  • 1. Data: 2012-12-07 10:06:37
    Temat: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    Witam Was.

    I proszę o pomoc.

    Pomieszczenie jest oświetlone przy pomocy 36 świetlówek rurowych o mocy
    36W każda. Jaką moc pobiera takie oświetlenie?

    Szukam i dostaję jakieś dziwne - moim zdaniem - odpowiedzi w różnych
    wątkach i na różnych forach, m.in. taką odpowiedź, że 2 świetlówki po
    40W każda pobierają ok. 200W (?!) mocy.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Kazimierz

  • 2. Data: 2012-12-07 10:28:53
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz" napisał w wiadomości grup
    >Pomieszczenie jest oświetlone przy pomocy 36 świetlówek rurowych o
    >mocy 36W każda. Jaką moc pobiera takie oświetlenie?

    Musialbys poczekac do wieczora, wylacze wszystko, zmierze.

    >Szukam i dostaję jakieś dziwne - moim zdaniem - odpowiedzi w różnych
    >wątkach i na różnych forach, m.in. taką odpowiedź, że 2 świetlówki po
    >40W każda pobierają ok. 200W (?!) mocy.

    To jest moc samej rury. Do tego dochodzi strata w dlawiku (niezbyt
    duza, ale pare W moze byc), lub elektronicznym stateczniku (ponoc
    mniejsza niz w dlawiku).

    Jesli na dlawikach, to oprocz mocy czynnej jest jeszcze moc bierna.
    Mozliwa do skompensowania kondensatorem, ale w tanszych oprawach go
    nie ma.

    No i teraz kwestia od kogo to slyszales - inne beda dane swietlowki,
    inna moc (pozorna) bedzie wynikac z pradu, inaczej trzeba projektowac
    instalacje, transformatory i dobor przylacza, amperomierz RMS jeszcze
    cos innego moze pokazac, a jeszcze co innego wyczytasz z faktury, jak
    ci dolicza kare za moc bierna :-)

    W tym ostatnim przypadku 200W z 80 by mnie tak bardzo nie zdziwilo

    J.

  • 3. Data: 2012-12-07 11:55:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2012-12-07 10:06, Kazimierz pisze:
> [...]
    >
    > Szukam i dostaję jakieś dziwne - moim zdaniem - odpowiedzi w różnych
    > wątkach i na różnych forach, m.in. taką odpowiedź, że 2 świetlówki po

    Na pewno 200W, może raczej 200VA ?

  • 4. Data: 2012-12-07 12:49:02
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    W dniu 2012-12-07 10:28, J.F pisze:

    > Musialbys poczekac do wieczora, wylacze wszystko, zmierze.

    Jak możesz, to zmierz.

    Dzięki,
    Kazimierz

  • 5. Data: 2012-12-07 12:53:17
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    > Na pewno 200W, może raczej 200VA ?

    Na forum było napisane 200W, co wydaje mi się mało realne, bo
    oznaczałoby to, że świetlówka rurowa pobiera moc około 2,5 raza większą
    od swojej mocy znamionowej (emisyjnej).

    Kazimierz

  • 6. Data: 2012-12-07 14:18:38
    Od: <news>

    Użytkownik "Kazimierz" napisał:
    > Szukam i dostaję jakieś dziwne - moim zdaniem - odpowiedzi
    > w różnych wątkach i na różnych forach, m.in. taką odpowiedź,
    > że 2 świetlówki po 40W każda pobierają ok. 200W (?!) mocy.

    I dostałeś bardzo dobrą odpowiedź!
    Moc całkowita będzie sumą mocy samej świetlówki i jej zasilacza i
    standardowo jest to ponad 2 razy moc świetlówki:)
    A co zdziwko że to wcale nie jest takie energooszczędne jak w TV mówią?
    Z nimi jest dokładnie odwrotnie niż "nasza prawda" mówi, świetlówka nie jest
    ani tania, ani energooszczędna, ani ekologiczna, ani zdrowa. Lepiej inwestuj
    w żarówkę, czyli w kulę grzewczą, bo żarówek zabronił wielki brat z
    EuroKowchozu.

  • 7. Data: 2012-12-07 16:35:39
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:
    > Powiedz swojemu psychiatrze, żeby zwiększył ci dawkę, bo
    > najwyraźniej aktualna zaczyna nie wystarczać.

    Ne wiedziałem że na AGH w Krakowie przyjmują takich durniów, ech nauka
    schodzi na psy:(

  • 8. Data: 2012-12-07 18:01:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

  • 9. Data: 2012-12-07 18:26:37
    Od: <news>

    Użytkownik "PcmOl" napisał:
    > Zdziwko, że świetlówkę zintegrowaną z jej zasilaczem, mogę
    > spokojnie utrzymać w ręce. Żarówki równie mocno świecącej
    > nie. Co rozjeżdża nieco logikę powyższą, bo podobno nic w
    > przyrodzie nie ginie Myślenie jednak lubi zmieniać właściciela.

    To zacznij w końcu myśleć panie teoretyku co w życiu świetlówki w ręce nie
    trzymał:)
    A skoro to grupa elektroniczna to proponuje mierniczek w tą łapkę wsadzić i
    pomierzyć, takie to dal pana yntelygenta trudne?

  • 10. Data: 2012-12-07 20:36:04
    Od: <news>

    Użytkownik "Michoo" napisał:
    > No patrz pan, ja robiłem, nawet zbierałem je od razu
    > bezprzewodowo i przesyłałem do takiej ładnej aplikacji
    > zrobionej przez koleżankę:
    > http://apps.man.poznan.pl/gicomp_web/green_office.ht
    ml
    > Mieliśmy klasyczne żarówki, halogeny i świetlówki ściemnialne
    >. I zgadnij co? Wyniki były zgodne z oczekiwaniami. Więc zacznij
    >odszczekiwać panie teoretyku....

    Napisz to jeszcze raz, tylko po polskiemu żeby można było zrozumieć o co ci
    chodzi, postaraj sie:)
    Pytanie było czy to prawda ze dwie świetlówki 40W pobierają 200W mocy z
    sieci, więc słuchamy co tam pomierzyłeś?