  • 1. Data: 2009-03-04 17:20:01
    Temat: Sterownik do pendrive'ów potrzebny
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Stary komputer został kiedyś doposażony
    w 2 porty USB ma śledziu.
    System Windows 98SE został wgrany od nowa.
    Komputer nie jest podłączony do Internetu.

    Włożone pendrive'y są rozpoznawane (odpowiednio
    podaje właściwą nazwę Patriot lub DataTraveler)
    jednak sterownika system nie potrafi znaleźć
    i pendrive nie jest widoczny na liście w Explorerze.

    Wydaje mi się, że brakuje sterownika
    "masowego urządzenia magazynującego USB"
    który pozwalałby korzystać z dowolnego pendrive'a.
    Jeśli tak, to gdzie taki sterownik można znaleźć,
    natomiast jeśli się mylę to co innego należy zrobić?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-04 17:35:12
    Temat: Re: Sterownik do pendrive'ów potrzebny
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    123 pisze:
    > Stary komputer został kiedyś doposażony
    > w 2 porty USB ma śledziu.
    > System Windows 98SE został wgrany od nowa.
    > Komputer nie jest podłączony do Internetu.

    NTG
    http://sp.up.pl/

  • 3. Data: 2009-03-04 17:36:59
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > w 2 porty USB ma śledziu.
    > System Windows 98SE został wgrany od nowa.
    > Komputer nie jest podłączony do Internetu.

    Już próbowałem. Nie pomogło.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-04 17:43:33
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-04 18:36, Użytkownik 123 napisał:

    > Już próbowałem. Nie pomogło.

    A na grupie poświęconej windowsowi co napisali ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-04 18:02:39
    Od: voyteck <v...@g...com>

> [...]
    > Jeśli tak, to gdzie taki sterownik  można znaleźć,
    > natomiast jeśli się mylę to co innego należy zrobić?

    Pozwole sobie zacytowac ze strony Patriota

    http://www.patriotmem.com/support/flashSupportp.jsp

    "Xporter Driver, Tutorials, and Utilities Download

    Driver for Xporter USB flash drive family. This driver package should
    only be used in the Windows 98 platform. Users operating under Windows
    ME, 2K, and XP should not use this driver package as our Patriot
    Xporter drives offer driverless functionality under those
    environments.

    **Please contact s...@p...com to have this driver sent to
    you."

    a dla Kingstona... mialo mi sie nie chciec, ale mi sie zachcialo:
    http://www.kingston.com/support/USBFLASHDRIVES/defau
    lt.asp

  • 6. Data: 2009-03-04 18:08:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli tak, to gdzie taki sterownik można znaleźć,
    > natomiast jeśli się mylę to co innego należy zrobić?

    Spróbuj znaleźć sterowniki do tych pendrive'ów według identyfikatora
    urządzenia (Właściwości\Szczegóły\Identyfikator...)

  • 7. Data: 2009-03-04 18:18:16
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    123 pisze:

    > Już próbowałem. Nie pomogło.

    Win 98E nie miał swoich sterowników do USB. Trzeba było zainstalować
    dodatkowo. Na stronie
    (http://www.patriotmem.com/support/flashSupportp.jsp
    ), którą Ci już
    podano jest odpowiedni sterownik. Ściągnij i zainstaluj.

    Agaton

  • 8. Data: 2009-03-04 18:30:17
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dodatek, nazywany suplementem lub Service Pack'iem (nieoficjalnym)
    już próbowałem i nie pomogło.:-(

    Odnośnie Patriota itp. nawet jeśli to się uda (będę próbować),
    to mojego problemu to nie rozwiąże. Chodzi o to by można
    było korzystać z dowolnego pendrive'a (a przynajmniej dowolnego
    powiedzmy do 2 GB), tak jak to jest możliwe np. na nowszych
    komputerach z WinXP. Przygotowuję ten komputer dla mojej
    koleżanki, której potrzeby są ograniczone (coś w rodzaju inteligentnej
    maszyny do pisania), jednak możliwość przenoszenia plików
    na pendrive'ie jest sprawą podstawową. Trudno mi jednak przewidzieć
    lub narzucić jakiego pendrive'a ma używać. Ja mam Patriota i DataTravelera
    i na nich próbuję.

    Pozdrawiam i dziękuję

  • 9. Data: 2009-03-04 20:18:04
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dziękuję za informacje.

    > Pozwole sobie zacytowac ze strony Patriota
    > http://www.patriotmem.com/support/flashSupportp.jsp
    > "Xporter Driver, Tutorials, and Utilities Download
    [...]
    > **Please contact s...@p...com to have this driver sent to
    > you."

    Mam nadzieję, że odpowiedzą i przyślą sterownik e-mailem. :-)

    > a dla Kingstona... mialo mi sie nie chciec, ale mi sie zachcialo:
    > http://www.kingston.com/support/USBFLASHDRIVES/defau
    lt.asp

    Na tej stronie nie znalazłem ani sterownika ani adresu gdzie można by
    napisać.
    Znalazłem w Internecie plik UStorageWin98Driver2.0.exe, ale niestety
    pomimo poprawnej instalacji pendrive nie działa.

    Takie rozwiązanie spowodowałoby, że moja koleżanka musiałaby
    wykorzystywać pendrive'a konkretnej firmy. Ale to jest lepsze niż nic.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-03-04 22:04:14
    Od: "123" <z...@z...com>

    Działający sterownik znajduje się na stronie:
    http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/hs_freeware/USB
    %20Mass%20Storage.zip
    W każdym razie działają oba pendrive'y, na których w tej chwili mogę
    to przetestować.

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i pozdrawiam