  • 1. Data: 2011-01-15 00:05:41
    Temat: Struktury w C++
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie mogę wyczaić o co tu chodzi:

    struct partition = partition_open
    (sd_raw_read, sd_raw_read_interval, sd_raw_write,
    sd_raw_write_interval, 0);

    Za każdym razem kompilator wywala błąd
    main.c:104: error: expected identifier or '(' before '=' token

    A może to chodzi o to że to pochodzi z pliku main.c dla którego w
    Makefile jest c99 a ja mam a Makefile gnu99?
    Inna składnia czy co?

    Marek

  • 2. Data: 2011-01-15 00:17:45
    Temat: Re: Struktury w C++
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    4CX250 <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > main.c:104: error: expected identifier or '(' before '=' token
    > A może to chodzi o to że to pochodzi z pliku main.c dla którego w Makefile

    A partition_open nie zwraca wskaźnika?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-01-15 10:48:44
    Od: tequila <t...@o...pl>

> [...]
    > 0);
    >
    > Za każdym razem kompilator wywala błąd
    > main.c:104: error: expected identifier or '(' before '=' token

    struct partition nazwa_zmiennej =
    lub
    struct partition *nazwa zmiennej =

    w zależności co potrzebne.

    --
    tequila

  • 4. Data: 2011-01-15 10:51:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.01.2011 01:05, 4CX250 pisze:

    to jest C (ewentualnie "C z klasami") a nie C++ ;)

    > Nie mogę wyczaić o co tu chodzi:
    >
    > struct partition = partition_open
    struct mówi kompilatorowi C, że następujący po nim identyfikator typu
    będzie odnosił się do zdefiniowanej struktury.

    deklaracja w C wygląda tak:
    id_typu nazwa [=inicjalizacja];
    ty masz tylko id_typu i do tego błędny:

    struct partition_struct *partition = partition_open

    Inna niż używasz - właściwa dla C.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-01-15 11:22:48
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    W rozwiązaniu problemu pomógł mi na privie jeszcze jak w nocy nad tym
    siedziałem Grzegorz Niemirowski za co mu serdecznie dziękuję.
    Micho to powtórzył i wszystko gra.

    Teraz wygląda to tak:
    struct partition_struct* partition = partition_open(...

    Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
    Marek