  • 1. Data: 2017-01-02 19:32:26
    Temat: Osiedlowy 'cfaniak'
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam.

    Wyjeżdżam z osiedla i chcę włączyć się do ruchu. Prawo, lewo, prawo...
    jadę... i bum! Gość z kombiaka stanął za moją tylną osią (BUS) i chcąc
    nie chcąc ja straciłem listwę a On lewe nadkole.

    "Pseudo-poszkodowany" podnosi maskę, otwiera bagażnik, zapala fajkę,
    odwala szopkę, dzwoni po kolegów z osiedla i oświadcza, że za tyle a
    tyle (60%-80% wartości auta!) dogadamy się :)

    Trudno, stało się. Na policję nie dzwonimy... bo po co, oświadczenie
    podpisuje (bo zimno i pada i ciemno) i każdy jedzie w swoją stronę.

    Dzisiaj przyszły dokumenty z TU do wypełnienia. Mogę coś ugrać na swoją
    korzyść? "Przyznanie" się do WSPÓŁwiny ALE nic więcej?

    W moim mniemaniu jednak byłem pierwszy do włączenia się do ruchu...
    także czemu tamten nie zachował należytej ostrożności, nie mam pojęcia.
    Swoją drogą ja też mogłem spojrzeć w lusterko.

    Gdybym walnął dzwona - wina ewidentna... nie ma o czym dyskutować. Tutaj
    jednak wydaje mi się, że trafiłem na osiedlowego cwaniaka. Mogę coś
    ugrać na swoją korzyść!?

  • 2. Data: 2017-01-02 19:42:14
    Temat: Re: Osiedlowy 'cfaniak'
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-01-2017 o 19:32, LinFanQri pisze:
> [...]
    > jadę... i bum! Gość z kombiaka stanął za moją tylną osią (BUS) i chcąc
    > nie chcąc ja straciłem listwę a On lewe nadkole.

    Czy dobrze rozumiem, że on był na głównej, Ty na podporządkowanej i
    wymusiłeś pierwszeństwo, czy tam dwa pasy były?
    Bo ciężko stwierdzić co się kryje w Twoim
    "Gość z kombiaka stanął za moją tylną osią (BUS)"....

  • 3. Data: 2017-01-02 19:46:50
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 02.01.2017 o 19:42, Cavallino pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, że on był na głównej, Ty na podporządkowanej i
    > wymusiłeś pierwszeństwo, czy tam dwa pasy były?
    > Bo ciężko stwierdzić co się kryje w Twoim

    Źle napisałem. Oboje stoimy na podporządkowanej i chcemy włączyć się do
    ruchu. Ja pierwszy, on drugi - za mną, z boku po prawej.

  • 4. Data: 2017-01-02 20:20:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 19:46, LinFanQri pisze:
    > Źle napisałem. Oboje stoimy na podporządkowanej i chcemy włączyć się do
    > ruchu. Ja pierwszy, on drugi - za mną, z boku po prawej.
    I? Wjechał Ci w tył? Przyznałeś się do winy? Możesz podać mi swoje dane,
    bo szukam sponsora na parę napraw w mojej furze :->

    Maciek

  • 5. Data: 2017-01-02 20:26:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2017 o 20:20, Maciek pisze:
    > I? Wjechał Ci w tył? Przyznałeś się do winy? Możesz podać mi swoje dane,
    > bo szukam sponsora na parę napraw w mojej furze :->

    Obstawiam, że koleś ustawił się koło niego z tyłu, więc jak ruszył na
    kołach skręconych w prawo do przodu to mu środek "zaszedł" na zakręcie i
    puknął gop swoim prawym bokiem w "lewy przód".

  • 6. Data: 2017-01-02 20:33:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-01-2017 o 19:46, LinFanQri pisze:

    > Źle napisałem. Oboje stoimy na podporządkowanej i chcemy włączyć się do
    > ruchu. Ja pierwszy, on drugi - za mną, z boku po prawej.

    On wjechał po Tobie między Ciebie a krawężnik, gdy Ty już skręcałeś w
    prawo, a przynajmniej miałeś włączony kierunkowskaz?
    I co dalej, stał tam gdy go ze sobą zabrałeś, czy ruszył razem z Tobą?

    Tak czy tak - jak dla mnie na pewno nie jesteś jedynym winnym tej
    sytuacji, a jeśli próbował Cię po prawej objechać na skrzyżowaniu, to
    może w ogóle nie jesteś winny.

  • 7. Data: 2017-01-02 20:47:58
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 02.01.2017 o 20:33, Cavallino pisze:

    > Tak czy tak - jak dla mnie na pewno nie jesteś jedynym winnym tej
    > sytuacji, a jeśli próbował Cię po prawej objechać na skrzyżowaniu, to
    > może w ogóle nie jesteś winny.

    Jest jakaś inna droga "odkręcenia" sprawy aniżeli sprawa w sądzie?

  • 8. Data: 2017-01-02 21:11:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 2, 2017 at 8:33:18 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > On wjechał po Tobie między Ciebie a krawężnik, gdy Ty już skręcałeś w
    > prawo, a przynajmniej miałeś włączony kierunkowskaz?
    > I co dalej, stał tam gdy go ze sobą zabrałeś, czy ruszył razem z Tobą?

    Znaczy sie skret w prawo z lewego pasa?

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu
    tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

  • 9. Data: 2017-01-02 22:48:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-01-2017 o 21:11, WS pisze:

    > Znaczy sie skret w prawo z lewego pasa?

    Raczej fakt, że BUS nie złamie się na centymetrach, tak jak osobówka.
    Musiał się pewnie trochę zadać przed skrętem, a cwaniak próbował to
    wykorzystać i się wcisnąć w powstałą lukę.

    Jeśli był w ruchu w momencie zdarzenia, a skręt był przez busa
    prawidłowo sygnalizowany, to mamy próbę wyprzedzenia z prawej strony
    pojazdu skręcającego prawo.
    Ewidetnie zakazana czynność.

  • 10. Data: 2017-01-02 22:52:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-01-2017 o 20:47, LinFanQri pisze:

    > Jest jakaś inna droga "odkręcenia" sprawy aniżeli sprawa w sądzie?

    Zależy co chcesz ugrać.
    Jeśli zaprzeczysz swojej winie, to Twoje TU zapewne samo przeanalizuje
    sytuację i nie wypłaci odszkodowania, jeśli nie ustali że byłeś winny.

    Zresztą pewnie i tak to zrobi, jeśli opiszesz im sytuację w sposób który
    wzbudza wątpliwości co do winy, tak jak nam tutaj.

    Twoje przyznanie się na miejscu zdarzenia, nie przesądza o Twojej winie.
    Ale jeśli gość pójdzie w zaparte, to skieruje sprawę na policję, ta
    pewnie do sądu, a jak nie, to i on sam, więc tak czy tak to Cię pewnie
    nie minie.