  • 1. Data: 2017-01-02 20:00:48
    Temat: Swiatła, czas uprzywilejowanego zielonego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jest sobie skrzyzowanie, na ktorym z jednej strony jest nieporównywalnie
    wiekszy ruch niz z pozostałych 3.
    Czy jest jakis przepis, ktory reguluje, jak maksymalnie długo moze sie
    swiecic zielone na tym jednym kierunku i na jak krótko musi sie przełaczyc
    na inne kierunki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 2. Data: 2017-01-02 20:15:45
    Temat: Re: Swiatła, czas uprzywilejowanego zielonego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >sie
    >swiecic zielone na tym jednym kierunku i na jak krótko musi sie

    Jest cale rozporzadzenie w sprawie znakow i sygnałow, ale takich
    regulacji tam raczej nie znajdziesz - za to beda np takie, ze zielone
    powinno starczyc na przejscie przejscia, a zolte dla samochodow ma sie
    swiecic 3s.
    Cos o minimalnym czasie zielonego moze sie tam znalezc.

    P.S. Kurwicy dostaje, bo w ramach "uprzywilejowania tramwajow", na
    bocznej drodze zielone pali sie krotko, a korek z kolei stoi dlugo.

    J.

  • 3. Data: 2017-01-03 08:26:06
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 20:00:49 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Czy jest jakis przepis, ktory reguluje, jak maksymalnie długo moze sie
    > swiecic zielone na tym jednym kierunku i na jak krótko musi sie przełaczyc

    Sensowna droga to zrobienie filmiku sytuacyjnego i wysłanie do wydziału
    infrastruktury miejskiej lub innego dedykowanego danemu odcinkowi drogi.
    Czasem odpowiadają na samego maila a czasem nie odpowiadaja ale sygnalizacja sie
    zmienia i czasem na lepsze :)

    Pare takich historii z źle ustawionymi światłami i interwencja widziałem...

    Rozumiem że zazwyczaj jezdzisz tą ruchliwą drogą i denerwujesz sie ze wszyscy stoja a
    nikt a tej spokojniejszej drogi nie jedzie?

  • 4. Data: 2017-01-03 09:24:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-02 o 20:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Czy jest jakis przepis, ktory reguluje, jak maksymalnie długo moze sie
    > swiecic zielone na tym jednym kierunku i na jak krótko musi sie przełaczyc

    Jest sobie skrzyżowanie, a właściwie dwa skrzyżowania w Poznaniu
    (Garbary-Strzelecka-Kazimierza Wielkiego-Krakowska i rondo Śródka) na
    których wjeżdżasz na zielonym i musisz gwałtownie hamować bo już z
    bocznych jezdni już wszyscy jadą.. To dopiero się wydaje być problemem.
    I takie pytanie jako do Poznaniaka - czy w ostatnich czasach coś już
    zrobili z tą partyzantką na skrzyżowaniu na Garbarach?

  • 5. Data: 2017-01-03 09:26:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czasem odpowiadają na samego maila a czasem nie odpowiadaja ale sygnalizacja sie
    zmienia i czasem na lepsze :)

    > Pare takich historii z źle ustawionymi światłami i interwencja widziałem...

    ja napisałem i po miesiącu doczekałem się odpowiedzi bo... wypadek był
    na takim skrzyżowaniu. ale z odpowiedzi dowiedziałem się że światła nie
    należą do nich, więc moje uwagi przekazali....
    (chyba niszczarce bo odpowiedzi niema)

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-01-03 10:50:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    >
    > Rozumiem że zazwyczaj jezdzisz tą ruchliwą drogą i denerwujesz sie ze
    > wszyscy stoja a nikt a tej spokojniejszej drogi nie jedzie?

    To jest tak:
    - jakies dwa lata temu podjałem pierwsza interwencje w tej sprawie -
    rozmawiałem z bardzo uprzejmym i kompetentnym panem w UM i stwierdził, ze
    na chwile obecna nie da sie nic zrobić, bo sterownik stary i jest ustawiony
    tak jak mozna ale zamowili juz nowy i za około rok bedzie nowe sterowanie.
    - po roku rzeczywiscie pojawiło sie nowe, sa kamery etc, sytuacja sie
    poprawiła troche ale nadal jest nienajlepiej.
    - ale kilkanascie dni temu był wypadek, cos tam grzebali i pogrzebali.
    - zadzwoniłem wiec jak tylko odjezdzali magicy bo od razu widzialem, ze cos
    jest nie tak, przyjał, obiecał ze sprawdzi.
    - no i wczoraj jade, musiałem czekać z 15 zmian swiateł, oczywiście w
    miedzyczasie wszystkie pozostałe drogi zjezdzały do zera.
    Zmierzyłem czasy - 22sekundy na przejazd ta feralna droga, 1:10 na
    pozostałe 3 sekwencje - wnioskuje wiec ze nie ma zadnego terowania
    automatycznego, kazda strona jedzie po circa 22sekundy.

    I znudziło mi sie - za co kurwa urzednicy biorą kase? Mam sam te swiatła
    ustawić zeby było ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 7. Data: 2017-01-03 11:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > I znudziło mi sie - za co kurwa urzednicy biorą kase? Mam sam te swiatła
    > ustawić zeby było ok?

    No dobra, troche sie wyjasniło, okazało sie, ze podczas wypadku zepsuł się
    automatyczny sterownik i obecnie skrzyzowanie działa w trybie awaryjnym.
    Oczywiście moznaby oczekiwać ze skoro takich skrzyzowan sa setki to i
    czesci zapasowe sa na biezaco dostepne.
    Otóz nie, po pierwsze drogie, po drugie na zamówienie, po trzecie
    naprawiamy stary.
    A w miedzyczasie w newralgicznych godzinach ruchem mogłaby posterować
    policja - to też za dużo wymagań :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 8. Data: 2017-01-03 11:34:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Otóz nie, po pierwsze drogie, po drugie na zamówienie, po trzecie
    > naprawiamy stary.

    I my chcieliśmy budować elektrownię atomową, jeśli zrobienie tak
    banalnie prostego urządzenia jak sterownik świateł jest problemem...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2017-01-03 11:56:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Powitanko,

    >I my chcieliśmy budować elektrownię atomową, jeśli zrobienie tak
    >banalnie prostego urządzenia jak sterownik świateł jest problemem...

    Sprawdzic, czy nie zamowienia publiczne :-)

    Sterowniki juz nie sa takie banalne, ale wygrywa najtansza oferta w
    przetargu, wiec sa rozne ... dziwi mnie tylko, ze nie zamowili
    sygnalizacji z obsluga na nastepne 5-10 lat ...

    J.

  • 10. Data: 2017-01-03 12:08:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pierdol z ta najtansza oferta. Raptem firm ktore to robia jest w Polsce kilka i
    przetargi sa ustawiane na ta co ma najblizej. Przez to jeden sygnalizator kosztuje
    tyle co wszystkie lampy i zyrandole co sa w najblizszej ikei. Nikt nowy na rynek nie
    wejdzie bo warunki przetargow sa np takie ze tylko firma z trzy letnim stazem moze
    brac w nim udzial.