  • 1. Data: 2009-01-10 21:45:25
    Temat: Szybkie otwieranie intranetu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wiem, że pytanie jest w rodzaju blondynki szukającej wejścia do
    internetu ....

    Jest sobie intranet, webowa apliakcja CRM-podobna (akurat Java ale nie
    ma to wielkiego znaczenia). Są sobie aplikacje desktopowe (czy to
    własne, czy skryptowalne dostawców trzecich).
    No i jakaś taka idea mająca na celu promocję intranetu przez ułatwienie
    jego użycia: w aplikacjach desktopowych link (jeden lub wiele-do
    wchodzenia w moduły intranetu) do otwarcia na skróty.

    Fajnie / niefajnie by było pominąć login do aplikacji webowej
    korzystając z informacji lokalnej (włącznie z zalogowanych userem
    windowsa/aplikacji lokalnej). Niefajnie w tym sensie że wystawia się
    instalację na jakieś ryzyko. Gdyby środkiem do tego byłby jakiś stały,
    'secret-key', sekret dałby się utrzymać tylko jakiś czas. Więc jakiś
    'secret-key' zmienny w jakimś rytmie, pytanie jak go uzgadniać? Przez
    bazę SQL ?

    Przyjmijmy, że sieć jest z udziałem nie-korporacyjnych windowsów,
    względnie bez serwera MS, więc te ścieżki (pewnie jakieś są) na razie
    pomijamy.

  • 2. Data: 2009-01-10 22:03:45
    Temat: Re: Szybkie otwieranie intranetu
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 10 Jan 2009 21:45:25 -0000, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > jego użycia: w aplikacjach desktopowych link (jeden lub wiele-do
    > wchodzenia w moduły intranetu) do otwarcia na skróty.

    W aplikacji trzymaj stałą:
    hash( username + hasło + salt1)

    W linku umieszczaj:
    aktualny czas + salt2 + hash( aktualny czas + salt2 + hash( username + hasło +
    salt1))

    salt2 losuj za każdym logowaniem. Aplikacja odbierająca link nie może zezwalać na
    używanie starych linków lub powtórzonych salt2 (czas jest po to, żebyś nie musiał w
    bazie trzymać użytych salt2 w nieskończoność).

    --
    this.author = new Geek("porneL");