  • 21. Data: 2014-12-10 20:23:01
    Temat: Re: Statywy do aparatu firmy SLIK
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-12-10 20:11, Piotr Kosewski pisze:

    > Ten model nie jest już produkowany. Nie będę wnikał czemu.
    > Aktualnie najlżejszymi nogami Benro jest model alu: A0180 (920g).
    >
    > Tak jak mówiłem: w tej chwili nogi wyraźnie poniżej 900g znaleźć jest
    > trudno - nawet dużo droższe od Benro.
    >
    > Poza tym dla mnie prywatnie te statywy są zbyt niskie, choć mam tylko
    > 178cm wzrostu. Niech się pytający dobrze zastanowi, jakiego komfortu
    > szuka (i czy garbienie się do wizjera jest mniej uciążliwe niż dodatkowe
    > 200g na plecach).

    Niemniej ten Benro jest dostępny jeszcze w wielu sklepach. Jak dla mnie
    jest fajny, bo karbonowy i nie łapie go np. sól morska, a wiele razy był
    stawiany w morzu - można rozkręcić, wypukać i żyje, bo nie ma co
    rdzewieć - podejrzewam, że mogli go wycofać, bo ktoś jak nim rzucał, to
    mógł popękać - karbon delikatny jest ....

    Teraz wszystkie aparaty mają dowolnie wykręcane wizjery, to nie trzeba
    się garbić :-) Taka sprawa.

    Ja go akurat używam do panoram, zatem dochodzi głowica Ninja a i tak
    przy szerokokątnym rybim oku akurat nie ma znaczenia zbytnio kadrowanie
    - tylko poziom na bańce powietrza ustawiam i wio!

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 22. Data: 2014-12-10 23:06:47
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-10 20:23, crazy bejbi wrote:
> [...]
    > rdzewieć - podejrzewam, że mogli go wycofać, bo ktoś jak nim rzucał, to
    > mógł popękać - karbon delikatny jest ....

    Jak jest źle zrobiony, to jest delikatny. Już daleko za nami są czasy,
    kiedy był to eksperymentalny, niezwykle drogi materiał. Gdy niska waga
    była wytłumaczeniem dla mnóstwa wad i problemów. :)

    Z karbonu robi się między innymi ramy rowerowe. Wytrzymują siły
    10-krotnie większe od tych działających na statyw. I to nie tylko
    wzdłuż rur (ściskanie), ale też prostopadle (zginanie). Rowerzyści się
    co jakiś czas przewracają i jakoś te ramy się nie roztrzaskują.

    Jak wspomniałem wcześniej: nie mam zamiaru gdybać nad powodem wycofania
    tego modelu. Każdy kupujący powinien się zastanowić, czy chce zapłacić
    za resztki magazynowe fajnego, lekkiego statywu, który jednak został
    wycofany z produkcji.

    > Ja go akurat używam do panoram, zatem dochodzi głowica Ninja a i tak
    > przy szerokokątnym rybim oku akurat nie ma znaczenia zbytnio kadrowanie
    > - tylko poziom na bańce powietrza ustawiam i wio!

    No dobra. Tyle że Ty go używasz do takiego niszowego zajęcia, gdzie
    nawet nie musisz kadrować. Stawiasz, poziomujesz i jazda...

    Ogromna większość ludzi jednak używa statywów "normalnie", czyli zdarza
    im się kadrować. W wariancie minimalnym są to jakieś landszafty, gdzie
    przez wizjer patrzy się chwilę. W wariancie ekstremalnym może to
    być sport czy natura, gdzie wizjera używasz przez kilka godzin dziennie.
    W obu sytuacjach można używać i taniego chińskiego "g" i drogiego
    francuskiego "G".
    Różnicy w stabilności, wadze, płynności ustawień i tak dalej można nie
    zauważyć, ale brak choćby 5cm będzie bolał. :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 23. Data: 2014-12-11 07:06:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2014 20:11:24 +0100, Piotr Kosewski wrote:
    > Poza tym dla mnie prywatnie te statywy są zbyt niskie, choć mam tylko
    > 178cm wzrostu.

    Zawsze mnie to zastanawiało, to dobieranie statywu pod swój wzrost. Przecież
    wysokość położenia aparatu określa perspektywę zdjęcia i jednak często
    się robi zdjęcia z jakiegośtam przykucnięcia.
    No chyba, że się foci głównie dalekie plany, wtedy to rozumiem.

    I tak bez złośliwości, po prostu mnie to zastanawia.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2014-12-11 11:06:01
    Od: " 666" <...@...6>

    Jako posiadacz drogiego francuskiego "G." (chyba chandrę miałem kupując)
    oświadczam, że to prawdziwe g... .
    Dziś wybrałbym M.

    -----

  • 25. Data: 2014-12-11 11:14:01
    Od: " 666" <...@...6>

    W sumie to najbardziej męczące jest wydłużanie (rozkładanie) i skracanie
    (składanie) każdej nogi z osobna.
    Trzy nogi * trzy sekcje = dziewięć razy kręcisz, no pochlastać się (a
    wycieczka idzie dalej ;))
    Nie ma trójnogów, gdzie jednym ruchem rozkłada i składa się od razu trzy
    nogi statywu, jakąś centralną blokadą?

    -----

  • 26. Data: 2014-12-11 14:43:22
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-11 07:06, Michal Tyrala wrote:
    > Zawsze mnie to zastanawiało, to dobieranie statywu pod swój wzrost. Przecież
    > wysokość położenia aparatu określa perspektywę zdjęcia i jednak często
    > się robi zdjęcia z jakiegośtam przykucnięcia.

    To zależy jakie zdjęcia.

    Czasem rzeczywiście pstryka się z nietypowej perspektywy, często
    z długą ekspozycją. Ale często statyw jest po prostu normalną pomocą
    w fotografowaniu z naturalnej pozycji.

    Nie chodzi o to, czy jedno zastosowanie jest lepsze od drugiego.
    Chodzi o to, że mały statyw ogranicza. Dlatego ja polecam kupienie
    czegoś odpowiednio wysokiego, bo kiedyś w końcu może się to przydać.

    Ostatecznie sprowadza się to do kompromisu między ew. koniecznością
    posiadania 2 różnych modeli, trochę większą masą sprzętu w podróży,
    ceną itp. Każdy musi się sam zdecydować. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 27. Data: 2014-12-11 14:57:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-12-11 o 14:43, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > posiadania 2 różnych modeli, trochę większą masą sprzętu w podróży,
    > ceną itp. Każdy musi się sam zdecydować. :)

    A dla ułatwienia decyzji dorzucę, że im wyższy statyw, tym gorsza
    stabilność. I jeśli na stabilności nam zależy, to centralnej kolumny
    najlepiej w ogóle nie wysuwać. Są wysokie statywy bez kolumny
    centralnej, ale nic nie jest za darmo :-(

    P.P.

  • 28. Data: 2014-12-13 00:54:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przyjacielu! Dziękuję za świetny prezent :-) Już kupiłem :-D
    > Ten aparat chodził mi po głowie już od roku ale cena mi się nie podobała.
    > Mikołaj będzie musiał wymyślić na gwiazdkę coś innego... LOL!

    Fajną stronkę znalazłem - camelcamelcamel.com :-)
    Śledzi zmiany cen produktów na amazon.com w czasie:
    http://camelcamelcamel.com/Olympus-XZ-2-Digital-Came
    ra-Black/product/B009AYJQ2U?context=browse

    p.s. dziś ten aparat jest za $200 -
    też całkiem niezła cena, jakby ktoś nie zdążył na tamto $180.

  • 29. Data: 2014-12-25 15:13:12
    Od: " 666" <...@...6>

    A ten?
    www.amazon.com/gp/product/B00DHPCSA0/
    Ciekawe, kto to robi dla Amazona i do czego płytki szybkomocujące pasują.

    -----

  • 30. Data: 2014-12-31 19:50:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > Ja mam tez Benro karbonowy, ale wazy chyba powyzej kilograma (z glowica).
    > Sklada sie bardzo fajnie...

    Benro 'Travel Angel' C-068 M8 z glowica B-00
    http://www.bhphotovideo.com/c/product/584212-REG/Ben
    ro_456_068_C_068M8_Tr
    avel_Angel_Carbon.html
    --