  • 1. Data: 2011-01-26 17:40:07
    Temat: Sweep panorama
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Próbowałem zrobić sweep panorama swoim Pentaksem. Nie, nie chodzi o
    złożenie tego i gotowy jpg. Próbowałem w ten sam sposób, co reklamowany
    przez Sony, zrobić materiał, do złożenia panoramy. Niestety nie wyszło
    mi to. Dlaczego? Bo wszystkie zdjęcia, mimo krótkich czasów ekspozycji,
    były poruszone. Czy Sony używa migawki elektronicznej? Ktoś to
    sprawdzał, ktoś się nad tym zastanawiał?
    Druga sprawa - czy sweep panorama jest realizowana niezależnie od
    ogniskowej? A co z punktem nodalnym w tej sytuacji? Przy długiej
    ogniskowej, jakoś to przejdzie, ale przy krótkich.

  • 2. Data: 2011-01-26 18:29:18
    Temat: Re: Sweep panorama
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):
> [...]
    > były poruszone. Czy Sony używa migawki elektronicznej? Ktoś to
    > sprawdzał, ktoś się nad tym zastanawiał?

    A widziałeś jakość (szumy, rozdzielczość) tejże sonowej sweep panoramy?
    Wygląda jakby składana była z wielu zdjęć na bardzo dużej czułości i
    krótkim czasie.

    > Druga sprawa - czy sweep panorama jest realizowana niezależnie od
    > ogniskowej? A co z punktem nodalnym w tej sytuacji? Przy długiej
    > ogniskowej, jakoś to przejdzie, ale przy krótkich.

    Żadnych cudów nie wymyślą, garbage in garbage out.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-01-27 10:09:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 19:29, John Smith pisze:

    > A widziałeś jakość (szumy, rozdzielczość) tejże sonowej sweep panoramy?

    Niestety, ale tylko materiały reklamowe i z testu chyba na FOtopolis.
    Jest tu trochę użytkowników SOny. Może ktoś wrzuci linka do własnej
    panoramy? Najlepiej robione z różnymi ogniskowymi.

    > Wygląda jakby składana była z wielu zdjęć na bardzo dużej czułości i
    > krótkim czasie.
    Możliwe. Ja z kolei zastanawiam się, czy nie przesuwałem aparatu zbyt
    szybko, ale pamiętam, że specjalnie podbijałem czułość, żeby czasy były
    dość krótkie(chyba 1/400 przy ogniskowej 24mm na APS-C).

  • 4. Data: 2011-02-02 12:46:10
    Od: "KK" <krzy12sz55tof@[wywal_cyfry]travel3454photo.pl>

    > Próbowałem zrobić sweep panorama swoim Pentaksem. Nie, nie chodzi o mi to.
    > Dlaczego? Bo wszystkie zdjęcia, mimo krótkich czasów ekspozycji, były
    > poruszone. Czy Sony używa migawki elektronicznej? Ktoś to

    Sony NEX-5 ustawia czas na 1/500sek wiec nic nie jest poruszone
    Zdjecia analizuje czy sa OK wzgledem siebie, czy nie wolno lub za szybko
    sie
    nie przesuwalo aparatu i to dziala.

    Panoramy te nalezy robic w dobrych warunkach oswietleniowych.
    Przesuwanie robic nie po szerokim luku (ręce wyciągnięte przed sobą)
    ale trzymajac aparat blisko siebie.

    Oczywiscie jak ma byc panorama robiona z bardzo bliska
    dla obiektow na kilku planach to lepiej
    miec aparat na statywie i najlepiej na szynie z przesunieciem
    tak aby krecic nim w nodalnej.

    Nie wiem jak to robi Pentax ale NEX-5 robi to dobrze.

    Pzdr
    KK

  • 5. Data: 2011-02-02 18:29:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 13:46, KK pisze:

    > Nie wiem jak to robi Pentax ale NEX-5 robi to dobrze.

    Pentax nie robi. To ja próbowałem zasymulować pracę Sony.
    Zdjęcia złożyłem sobie później na komputerze.
    Problemem przy panningu, mimo krótkiego czasu jest efekt powstający w
    wyniku przemieszczającej się szczeliny migawki. Widać to na obracających
    się elementach jak śmigła.