
    >
    > http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

    Do dupy z takim niewiadomoco i niewiadomo skad.

    http://www.reliabilityindex.co.uk

    Tu mozesz sobie dokladnie sprawdzic czego usterki dotyczyly, jaki byl koszt
    i czas naprawy. I co ciekawe, w Top 10 jest tylko jedna niemiecka marka -
    Skoda.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 25. Data: 2010-02-15 19:55:52
    Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości grup

    > A Sharan i Galaxy to się podobno tylko znaczkiem różni?....

    Widocznie te usterki, które stanowią różnicę to odpadające znaczki firmowe
    ;-)

  • 26. Data: 2010-02-15 20:07:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010 03:47:26 -0800 (PST), PJ wrote:
> [...]
    >ADAC (3 razy w ciagu 2 tygodni) nalezy wyciagnac wniosek ze VW Golf
    >jest bardziej awaryjny niz np Renault Megane ktorego wlasciciel tacha

    Watpie zeby mu sie chcialo nosic.
    Ale bardziej mi chodzilo o to ze mozna zarobic niska pozycje dajac
    kiepski akumulator, ktorego naprawa kosztuje 50 euro .

    >//Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam
    >dojechal do warsztatu.
    >
    >wiele marek szczegolnie segmentu premium ma wlasny assistance i nie
    >dzwoni po ADAC

    W Niemczech ? No nie wiem, ADAC jest tam mocny.

    A tego co pisza to ADAC zostal wezwany do 2.5 mln awarii, z czego 325k
    kwalifikowalo sie do tego zestawienia.

> [...]
    >ale ile w tej statystyce jest uszkodzen silnika ? liczy sie osprzet,
    >sterowanie, elektronika a nawet montaz a z tym w ramach koncernu juz

    Ale patrze na glowne usterki w modelach.
    A osprzet i elektronika domyslam sie ze tez jest taki sam.

    A moze sie myle i wcale nie sa takie rozne

    Seat Ibiza/Cordoba
    Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006)
    Störungen im Motormanagement (vor allem Benziner bis 2005)
    Zündkerzen feucht (bis 2007)
    Marderverbiss Kühlwasserschläuche
    Abgasrückführungen defekt (Benziner bis 2004)
    elektrische Fensterheber defekt (bis 2003)

    Skoda Fabia
    Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003/04)
    Kühltemperaturanzeigen defekt (vor allem bis 2003)
    Handbremsen, Bremsen hinten festgerostet (bis 2004)
    Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2006)
    Zündspulen defekt (bis 2005)
    Zündkerzen feucht (bis 2007

    VW Polo
    Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2005)
    Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003)
    Störungen im Motormanagement (Diesel bis 2003)
    Schaltgestänge defekt (2003/2004)
    Bremslichtschalter defekt (bis 2005)
    Abgasrückführungen defekt (bis 2003)

    Zachcialo sie kupowac cewki od Francuzow ? :-)
    Ale Skoda jakos sobie poradzila z recyrkulacja spalin.

    Seat Leon/Toledo
    Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2005)
    Motorkapseln gelöst (Diesel 2004)
    Turbolader defekt, Turboschläuche gelöst (Diesel bis 2003)
    Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006)
    Zündkerzen feucht (bis 2007)
    elektrische Fensterheber defekt (bis 2004)

    Skoda Octavia
    Kühlmittelpumpen defekt (bis 2004)
    Turbolader defekt (Diesel 2004/2005)
    Motorkapseln gelöst (Diesel bis 2004)
    Generatoren defekt, Antriebsriemen gerissen (Diesel bis 2004)
    Bremslichtschalter defekt (bis 2004)

    VW Golf/Bora
    hoher Ölverbrauch (Benziner bis 2004, Diesel bis 2005)
    Störungen im Motormanagement (Benziner und Diesel bis 2003)
    Kühlwasserschläuche Marderverbiss
    Kupplungen defekt (bis 2003)
    elektrische Fensterheber defekt (bis 2003)
    Zündspulen defekt (vor allem bis 2003)

    A tu juz wieksza rozbieznosc usterek.

    A tak swoja droga - ktos ma cos ze stajni VW i musial cewki wymieniac?
    Wydawalo mi sie ze poza renaultami nikt na to nie narzekal ..

    J.