  • 11. Data: 2023-11-28 18:24:23
    Temat: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 18:21:40 +0100, Shrek wrote:

    > Wiadomo, wiadomo;)

    I co - zakładają?

    > No ale to lotnisko a nie straż graniczna:p

    I bedzie sprzedawac SG prąd po ujemnej cenie :-P

    > Widać się nie opłaca:P

    w przyszłym roku moze byc inaczej :-)

    J.

  • 12. Data: 2023-11-28 18:36:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 18:24, J.F pisze:

    > I co - zakładają?

    Oczywiście że tak. Przynajmniej wszelkie znane mi instytucje tak działają.

    > I bedzie sprzedawac SG prąd po ujemnej cenie :-P

    ;)

    > w przyszłym roku moze byc inaczej :-)

    E tam... Fotowoltaika opłacała się dopóki można było za darmo
    pasaożytwać na systemie energetycznym jako darmowym magazynie o
    sprawności 80%. Znaczy w sumie też się nie opłacało bez dotacji -
    opłacało się dopiero potem jak prąd podrożał. Ale z dnia na dzień może
    się przestać, bo przecież zależy to tylko od prawa, które państwo może
    zmienić wedle uznania. Z drugiej strony może się zacząć nagle opłacać -
    Przy "państwowej" ekonomii może się z dnia na dzień zmieniać opłacalność
    dowolnych sensownych bądź wręcz pozbawionych sensu działalności -
    pamiętaj że ojciec majora majora majora majora, żyjący z nieuprawiania
    lucerny, był postacią humorystyczną i zupełnie absurdalną w czasach
    przedunijnych - a teraz wcale taki się nie wydaje;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-11-28 18:40:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 18:36:08 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > opłacało się dopiero potem jak prąd podrożał. Ale z dnia na dzień może
    > się przestać, bo przecież zależy to tylko od prawa, które państwo może

    To jeszcze mozna baterie postawic.

> [...]
    > lucerny, był postacią humorystyczną i zupełnie absurdalną w czasach
    > przedunijnych - a teraz wcale taki się nie wydaje;)

    Ja tam mysle, ze autor tego nie wymyslił, i takie dopłaty naprawde
    były.

    A tu dluzsza analiza z UK
    https://www.youtube.com/watch?v=jZWA_1XmoNw

    J.

  • 14. Data: 2023-11-28 18:54:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 18:40, J.F pisze:

    > To jeszcze mozna baterie postawic.

    No ale wtedy się nie opłaca. Przynajmniej na razie. Jak dalej będą
    nakładać podatki to zacznie się opłacać samogon lać do generatorów;)

    > Ja tam mysle, ze autor tego nie wymyslił, i takie dopłaty naprawde
    > były.

    Myślę że wymyślił;) Może nie od podstaw, ale jednak wymyślił:P
    > A tu dluzsza analiza z UK
    > https://www.youtube.com/watch?v=jZWA_1XmoNw

    A streszczenie dla umiejących czytać? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-11-28 20:27:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.11.2023 o 18:54, Shrek pisze:

    > A streszczenie dla umiejących czytać? ;)

    Oglądnij, gość akurat ciekawie gada o różnych rzeczach dziejących się w
    UK, a w żadnej gazecie o tym nie przeczytasz.

  • 16. Data: 2023-11-28 20:34:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.11.2023 o 08:13, JDX pisze:
    > Cytat:
    > ,,Pojazdy w portach lotniczych muszą być w stałej gotowości do użycia, co
    > wiąże się z długotrwałą pracą silnika na biegu jałowym. Powoduje to
    > wysokie zużycie paliwa i zanieczyszczenie środowiska emisją szkodliwych
    > substancji pochodzących ze spalin oraz hałas. Konstrukcja samochodów o
    > napędzie hybrydowym oraz elektrycznym umożliwia natychmiastowe użycie
    > aut bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego."
    >
    > https://bielsk.eu/kraj-swiat/45221-straz-graniczna-k
    upila-samochody-elektryczne-za-blisko-5-5-mln-zl

    > Ciekawe wytłumaczenie. Hmmm, tylko po co SG na lotniskach auta stale
    > gotowe do akcji?

    Pierdolą żeby ciemny lud to kupił i przyjął ochoczo ich fanaberię.
    Lotniskowe, a po nich morskie przejścia graniczne, to cieplutkie
    posadki, i jedyna gotowość do akcji, to jak się pączki pokończą i trzeba
    po kebaby skoczyć.

    > A np. na granicy PL-BY, gdzie jest trochę nielegalnych
    > imigrantów, już nie - tam jeżdżą klasycznymi terenówkami i pickupami.

    Bo w tamtych warunkach póki co elektryki wymiękają.
    Ale co tam Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej też sobie elektryka
    kupił, będzie miał czym komendant do domu jeździć.

  • 17. Data: 2023-11-29 06:21:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Czyli nie darmowy, tylko płatnym 20%.
    No i nie wiem kto bardziej pasożytował, czy ci którzy brali kasę za
    rozwój systemu energetycznego nic nie robiąc (a raczej przepierdalając
    na inne zbędne cele, kasę która na to była przeznaczona), czy ci którzy
    odwalili robotę za państwo i zrobili im OZE które państwo było
    zobowiązane zrobić.

    Tyle że prąd nie podrożał, a i tak się opłacało.

    W netbilingu też by się opłacało, gdyby cena prądu w tym kraju nie była
    całkowicie oderwana od kosztów wytworzenia, tj. gdyby nie sprzedawano
    prądu kilka razy drożej niż się go produkuje, nie wpędzając tym samym
    całej gospodarki w gigantyczne i zbędne koszty oraz inflację.

    Dotyczy to również każdego innego sposobu produkcji.

  • 18. Data: 2023-11-29 06:39:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 06:21, Cavallino pisze:

    > Czyli nie darmowy, tylko płatnym 20%.

    Czyli darmowy. Powiedzmy że dostajesz za nic 100 tysięcy złotych za
    damski chuj (niech będzie z dotacji) Musisz oddać 20 tys w podatkach -
    dostałeś kasę za darmo czy nie?

    Ty masz jakiś problem z rozumowaniem na podstawowym poziomie. Twój
    elektryk też ma finalnie sprawność 80%. Znaczy że do niego dopłaciłeś
    20% ponad jego cenę?

> [...]
    > na inne zbędne cele, kasę która na to była przeznaczona), czy ci którzy
    > odwalili robotę za państwo i zrobili im OZE które państwo było

    Razem pasożytowali. Z tym że jedni dostali właśnie kopa w dupę a drudzy
    udają że to tylko dzięki ich pasożytnictwu kraj się rozwija.

    > Tyle że prąd nie podrożał, a i tak się opłacało.

    Podrożał. I opłaca się tylko dzięki państwowej interwencji z darmowym
    magazynem energii. Na nawych zasadach nie bardzo się opłaca, bo jakoś
    tak głupio wychodzi że ludziki chcą prądu właśnie wtedy gdy nie ma
    słoneczka. O czym od dawna mówiłem, tylko ignorowałeś to bo pasytowałeś
    na systemie energetycznym a państwo ci na to pozwalałi o klaskało uszami.

> [...]
    > prądu kilka razy drożej niż się go produkuje, nie wpędzając tym samym
    > całej gospodarki w gigantyczne i zbędne koszty oraz inflację.

    Gdyby nie to że cena prądu jest kilka razy wyższa niż jego wytworzenie
    (przez ETS głównie) to fotowoltaika by się wogóle nie opłacała.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-11-29 08:21:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Nov 2023 20:27:17 +0100, nadir

    > Oglądnij, gość akurat ciekawie gada o różnych rzeczach dziejących się w
    > UK, a w żadnej gazecie o tym nie przeczytasz.

    buehehe tak samo twierdzą wszelakiej maści antyszczepionkowcy,
    płaskoziemcy, konfederaci (master, do nogi!) etc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-11-29 10:55:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 20:34:47 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > Lotniskowe, a po nich morskie przejścia graniczne, to cieplutkie
    > posadki, i jedyna gotowość do akcji, to jak się pączki pokończą i trzeba

    I elektryk sie bardzo przydaje, bo na lotnisku za drogo :-)

    > Bo w tamtych warunkach póki co elektryki wymiękają.
    > Ale co tam Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej też sobie elektryka
    > kupił, będzie miał czym komendant do domu jeździć.

    Ale bedzie czystsze powietrze w Bieszczadach :-)

    J.