  • 1. Data: 2009-02-21 14:35:14
    Temat: Wymiana dysku twardego
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Podczas startu komputera (stacjonarny) wyswietla mi sie komunikat
    S.M.A.R.T. że dysk jest uszkodzony i muszę go wymienić.

    Preosze powiedzcie mi jakim programem mogę przejopiować całą
    zawartośc
    dysku na inny tak abym nie musiał instalować wszystkiego od poczatku,
    tylko przegrać dysk tak jak jest obecnie na nowy.
    czy mogę mieć ten nowy o większej pojemności, oraz więcej partycji?

  • 2. Data: 2009-02-21 14:40:43
    Temat: Re: Wymiana dysku twardego
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Hiren's Boot Disk i tam masz z kilka narzędzie do kopiowania partycji
    (dysków). Ghost robi to "inteligentnie", tak więc jak masz np. 2 partycje na
    dysku 40GB i zrzucisz to na dysk 320GB to on to proporcjonalnie podzieli
    wypełniając dysk 2 partycjami do samego końca. Nie wiem czy jasno się
    wyraziłem? :-)

  • 3. Data: 2009-02-21 15:25:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > tylko przegrać dysk tak jak jest obecnie na nowy.
    > czy mogę mieć ten nowy o większej pojemności, oraz więcej partycji?

    Nie napisałeś jakie partycje i systemy masz na tym dysku. Zakładam, że
    NTFS z Windowsem XP lub Vista. Ja polecam narzędzia linuksowe.
    Linuksowym fdisk możesz pozakładać partycje o odpowiadających ci
    rozmiarach. Zresztą jeśli masz tylko jeden system to wystarczy założyć
    tylko partycję systemową a resztę utworzysz narzędziami
    administracyjnymi windowsa. Linuksa trzeba ściągnąć i wypalić w postaci
    bootowalnej płytki CD lub DVD. Może to być "Knoppix" lub "System Rescue
    CD". Aby przekopiować logiczny dysk z systemem trzeba użyć ntfsprogs -
    tez linuksowe narzędzia znajdujące się we wspomnianych wersjach linuksa.
    To zestaw dwóch programów: ntfsclone i ntfsresize. Pierwszy kopiuje
    zawartość partycji a drugi dostosowuje wpisy w skopiowanym obrazie do
    zwiększonej partycji na którą został skopiowany. Narzędzie pewne i
    darmowe ale wymaga pewnych umiejętności komputerowych w tym czytania
    manuali. Są też narzędzia windowsowe, ale trochę ciężko jest znaleźć coś
    co w wersji darmowej ma pełną funkcjonalność.

    MD

  • 4. Data: 2009-02-21 15:26:58
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    A co??
    Google nie dzialaja??
    Dziwne. U mnie chodza i daja z milion odpowiedzi na to pytanie.

  • 5. Data: 2009-02-21 15:35:00
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Mario wrote:

> [...]
    > manuali. Są też narzędzia windowsowe, ale trochę ciężko jest znaleźć coś
    > co w wersji darmowej ma pełną funkcjonalność.

    "Trochę" Cię poniosło.
    Wystarczy dwudyskietkowa dystrubucja linuksa z 'dd'.
    Robisz obraz dysku i pozniej go wrzucasz na drugi dysk.
    Albo 'tar'.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 6. Data: 2009-02-21 15:35:57
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    wielkie dzięki za pomoc.
    Pewnie te milion odpowiedzi dotyczą miliona programów i miliona
    zadowolonych ludzi którzy to robili.
    Szkoda ze ktoś kto to robił nie pomoże,
    Kiedyś albo w Ekspercie albo w PC format był opis czegoś takiego, ale
    nie mogę u siebie odszukać.
    A system u mnie to WinXP, i jest jedna partycja.

  • 7. Data: 2009-02-21 15:45:57
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
    > Kiedyś albo w Ekspercie albo w PC format był opis czegoś takiego, ale
    > nie mogę u siebie odszukać.

    http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandima
    ge.shtml

    > A system u mnie to WinXP

    Wiec obyś nie wdepnął w problem aktywacji.

    PS. Ta grupa nie ma za wiele wspólnego w twoim problemem.

  • 8. Data: 2009-02-21 15:49:22
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    slawek7 wrote:

    > Szkoda ze ktoś kto to robił nie pomoże,

    Twój problem ma się tak do elektroniki, jak produkcja szkła do picia piwa.

    Polecam inną grupę.

    m.

  • 9. Data: 2009-02-21 16:01:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > "Trochę" Cię poniosło.
    > Wystarczy dwudyskietkowa dystrubucja linuksa z 'dd'.
    > Robisz obraz dysku i pozniej go wrzucasz na drugi dysk.
    > Albo 'tar'.

    dd nadaje się tylko do kopiowania na identyczną partycję. Przy
    kopiowaniu tarem, podejrzewam że będziesz musiał użyć konsolę
    odzyskiwania bo XP może mieć problemy ze znajdowaniem ntldr lub ntdetect.

    MD

  • 10. Data: 2009-02-21 16:06:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mario pisze:

    > dd nadaje się tylko do kopiowania na identyczną partycję. Przy
    > kopiowaniu tarem, podejrzewam że będziesz musiał użyć konsolę
    > odzyskiwania bo XP może mieć problemy ze znajdowaniem ntldr lub ntdetect.

    Poza tym do tara trzeba mieć sterowniki do ntfs (do rozpakowania z tara
    na partycję) zresztą po co tar skoro można zwykłym cp lub cpio.
    Dyskietkowe dystrybucje są chyba teraz bardziej kłopotliwe niż live cd :)

    MD