  • 1. Data: 2009-02-21 17:36:00
    Temat: Świetlne smugi w programach tv z lat 80
    Od: mocniak <m...@u...tlen.pl>

    Witam.

    Co było powodem śladów świateł widocznych w programach telewizyjnych z
    lat 80.? Niedoskonałość pierwszych matryc cyfrowych?

    Ładnie widać do tutaj mniej więcej od 2:50
    http://www.youtube.com/watch?v=lDckgX3oU_w

    Pozdrawiam :-)

    --
    Mocniak

  • 2. Data: 2009-02-21 17:54:57
    Temat: Re: Świetlne smugi w programach tv z lat 80
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    mocniak wrote:
> [...]
    > lat 80.? Niedoskonałość pierwszych matryc cyfrowych?
    >
    > Ładnie widać do tutaj mniej więcej od 2:50

    Nie bylo wtedy tam matryc cyfrowych.
    Nie bylo tez pikseli.
    Byl widikon, a nawet 3.
    I odmiany.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Widikon
    http://tubedevices.com/alek/tv_retro/widikon/widikon
    .html

    Tmek

  • 3. Data: 2009-02-21 18:13:04
    Od: mocniak <m...@u...tlen.pl>

    Użytkownik Tmek napisał:

    > Nie bylo wtedy tam matryc cyfrowych.
> [...]

    Dzięki za rozjaśnienie tego zagadnienia :-)

    Pozdrawiam.

    --
    Mocniak

  • 4. Data: 2009-02-21 18:31:23
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 21, 6:36 pm, mocniak <m...@u...tlen.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Co było powodem śladów świateł widocznych w programach telewizyjnych z
    > lat 80.? Niedoskonałość pierwszych matryc cyfrowych?

    LOL....
    nie, poswiata na widikonie :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vidicon - wiecej info
    --
    Marek Lewandowski

  • 5. Data: 2009-02-21 18:48:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    mocniak wrote:
    > Ładnie widać do tutaj mniej więcej od 2:50
    > http://www.youtube.com/watch?v=lDckgX3oU_w

    Ciekawe sa tez interferencje z dzwiekiem (falujacy obraz), widoczne na
    poczatku drugiej minuty. Problemy z ekranowaniem, wibracje i rezonans
    akustyczny...?

    k,

  • 6. Data: 2009-02-22 07:44:44
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 10:31:23 -0800 (PST) na fali pl.misc.elektronika stacja
    Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> nadala:

    > LOL....
    > nie, poswiata na widikonie :)

    Nie, razRaczej na plumbikonie, ale pewien nie jestem, musze się jutro
    kogś moądrzejszego spytać. Ale coś mi chodzi po głowie, że widikony w
    studyjnych kamerach były rzadziej spotykane.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 7. Data: 2009-02-22 11:17:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Nie, razRaczej na plumbikonie, ale pewien nie jestem, musze się jutro
    > kogś moądrzejszego spytać. Ale coś mi chodzi po głowie, że widikony w
    > studyjnych kamerach były rzadziej spotykane.

    A to nie jest tak, że "Plumbicon", to tylko nazwa handlowa widikonu
    konkretnego producenta, który używa innej substancji światłoczułej?

    Tak przy okazji, czy gdyby ktoś dzisiaj chciał produkowaać plumbikony,
    to dyrektywa RoHS mu na to pozwoli?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-02-22 17:38:26
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 11:17:03 +0000 (UTC) na fali pl.misc.elektronika
    stacja Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> nadala:

    > A to nie jest tak, że "Plumbicon", to tylko nazwa handlowa widikonu
    > konkretnego producenta, który używa innej substancji światłoczułej?

    Nigdy o tym nie słyszałem, ale może i tak być.

    > Tak przy okazji, czy gdyby ktoś dzisiaj chciał produkowaać plumbikony,
    > to dyrektywa RoHS mu na to pozwoli?

    Raczj tak, robi się rzeczy ze znacznie groźniejszych materiałów, i w
    większych stężeniach.

  • 9. Data: 2009-02-22 21:01:31
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Tomasz Szczesniak wrote:

    > Raczj tak, robi się rzeczy ze znacznie groźniejszych materiałów, i w
    > większych stężeniach.

    Robi się nawet witraże a niektórzy mają w domach lampy z witrażowatymi
    kloszami. Kupa ołowiu. Wszyscy jakoś żyją.
    Maciek

  • 10. Data: 2009-02-22 22:13:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Robi się nawet witraże a niektórzy mają w domach lampy z witrażowatymi
    > kloszami. Kupa ołowiu. Wszyscy jakoś żyją.

    Niektórzy też łowią ryby (ponoć najlepsze ciężarki robi się z ołowianych
    pancerzy starych kabli). Nikt im złego słowa nie mówi, jak te swoje
    ciężarki moczą w jeziorze. A jak im się zepsuje kołowrotek (zrobiony
    z plastiku, stali, miedzi, niklu i może czegoś jeszcze), mogą go po
    prostu wyciepnąć do śmieci. Ale jak się zepsuje kabelek USB (zrobiony
    z plastiku, stali, miedzi, niklu i może czegoś jeszcze), to jest to
    "odpad niebezpieczny" i należy go utylizować w sposób specjalny. Za
    wrzucenie go do kubła śmieciowego przewidziana jest kilkutysięczna kara
    administracyjna. To właśnie jest najśmieszniejsze.

    --
    Jarek