  • 11. Data: 2011-12-02 17:47:07
    Temat: Re: Szesnastowieczny francuski i polski inzynier
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 2, 5:39 pm, "WM " <c...@g...pl> wrote:
    > Nie mam juz gdzie ich trzymac, dlatego od paru lat juz prawie nic nie
    > kupuje.

    Ale ja Ci nie chcę jej sprzedać, tylko pożyczyć :-)
    Konrad

  • 12. Data: 2011-12-02 19:47:11
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A ktos wie - opisywal mniej wiecej stan techniki, czy rozwinal skrzydla
    > fantazji ?

    Tego nie wiem.

    Ale nawet Leonardo da Vinci nie zbudowal wszystkich maszyn, ktore rysowal.
    http://www.leonardodavinci.pl/wynalazca

    WM

  • 13. Data: 2011-12-02 19:51:16
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Równie dobrze może to być kołek z klinem. Mechanizm z Antikithyry
    > przeleżał w wodzie 2 tysiące lat, generalnie to co o nim wiemy to
    > nasze wyobrażenia, bo mamy niewiele poza garścią rdzy. Zygzak może być
    > inną rdzą, taka kuta blacha jest anizotropowa również i w sposobie w
    > jaki koroduje.

    Podobnie zaawansowane technicznie mechanizmy, pojawily sie ponownie
    wiele wiekow pozniej; wtedy tez wynaleziono wkrety.
    Historia lubi sie powtarzac.

    http://www.age-of-the-sage.org/archaeology/antikythe
    ra_mechanism.html

    WM

  • 14. Data: 2011-12-02 22:02:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 2, 7:51 pm, "WM " <c...@g...pl> wrote:
    > Konrad Anikiel <a...@g...com> napisa (a):

    > Podobnie zaawansowane technicznie mechanizmy, pojawily sie ponownie
    > wiele wiekow pozniej;  wtedy tez wynaleziono wkrety.

    Wkrętów do metalu używa się tam gdzie trzeba coś rozłączać. Nie
    wiadomo czy mechanizm z Antikithyry miał jakieś wymienne tarcze/koła/
    cokolwiek, więc można jedynie spekulować. Na pewno nikt by nie
    wymyślił wkręta tylko po to żeby coś na stałe przymocować, bo to byłby
    nit albo ciasny kołek/sworzeń. Pierwsze seryjne zastosowanie wkrętów
    do metalu z nakrętkami (i to motylkowymi!) to średnowieczne francuskie
    zbroje rycerskie do joustingu (walk turniejowych na kopie).
    Konrad

  • 15. Data: 2011-12-02 22:45:56
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Polski:http://en.wikipedia.org/wiki/Witold_Rybczynsk

    > Mam ją, ale pożyczyłem żonie (daleko, nie mam jak zajrzeć) a czytałem
    > dość dawno więc szczegółów nie pamiętam. Znajdź mnie na google Talku,
    > dogadamy się- żona w końcu ją przeczyta :-) Zresztą ja ją upolowałem
    > na brytyjskim ebayu nową za 1 funta (w tym przesyłka), z jakichś
    > odrzutów- ma troszkę nierówno przycięte kartki naprzeciw grzbietu, w
    > niczym to nie przeszkadza. Trzeba sprawdzać co jakiś czas.

    Zone za 1 funta upolowales? Cos podejrzanie tanio ;)

    *sorry, ale nie moglem sie powstrzymac od smiechu, tak ta konstrukcja
    skladniowa jest spitolona ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 16. Data: 2011-12-02 23:03:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 2, 10:45 pm, "v...@i...pl" <v...@i...pl> wrote:
    > Zone za 1 funta upolowales? Cos podejrzanie tanio ;)
    >
    > *sorry, ale nie moglem sie powstrzymac od smiechu, tak ta konstrukcja
    > skladniowa jest spitolona ;)

    No tak. To chyba nie miał być wybitnie poprawny językowo wątek :-)
    Konrad