  • 1. Data: 2010-09-21 16:05:39
    Temat: Świeca do oceny
    Od: trud <t...@o...eu>

    Witam.
    Możecie zerknąć na moją świecę. Wydaje mi się że ma za gorąco.
    http://picasaweb.google.pl/mototrud/MOTOR#5519397220
    158412034

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 2. Data: 2010-09-21 16:20:56
    Temat: Re: Świeca do oceny
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Możecie zerknąć na moją świecę. Wydaje mi się że ma za gorąco.
    > http://picasaweb.google.pl/mototrud/MOTOR#5519397220
    158412034

    za uboga mieszanka czyli jak piszesz za gorąco

    b.

  • 3. Data: 2010-09-21 17:18:20
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-09-21 18:05, trud pisze:
    > Witam.
    > Możecie zerknąć na moją świecę. Wydaje mi się że ma za gorąco.
    > http://picasaweb.google.pl/mototrud/MOTOR#5519397220
    158412034

    Jakieś szczególne objawy w pracy silnika?

    --
    wO.ôhoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 4. Data: 2010-09-21 18:02:46
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 19:18:20 +0200, woohoo napisał(a):

    158412034

    > Jakieś szczególne objawy w pracy silnika?

    Temperatura oleju 100 stopni i ponad. W książce napisali, że norma na
    trasie 70-80.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 5. Data: 2010-09-21 22:02:54
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 21-09-2010 o 20:02:46 trud <t...@o...eu> napisał(a):

    158412034

    śliczna świeca :) do tego irydowa :)

    a tak na poważnie to bardzo ładnie palona choć trochę na granicy ubogiej
    mieszanki ale tragedii nie ma.

    jaki jest filtr powietrza? przypadkiem nie jest założony K&N albo inny o
    zmniejszonych oporach przepływu powietrza? jak tak to on mógł zubożyć
    nieco mieszankę. ja bym albo deczko zwiększył mieszankę na iglicy albo
    tyćkę poziom paliwa na pływaku. ewentualnie zmiana świecy na zimniejszą
    np. wg NGK na numer większy.

    > Temperatura oleju 100 stopni i ponad. W książce napisali, że norma na
    > trasie 70-80.

    domyślam się, że to czujnik wkręcany w miejsce bagnetu. jak tak to sprawdź
    czy nie oszukuje. w garnuszku zagotuj wodę żeby dobrze bomblowała i wsadź
    czujnik. jak po kilku zdrowaśkach takiego gotowania będzie wskazywał
    100st.C to dobrze i niedobrze. dobrze bo czujnik nie oszukuje a niedobrze,
    że olej gorący. pytanie: jaki to olej?

    IMHO w sprzętach chłodzonych powietrzem i na łożyskach (wnioskuję po
    stopce, że o takim mowa) taka temperatura oleju to nie jest jakiś kosmos.
    byle to by była dobra oliwa.

    czy oprócz rzekomej wysokiej temperatury oleju są jeszcze jakieś
    odczuwalne zmiany w pracy silnika? zmniejszenie osiągów, słabe wkręcanie
    się w obroty? jak zmiana w osiągach to wzbogacenie mieszanki jak nic
    niepokojącego się nie dzieje to dać nieco zimniejszą świecę.

    przy okazji sprawdzić szczelność połączenia gaźnika z głowicą i samego
    gaźnika czy aby nie bierze gdzieś lewego powietrza.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-09-23 11:00:35
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 00:02:54 +0200, Gr4N4c1K napisał(a):

    > jaki jest filtr powietrza? przypadkiem nie jest założony K&N albo inny o
    > zmniejszonych oporach przepływu powietrza?...

    Filtr oryginalny gąbkowy nasączany.

    > IMHO w sprzętach chłodzonych powietrzem i na łożyskach (wnioskuję po
    > stopce, że o takim mowa) taka temperatura oleju to nie jest jakiś kosmos.
    > byle to by była dobra oliwa.

    Motul 5100 Ester

    > przy okazji sprawdzić szczelność połączenia gaźnika z głowicą i samego
    > gaźnika czy aby nie bierze gdzieś lewego powietrza.

    Tu widać lekkie jakby zapocenie.

    Poczytałem trochę i policzyłem. Spalanie mam na poziomie 3 litry na 100
    kilo. Mało. Mam też nieoryginalny tłumik, który pewnie daje mniejszy opór.
    Wychodzi na to, że trzeba wzbogacić mieszankę.

    A tak przy okazji to jeszcze jedno. Żre mi olej. Jakieś 300-400ml na 1000
    kilometrów. To dużo czy może być?

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 7. Data: 2010-09-23 11:09:46
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 23:51:10 +0200, J_K_K napisał(a):

    > Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    158412034

    > A nie jest ona czasami "zimniejsza" niż ustawa przewiduje ?
    Jest OK.

    > Mieszanka ustawiona prawidłowo ?
    > Zapłon nie opóźniony czasami ?
    Tego nie wiem. Jeszcze go nie dotykałem tam :)
    Tak jak kupiłem od Niemca tak jest.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 8. Data: 2010-09-23 11:36:17
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    trud napisał(a):
    > A tak przy okazji to jeszcze jedno. Żre mi olej. Jakieś 300-400ml na 1000
    > kilometrów. To dużo czy może być?

    W duzym singlu powietrzaku? Moze to byc norma, ale nie musi.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 9. Data: 2010-09-23 11:47:48
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    >W duzym singlu powietrzaku? Moze to byc norma, ale nie musi.

    Dla Junaka 0,3litra na tysiac to bylby sygnal do remontu
    generalnego... albo poszukiwania dziury;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2010-09-23 12:28:29
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Jacot" <j...@m...pl> wrote in message

    > Dla Junaka 0,3litra na tysiac to bylby sygnal do remontu
    > generalnego... albo poszukiwania dziury;)

    W Junaku to od nowości były dziury ;-)))